יום רביעי, 03.07.2024 שעה 04:10
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

ג'ו אינגלס: חשוב שנחזיר את כוח ההרתעה

הפורוורד האוסטרלי של מכבי מרוצה אחרי ה-58:79 על ראשל"צ: "איבדנו הרבה יתרונות נוחים וכשלנו יותר מדי העונה". סופו עצר את תומאס ללא ריבאונד

|
ג´ו אינגלס (חגי ניזרי)
ג´ו אינגלס (חגי ניזרי)

מאז המחזור הרביעי בליגה, אמצע נובמבר ליתר דיוק, אז דרסה מכבי תל אביב את מכבי אשדוד, הצהובים לא ידעו תבוסה מהי. אמש (שני) מול מכבי ראשל״צ זו כבר הייתה אופרה אחרת וחניכיו של דייויד בלאט טרפו את המגרש והביסו את הכתומים מעיר היין 58:79.

הרבה אוויר השתחרר בבלון הלחץ בהיכל נוקיה כאשר בסיום המשחק חדר ההלבשה של המארחים היה רועש וגועש משמחה ולשם שינוי, שחקני מכבי יצאו ממסדרון המלתחה מחויכים וזמינים לאנשי התקשורת.

״חיכינו הרבה זמן לנצח ככה, שכחנו איך ההרגשה לדרוס קבוצה״, אמר הפורוורד האוסטרלי של מכבי ג׳ו אינגלס ל-ONE. ״היו לנו הרבה משחקים צמודים וקשים במהלך העונה, גם ביורוליג, שנגררו לשניות הסיום, אבל זה חשוב מאוד מבחינתו להשיג כזה ניצחון משכנע ולהחזיר את כוח ההרתעה״.

ברבע הראשון האורחים עוד היו חזק בעניינים ונדמה היה כי כיסאו של דייויד בלאט ממשיך להתנדנד. סנטר ראשל״צ ג׳יימס תומאס, שחזר לסיבוב נוסף בישראל אחרי שזכה אשתקד באליפות עם מכבי חיפה, פגש לראשונה את סופוקליס שחורציאניטיס שהיה דומיננטי ביותר. סופו אומנם קלע נקודה בלבד יותר מתומאס אך עשה זאת בשבע דקות פחות על המגרש ויחד עם אלכס טיוס, הגביל את התרומה של תומאס ושלחו אותו לספק שיא קריירה שלילי של אפס כדורים חוזרים ב-17 דקות משחק. לשם השוואה, תומאס שיחק בעונה שעברה 31 משחקי ליגה ופלייאוף במדי חיפה ובאף משחק לא ירד משני ריבאונדים לפחות.

מכבי ת"א מטיילת: 58:79 על ראשל"צ

״איבדנו לאורך העונה לא מעט יתרונות נוחים במשחקים. כשלנו לגמור משחקים, ויתרנו על הפרשים משמעותיים ואפשרנו ליריבה לחזור למשחק, אבל נגד ראשל״צ ברחנו והוכחנו שאנחנו נמצאים בשלבי התקדמות ומצליחים לשמור על היתרון וגם להגדיל אותו כדי לנצח״, אמר אינגלס שתרם לניצחון שבע נקודות וארבעה כדורים חוזרים.

בסיום המשחק התלוצץ יו״ר הכתומים יצחק פרי עם בעלי מכבי דייויד פדרמן ובלאט על כך שהצהובים ״ריחמו״ על ראשל״צ במקום לפרק אותם לרסיסים. במהלך ההתמודדות סובב אינגלס את הקרסול כשנחת על רגלו של תומאס אלא שהפורוורד המשיך להילחם ושיחק למרות הכאבים. ״קפצתי לריבאונד התקפה ונחתתי לא טוב על הרגל של ג׳יימס תומאס וסובבתי את הקרסול, אבל צריך לדעת לשחק תוך כדי כאבים. אני לא חושב שיש מישהו בקבוצה שלנו שכשיר במאת האחוזים ונמצא בקו הבריאות לאורך זמן״.

סופו וגיימס (רדאד ג´בארה)
סופו וג'יימס מרוצים (רדאד ג´בארה)
 

אינגלס הוסיף והתייחס על פתיחת העונה החלשה של צמד הגארדים האמריקאי של מכבי, טייריס רייס וריקי היקמן, ששיחקו בקיץ החולף באליפות אירופה וטרם התאוששו. ״גם אני בקיץ השתתפתי באליפות אוקיאנה עם נבחרת אוסטרליה אבל אני רגיל לשחק עם כל מיני פציעות ותוך כדי עומס אבל להם הכל טרי והם לומדים תוך כדי תנועה. צריך לדעת לנהל את עצמך כראוי ולנוח כמו שצריך ואני לא חושב שהתאפשר להם מספיק זמן להתאושש מאליפות. שניהם לא הצליחו גם לנוח וגם להתכונן כראוי לקראת העונה אבל אני לא חושב שזה יפגע בנו בטווח הרחוק. הם נכנסים לקצב ואפשר לראות שריקי חוזר לעצמו והוא הוכיח זאת כשנבחר למצטיין במשחק״.

מכבי, שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב הטופ 16 ביורוליג תארח ביום חמישי את ריטאס וילנה הליטאית שכבר איבדה סיכוי להעפיל לסיבוב השני. ״מדובר במשחק חשוב גם מבחינתו לסיים במקום הראשון בבית וגם לריטאס שישחקו על הרבה כבוד. אחרי היורוליג הם נושרים ישר ל-32 הגדולות ביורוקאפ וירצו להגיע במומנטום חיובי לקראת המטרה הבאה שלהם. מדובר בקבוצה קצת שונה ממה שניצחנו בסיבוב הקודם. המאמן דירק באורמן פוטר וגם בעמדת הגארד נוסף זאביאן דאודל שהוא שחקן ברמה גבוהה מאוד, אבל אנחנו רוצים לנעול את המקום הראשון בבית״.

במכבי ציינו את התפוקה המרשימה שנתן הסנטר הצעיר בן אלטיט שרשם חמש נקודות, שני ריבאונדים וחסימה מרשימה אחת והפגין הרבה אנרגיות מהספסל. כשנשאל על מצבו הבריאותי וכושרו של הקפטן שון ג׳יימס שחזר לקו הבריאות אחרי שהחמיץ שלושה משחקים עם פגיעה בגב, סירב בלאט להתייחס לשאלה וסיים את מסיבת העיתונאים. עם זאת, למרות שהינו עוד חלוד ושותף שתי דקות בלבד, ג׳יימס יהיה בסגל למשחק היורוליג ביום חמישי.     

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */