יום ראשון, 06.10.2024 שעה 20:53
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 0
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א

בן בן האיר: הכישרון ממכבי ת"א פורח ברמה"ש

ההתלבטות בקיץ, ההודעה שהוא לא בתוכניות, השיחה ששינתה הכל והחזרה למגרש בו הכל החל. רמה"ש לא אחרונה ולבן בן יאיר יש חלק מרכזי. ראיון

|
בן בן יאיר. השאיר את הספסל מאחוריו (רז אמיר)
בן בן יאיר. השאיר את הספסל מאחוריו (רז אמיר)

ה-19 באוגוסט 2009 היה יום שבן בן יאיר לא ישכח. כשהוא בן 16 בלבד, כארבעה חודשים לפני יום הולדתו ה-17, קרא לו מאמן הצהובים דאז, אבי נמני, לסגל הבוגר של הקבוצה וזימן אותו למשחק גביע הטוטו מול בני סכנין בו הוא גם פתח לראשונה בחייו בהרכב של קבוצה בוגרת.

ארבע שנים קדימה, חודש נובמבר, 2013 ובן בן יאיר שוב חוזר לדוחא. הפעם כשחקן הפועל ניר רמת השרון. ושוב זה המשחק הראשון שהוא פותח בהרכב, אך אם כשהיה בן 16 היה מדובר בהזדמנות נדירה, ההופעה נגד סכנין שהייתה הצ'אנס הראשון שלו העונה ברמה"ש התבררה ככזאת שגם הוציאה אותו, סוף סוף, אחרי כל-כך הרבה מאבקים ופציעות לא פשוטות במהלך השנים האחרונות, לדרך חדשה.

אבל לפני ההגעה למשחק נגד סכנין, צריך להסביר מה קרה לשחקן שגדל בקריית שלום העונה. וכדי לעשות זאת, נחזור לחודש יוני 2013 ולצומת הדרכים בפניה עמד. מצד אחד, האפשרות לקבל דקות במועדון בו הוא גדל ואותו הוא אוהב, ומצד שני, חצי ליגה רדפה אחריו ורצתה שיגיע לשחק בה כשחקן מוביל.

מאמן הפועל ניר רמת השרון, רפי כהן, הפעיל באותם הימים לחצים כבדים על בן יאיר להגיע לרמה"ש והבטיח לו הזדמנות להיות שחקן משמעותי בקבוצה שלו. הפיתוי בהגעה לקבוצה בפלייאוף העליון, כזאת שהצליחה לגרום לקריירות של שחקנים צעירים לפניו להמריא, קרץ מאוד.

אחרי התלבטויות ארוכות וכאשר הוא רואה את מכבי ממשיכה להתחזק בשחקנים על העמדה שלו, בן יאיר החליט שהוא לא יכול לשבת שוב בצד. הוא חייב לשחק והקבוצה ממורשה הפכה לביתו החדש. את מחנה האימונים הוא סיים כמצטיין שלה על פי הצוות המקצועי דאז וגם על פי מרבית השחקנים.

רפי כהן (משה חרמון)
רפי כהן. לא ספר את בן יאיר (משה חרמון)
 

אלא שאז העונה התחילה ובן יאיר כלל לא נכלל בסגל. בימים שיבואו לאחר פתיחת העונה גם ישמע מעו"ד רפי יצחק שהוא לא בתוכניות לעונה הזאת בשל בעיות התקציב. "אתה יכול לחפש קבוצה חדשה ועד אז תתאמן בצד". בבת אחת, הכל התנפץ. החלום הוורוד של עונת פריצה נגוז.

אך משהו ברמה"ש לא איפשר לדבר הזה לקרות. בין אם זה השחקנים שהתעקשו כי הוא חייב לקבל הזדמנות, ההנהלה שלמרות ההודעה כי הוא לא בתוכניות החליטה לאפשר לו להמשיך להתאמן בקבוצה ואפילו מכבי ת"א, שעודכנה במצב האבסורדי שעובר על שחקנה ודרשה הסברים. ואז הגיע חיים שאבו.

מספרים שכאשר שאבו בא, בן יאיר התאמן עם כולם, אולם כאשר עברו בקבוצה לתירגולים הטקטיים, הוא כבר לא לקח חלק באימון. אלא שאז הוא יזם שיחה עם המאמן החדש וביקש ממנו דבר אחד - הזדמנות. המאמן השיב לו שרק אם יעבוד קשה באימונים עם שאר השחקנים שכרגע אינם בתוכניות, הוא ישקול זאת. שבוע לאחר מכן הכל השתנה ובצוות המקצועי החלו לעבוד איתו חזק על החזרתו לכושר. נגד בני סכנין פתח בהרכב לראשונה. מאז לרמה"ש חמישה משחקים ללא הפסד.

חיים שאבו. החזיר את בן יאיר לחיים (חגי ניזרי)
חיים שאבו. החזיר את בן יאיר לחיים (חגי ניזרי)
 

ולא שהמטרה היא להגיד שבזכות בן יאיר המצב הוא כזה, אבל אין ספק שהשם המדובר ביותר לאחרונה בהקשר של הקבוצה הוא שמו של בן יאיר, שאחרי שעבר פציעות קשות עוד כשחקן נוער ונלחם כדי לקבל הזדמנות בליגת העל, סוף סוף קיבל אותה. בינתיים הוא גם לוקח אותה בשתי ידיים והוא מהגורמים המרכזיים לכך שרמה"ש כבר לא מתחת לקו האדום בטבלה.

"רפי כהן טען שההחלטה לגביי לא מקצועית"
"רפי כהן רצה אותי מאוד במהלך הפגרה", משחזר בן יאיר בראיון ל-ONE. "בהתחלה הוא נתן לי את ההרגשה שאני אשחק, אבל בסוף זה לא יצא לפועל וישבתי ביציע. הוא טען שזה לא מקצועי ושזה בגלל שהיו כל מיני בעיות כספיות. ישבתי ביציע הרבה זמן וזה בטח לא היה קל".

"לשמחתי, השחקנים בקבוצה ממש עזרו לי, בין אם זה קובי מוסא, יוסי שבחון, מיכאל זנדברג ואבי סטרול, החבר'ה הוותיקים שכל הזמן עודדו אותי ודאגו שאני לא אתן לעצמי להוריד את הראש. גם בהנהלה רצו אותי מאוד ורצו שאשאר למרות שהמאמן החליט שאני לא בסגל. כשחיים בא, ביקשתי ממנו צ'אנס והוא אמר לי שרק דרך עבודה קשה הוא יגיע. אני מקווה שעכשיו אני מצליח להחזיר לו על הקרדיט הזה".

בן בן יאיר מול יאיא פטי בבכורה שלו בגיל 16 (תומר גבאי)
בן בן יאיר מול יאיא פטי בבכורה שלו בגיל 16 (תומר גבאי)
 

בן יאיר המשיך: "זה מאוד קשה להתאמן בצד, לפני שכל הקבוצה בכלל מגיעה לאימון, לעשות אימון בנפרד עם מאמן הכושר ועם עוד כמה שחקנים שלא בתוכניות אבל החברים שלי בקבוצה אמרו לי שבסוף הכל יהיה בסדר ושאני אשחק ואני חושב שבזכותם הגעתי לפה".

"רמת השרון זאת קבוצה חמה וכיפית, באתי ממכבי ת"א שהיא קבוצה גדולה מאוד וקבוצה שעוברת תהליך ענק בשנתיים האחרונות, אבל זה לא ממעיט מהערך של רמת השרון שבאמת נותנת יחס חם לשחקנים שלה, השחקנים עצמם אנשים טובים והיה לנו קל להתחבר כקבוצה אז כל מי שאומר שמדובר בקבוצה 'שכונה', פשוט לא היה כאן כדי להבין שזה לא המצב", המשיך השחקן.

אחד הגורמים המרכזיים לכך שמצב הרוח בקבוצה כה טוב בתקופה האחרונה, הוא כמובן המאמן, חיים שאבו, עליו סיפר בן יאיר: "תמיד הייתה לי איתו מערכת יחסים טובה, הוא פירגן לי ואמר שאם אעבוד קשה, זה ישתלם לי ואני מקווה להמשיך להוכיח שהמקום שלי על המגרש. אני מרגיש שהוא מקדם אותי מקצועית והוא העביר לי כמה שיעורים חשובים ולמדתי ממנו הרבה. השחקנים משחקים גם בשבילו", סיפר השחקן והוסיף גם על עוזרו של שאבו ומאמן הכושר, רז משולם: "השלמנו עם רז הרבה פערים שהיו מתחילת העונה, הוא עבד איתנו על הכושר הגופני, חיזק אותנו ורואים את זה על המגרש".

בן בן יאיר. אוהב את המפגשים מול חיפה (יניב גונן)
בן בן יאיר. אוהב את המפגשים מול חיפה (יניב גונן)
 

על ההבדלים ברמה"ש בתקופה האחרונה לבין פתיחת העונה אמר: "יש לנו באמת חודשיים טובים, התחברנו וחיים החליט שהוא רוצה לשחק כמו שהוא היה משחק בנוער. פתוח, התקפי ולהציג כדורגל חיובי וטוב ואני באמת שמח שבמשחקים האחרונים גם הצלחנו להביא את זה לידי ביטוי בתוצאות".

 
 אוסקר נתן בי אמון, אבל הגיע מצב שהביאו שחקנים זרים כמו רוברט ארנשואו ואח"כ ראדה פריצה ונדחקתי החוצה אז ביקשתי גם אז לצאת בהשאלה להפועל רמת גן ואני מקווה שבסופו של דבר כל ההחלטות האלה שלקחתי ישתלמו 
 
 
 

לאוהדי מכבי ת"א, שעוקבים אחרי קבוצת הנוער, זכור לבטח משחק החזרה של בן יאיר מפציעה שעבר ברגלו אשר השביתה אותו לתקופה ארוכה. הוא עלה כמחליף מול מכבי חיפה ובפיגור 1:0 לקח את הכדור ומכ-30 מטרים שיגר טיל לחיבורים. בכלל, בן יאיר אהב מאוד את המשחקים נגד הירוקים כשהיה בנוער וביום שני הוא יפגוש את הגרסא הבוגרת של המועדון הירוק בעוד משחק קריטי עבור רמה"ש.

"להבקיע נגדם? הלוואי, אבל יותר חשוב שאנחנו נעשה תוצאה טובה נגד מכבי חיפה שהיא קבוצה טובה", הוא מבהיר. "אנחנו מאמינים בעצמנו, אבל אנחנו לא יהירים ולא מחפשים לצאת בהצהרות אלא לעבוד קשה, לבוא לשחק כדורגל ובעזרת השם גם נצליח לחזור משם עם תוצאה טובה".

אז למה בן יאיר, שבגיל 16 שיחק לראשונה בבוגרים של מכבי ת"א, נמצא ברמה"ש בזמן ששחקנים איתם גדל כבר הספיקו לזכות עימה באליפות ולקחת חלק מרכזי בה בעונה וחצי האחרונות? אם שואלים אותו, לא תשמעו תלונות או טענות. להפך. הוא מבסוט מההחלטה שקיבל, מחזיק אצבעות למכבי ולחבריו הטובים ומאחל להם שרק ימשיכו לקחת תארים.

בן יאיר במדי הנבחרת. מקווה שניס יראה אותו (קובי אליהו)
בן יאיר במדי הנבחרת. מקווה שניס יראה אותו (קובי אליהו)
 

"קודם כל אני רוצה להגיד שפאולו סוזה מאמן גדול ואני מכבד אותו", הוא מחמיא. "העדפתי לצאת בהשאלה לרמה"ש כי בתחילת העונה היה נראה שזה המקום שבוודאות אני אהיה בו שחקן הרכב ואחרי הרבה זמן שנעדרתי בשל פציעות, הייתי חייב לקבל בחזרה את דקות המשחק ובמכבי כיבדו את הבקשה שלי ועשו מעל ומעבר כדי שאני אוכל לצאת בהשאלה. לגבי החברים שלי עוד מתקופת הנוער, אני מפרגן להם, הם חברים שלי ואני רוצה שהם ומכבי יצליחו. יש תקופות שלא הולך ולי הלך פחות טוב אז ביקשתי לצאת בהשאלה כדי לקבל דקות ואני מקווה שיחד עם כל הקבוצה אני אצליח לעשות שנה טובה".

בן יאיר אגב, לא שוכח גם את אוסקר גארסיה והתרומה שלו לקריירה שלו: "אוסקר האמין ונתן בי אמון, אבל הגיע מצב שהביאו שחקנים זרים כמו רוברט ארנשואו ואח"כ ראדה פריצה ונדחקתי החוצה אז ביקשתי גם אז לצאת בהשאלה להפועל רמת גן ואני מקווה שבסופו של דבר כל ההחלטות האלה שלקחתי ישתלמו".

ומה עם חזרה לנבחרת ישראל? "הייתי בכל הנבחרות הצעירות כנער והייתי שחקן הרכב. אני מאמין שאם אמשיך לעבוד קשה ולהראות יכולת כזו גם אקבל זימון לנבחרת של מיכאל ניס. ברור לי, אבל, שרק דרך הצלחה של הקבוצה דבר כזה יוכל לקרות ואני מקווה שזה יקרה". אבל רגע לפני אותו זימון מיוחל, לבן בן יאיר יש רק חלום אחד: "בעזרת השם שתהיה לי ולכל הקבוצה עונה טובה ושנצליח להישאר בליגה. לא צריך יותר מזה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */