יום ראשון, 06.10.2024 שעה 17:59
לוח משחקים
  • מונאקו
  • רביעי, 09/10, 20:00
  • מכבי ת"א
  • הכוכב האדום
  • רביעי, 09/10, 21:00
  • באסקוניה
  • אנדולו אפס
  • חמישי, 10/10, 20:30
  • פנרבחצ'ה
  • וילרבאן
  • חמישי, 10/10, 21:00
  • וירטוס בולוניה
  • פנאתינייקוס
  • חמישי, 10/10, 21:15
  • באיירן מינכן
  • ריאל מדריד
  • חמישי, 10/10, 21:45
  • פרטיזן בלגרד
  • אולימפיאקוס
  • שישי, 11/10, 21:15
  • ז'לגיריס קובנה
  • ברצלונה
  • שישי, 11/10, 21:30
  • אלבה ברלין
  • ארמני מילאנו
  • שישי, 11/10, 21:30
  • פאריס

ריאל או צסק"א: האופציות האפשריות של מכבי

לפני וילנה ב-21:45 (חי ב-ONE), בלאט לא יודע באיזה מקום כדאי לסיים: "לא בטוח שהמקום ה-1 עדיף על ה-2". איזה קבוצות מחכות לצהובים? הכל בפנים

|
ארויו, לנגפורד, אוברדוביץ´ ופארגו
ארויו, לנגפורד, אוברדוביץ´ ופארגו

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) ב-21:45 בהיכל נוקיה את ריטאס וילנה, במסגרת המחזור התשיעי והלפני אחרון בשלב הבתים של היורוליג. הצהובים נמצאים במקום הראשון בבית עם מאזן של שישה ניצחונות ושני הפסדים וכדי לנעול את ראשות הבית, חייבים לנצח ועל הדרך לרשום היסטוריה פיקנטית בדמות ניצחון בכורה על הליטאים בישראל.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

חניכיו של מאמן מכבי, דייויד בלאט, מגיעים למשחק בכושר מצוין עם רצף של שני ניצחונות ביורוליג ואחד בליגה לאחר שהביסו את מכבי ראשל"צ. בדומה למכבי, גם לוקומוטיב קובאן, שתשחק מחר בערב מול פנאתיניקוס, מחזיקה במאזן של 2-6, אלא שאם מכבי והרוסים יסיימו את שלב הבתים עם מאזן זהה, למכבי יתרון בעקבות צמד הניצחונות על האקסים הנדריקס ויאסייטיס. ניצחון ישראלי, יחד עם הפסד של הרוסים, יקרב את הצהובים להבטחת המקום הראשון בבית לפני הנסיעה לאתונה בשבוע הבא.

רגע לפני המפגש מול ריטאס, נודע ל-ONE כי בסביבת המועדון חוזרת ונשאלת השאלה האם עדיף למכבי לסיים בראשות הבית או שמא לפזול אל עבר המקום השני בכדי לזכות בהגרלה נוחה יותר בשלב הטופ 16?

במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול הדגיש בלאט את העובדה כי נושא המיקום בבית אכן עניין בוער במכבי וציין, "אנחנו רוצים לסיים את הבית המוקדם בצורה טובה, כמו גם במקום הכי גבוה שאפשר, מה שיכול להשפיע על ההמשך".

רייס: עובדים קשה כדי להשתפר

לאחר מכן, שינה בלאט את גרסתו באופן משעשע וחשף גרגיר מהשיחות שמתנהלות מאחורי הקלעים במסדרונות נוקיה: "לא בטוח שהמקום הראשון יותר טוב מהמקום השני, אבל אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום הטוב שאנחנו נמצאים בו".

דייויד בלאט (משה חרמון)
דייויד בלאט. באיזה מקום כדאי למכבי לסיים את הבית? (משה חרמון)
 

לשם כך, אחרי שלא פחות משמונה קבוצות הספיקו לשריין את הכרטיס לשלב הבתים השני במפעל וכשאנו מרחק שני מחזורים בלבד מסיכום הפרק הראשון של מכבי בעונת היורוליג, שיקללנו עבורכם כיצד ייראו הבתים של הצהובים בשלב הבא, על פי מיקומם הנוכחי והדירוגים השונים של הקבוצות, ובאיזה מקום עדיף למכבי לסיים – לשיקולכם.

אם מכבי מסיימת במקום הראשון בבית - בית ה': ריאל מדריד, מכבי ת"א, ברצלונהגלאטסראיי, ארמאני מילאנו, קוצ'ה לבוראל, נאנטר ובאיירן מינכן.

הבתים של מכבי (ONE)
הבתים האפשריים של מכבי
 

על פניו, טוב שמכבי תלויה בעצמה מכיוון שבית ה' מסתמן כקל ונוח יותר ואילו בית ו' כקשה ומאתגר יותר.

אם מכבי תסיים ראשונה בבית היא תפגוש את הקבוצה הלוהטת, הטובה והעמוקה ביותר באירופה, ריאל מדריד. לצהובים זיכרונות לא נעימים במיוחד מהספרדים, כאשר רק בעונה שעברה הדיחה מדריד את מכבי מהיורוליג עם 0:3קליל, כשמשחק ההדחה התקיים במגרשה הביתי של מכבי. למדריד נשאר שלד משמעותי למרות ההפסד בגמר היורוליג, הכולל את צמד הרכזים סרחיו יול וסרג'יו רודריגז, הגארדים דונטה דרייפר, ג'ייסי קארול, ורודי פרננדז, הפורוורדים פיליפה רייס, טרמל דארדן, ושחקני הפנים ניקולה מרוטיץ' ומרקוס סלוטר. מדריד ביצעה רכש מצויין בקו הקדמי כשהוסיפה שירירים בדמות יואניס בורסיס היווני, וגובה עם צירופו של הסנטר הטוניסאי מז'רי סלאח, המתנשא לגובה 2.17 מטרים.

בנוסף, בבית זה עשויה מכבי לפגוש את ברצלונה המגמגמת שמציגה את האקס הצהוב, מצ'אי לאמפה, והאדום מירושלים, ג'ייקוב פולן, כמו גם את "לה בומבה" נבארו הבלתי נגמר. גם גלאטסראיי תגיע לנוקיה עם הצהובים לשעבר מילאן מצ'באן וקרלוס ארויו, ואילו מילאנו מנפנפת בסקורר השלישי בטיבו ביורוליג, מיודענו קית' לנגפורד, הנחשב לאחד השחקנים האהובים ע"י בלאט.

סרחיו יול (יוסי ציפקיס)
סרחיו יול מחויך. יפגוש את הצהובים בשלב הבא? (יוסי ציפקיס)
 

עוד בבית ה' האפשרי, יחכה למכבי מפגש כפול נוסף נגד הסוס השחור מויטוריה, הקבוצה היחידה באירופה שהצליחה לנצח את מכבי פעמיים העונה. גם נאנטר הצרפתית תפגוש את הצהובים, קבוצה שמתגלה כלוחמת קשוחה לאחר שניצחה את ברצלונה וגררה את צסק"א למשחק מותח עד לשניות הסיום. האחרונה הינה באיירן מינכן הגרמנית, שמציגה סגל מרענן שיפגיש את טייריס רייס מול קבוצה נוספת במדיה שיחק בעבר, הראשונה הייתה ריטאס וילנה.

סיכום: באופן תיאורטי, בבית כזה מכבי חייבת לסיים בין ארבע הראשונות ולהעפיל לרבע הגמר לסדרת הפלייאוף של הטוב מחמישה משחקים, כאשר אי העפלה יהווה לכשלון עצום נוכח מספר הקבוצות הבינוניות שנמצאות בבית. הצהובים צפויים להילחם על מקומות 2-3, אחרי ריאל מדריד.

מילאן מצ´באן (GettyImages)
מילאן מצ´באן. יחזור לפגוש את הצהובים? (GettyImages)
 

אם מכבי מסיימת במקום השניבית ו': פנרבחצ'ה אולקר, אולימפיאקוס, אפס פילזן, מכבי ת"א, צסק"א מוסקבה, אוניקאחה מלאגה, ז'לגיריס קובנה ופנאתינאיקוס.

בית ו', "בית המוות", נחשב לקשה ביותר כאשר סיכויי ההעפלה של מכבי לשלב הפלייאוף קלושים. הצהובים יפגשו יריבות מנוסות שיגיעו לטרוף את בלאט ושחקניו, הבכירה שבהם היא אלופת אירופה בשנתיים האחרונות, אולימפיאקוס פיראוס. כמו מדריד, גם הקבוצה היוונית טרם הפסידה העונה במפעל כשהיא מציגה את הכוכב האירופי ואסיליס ספאנוליס, מסביבו גרעין משמעותי של שחקנים שהמשיך מהעונה שעברה, ביניהם הזר אייסי לואו שחזר לשנה שלישית בקבוצה. חובבי הביצה המקומית ישמחו לראות את הסנטר בראיינט דאנסטון, שחקנה לשעבר של בני השרון והפועל חולון, שב ארצה למאבקים מתחת לסלים. דאנסטון מציג עונת בכורה חלומית ביורוליג כשהוא מדורג ראשון בחסימות, שלישי באחוזים מהשדה וריבאונד התקפה, ושביעי באחוזים לשתיים וסלים בצבע.

קבוצות נוספות יחפשו ניצחונות על חשבון מכבי בבית האפשרי, בניהן פנרבחצ'ה המרשימה שטרפה את הקלפים בקיץ החולף והחתימה כמעט כל דבר נוצץ, במיוחד את המאמן האגדי ז'ליקו אובראדוביץ'. הטורקים מחזיקים ברכז האמריקאי הערמומי, בו מקאלב, ובפורוורד הקרואטי בוז'אן בוגדאנוביץ' שהמשיכו לעונה שנייה, כאשר אליהם הצטרפו הפורוורד הסרבי המצויין מויטוריה, נמניה בייליצה, ולינאס קלייזה הליטאי שנבחר לחמישיית העונה ביורובאסקט לאחר שלוש עונות בטורונטו מה-NBA.

ספאנוליס חוגג זכייה ביורוליג (רויטרס)
ספאנוליס חוגג זכייה ביורוליג. ידלג על מכבי בדרך לעוד זכייה? (רויטרס)
 

קבוצה מאתגרת נוספת בבית האפשרי היא צסק"א מוסקבה, המציגה את "המושבה הישראלית" יחד עם עוזר המאמן, דן שמיר, ורכז מכבי לשעבר, ג'רמי פארגו. כמו כן, למוסקבה הגארדים המנוסים מילוש תאודוסיץ', ויטאלי פרידזון, חברו של שון ג'יימס מימי הקולג', ארון ג'קסון, הסנטר הסרבי ננאד קרסטיץ', סשה קאון ו-ויקטור חריאפה המקומיים, סאני ווימס האתלטי וה-'ביג מאן' קייל היינס שזכה פעמיים עם אולימפיאקוס ביורוליג, בעוד המנצח על כל החבורה הוא אטורה מסינה.

בבית ו' ניתן למצוא גם את פילזן הטורקית במדיה משחק היהלום מהפועל אילת אשתקד, סקוטי הופסון, שלא ירד העונה ממספר דו ספרתי בנקודות. ניק קיינר מדלי ממאלגה, יגיע עם מטען כבד במטרה להוכיח שמכבי טעתה כששיחררה אותו. ז'לגיריס קובנה תופיע עם רכז הפועל עפולה לשעבר, ג'סטין דאנטמון המוכשר, וכמובן עם אהוב ההיכל, שארונס יסיקביצ'יוס קשישא. נועלת הבית הינה יריבתה של מכבי בשבוע הבא וזו שחתכה את סופו בקיץ החולף, פנאתינאיקוס.

ז´ליקו אובראדוביץ´ (משה חרמון)
ז´ליקו אובראדוביץ´. המאמן האגדי עשוי שוב לפגוש את מכבי (משה חרמון)
 

סיכום: בסגל הנוכחי, למכבי אין את היכולת, הכישרון או העומק להתמודד מול הקבוצות הדומננטיות יותר בבית האפשרי כגון פנרבחצ'ה, אולימפיאקוס ואפילו הקו האחורי המצויין ממוסקבה. החששות הם שמא מכבי תמעד הערב או בשבוע הבא באתונה ותסיים שנייה בבית, אז המזל עשוי שלא להאיר לה פנים. מכבי תילחם על המקום הרביעי בבית ותנסה להימנע מהדחה כבר בשלב השני.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */