יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:29
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שאבו מים מהסלע: האיש ששינה את רמת השרון

חיים שאבו הגיע לקבוצה בלי מאמן כושר, שהשחקנים בה לא מקבלים שכר ושהוכתרה כיורדת, פתאום היא כבר מעל הקו האדום והוא מבטיח: " אנחנו נישאר בליגה"

|
חיים שאבו עם קני סייף (רז אמיר)
חיים שאבו עם קני סייף (רז אמיר)

ביקורת גדולה מאוד ספגה הנהלת הפועל ניר רמת השרון בפתיחת העונה. שלושה מחזורים מאז החלה עונת 2013/14 ובמורשה כבר ביצעו זעזוע ראשון. המאמן רפי כהן פוטר ובמקומו מונה חיים שאבו.

רמה"ש כבר סומנה כיורדת הבטוחה. הרי מה הסיכוי שמאמן שניסיונו הוא שנתיים בקבוצת הנוער, מוצלחות ככל שיהיו, יצליח? תוסיפו לזה את בעיית המשכורות שצצה ותזרים המזומנים המוגבל, או הלא קיים ליתר דיוק, וקיבלתם מתכון מנצח לירידת ליגה אחרי שלושה מחזורים.

אלא ששאבו, שחקן עבר שעשה את מרבית שנותיו ברמה"ש והפך בה לסמל, לרגע לא חשב על תסריט של ירידה. במשך ארבעה מחזורים הוא ספג הפסד אחר הפסד ובכל פעם נעמד מול המצלמות וחזר על אותו המשפט: "יש לנו סגל טוב ואני מאמין בשחקנים האלה. עוד נצא לדרך חדשה".

ביום שבת האחרון, הדרך החדשה הזאת הגיעה עם ניצחון ליגה שני ברציפות ועלייה מעל הקו האדום ופתאום, רמה"ש כבר לא היורדת הבטוחה של הפרשנים, היא החליפה משבצת עם בני יהודה ומכבי פתח תקווה. כעת, לפני שהקבוצה שלו מתחילה סדרת משחקים קשה מאוד שכוללת שני ביקורים רצופים בקריית אליעזר מול מכבי והפועל חיפה ומשחק ביתי מול עירוני ק"ש, חיים שאבו מספר בראיון ל-ONE על חודשיים ושבועיים בהם הוא נמצא בתפקיד.

חיים שאבו (שי לוי)
חיים שאבו מרוצה על ספסל הקבוצה (שי לוי)
 

איך ההרגשה עכשיו אחרי חמישה מחזורים בהם לא הפסדתם, ובמיוחד לאחר שני הניצחונות הרצופים שהעלו אתכם אל מעל לקו האדום?
"ההרגשה היא טובה, כי פתאום מכלום יש קבוצה, יש קבוצה טובה, עם לב גדול וההרגשה היא שצריך להמשיך הלאה כי זה לא מספיק. אנחנו נמצאים בסיטואציה שעשינו איזה משהו בחודש וחצי האחרון אבל זה לא מספיק כי הדרך עוד ארוכה ואני חושב על ההמשך".

דיברו בתחילת העונה על איך שאתם נראים, על העמידה שלכם על המגרש. בחודשיים האחרונים, למעט אותה תבוסה נגד הפועל ת"א, ראינו שינוי גדול בעיקר בגישה שלכם.
"היו משחקים טובים בסה"כ, הקבוצה עומדת טוב על המגרש ואני, אם אתה זוכר, כשראיינת אותי אחרי הפסדים אמרתי שיש פה חומר אנושי ומקצועי טוב והחבר'ה מוכיחים את זה כבר במשך חודש וחצי".

מה היה השינוי בעצם?
"אני, רז משולם שהוא עוזר המאמן ומאמן הכושר וגם נוי רוזנפלד שהוא מאמן השוערים, עובדים על מה שהיה חסר לקבוצה וזה עניין של עבודה קשה לא שום דבר מעבר, ושינוי בגישה של השחקנים ואמונה שנכנסה אליהם שאפשר לעשות את זה".

 
 "אני מקווה מאוד שניתן יהיה להתחזק בשחקן או שניים כדי שנהיה בסיבוב השני טובים ככל האפשר, אבל גם אם זה לא יקרה יש פה סגל מספיק טוב כדי להתמודד עד סוף העונה על הגעה למקומות אחרים" 
 
 
 

אמרת מאמן כושר, את העונה לא התחילו עם מאמן כושר אלא עם מאמן שהתעסק בפילאטיס ולי סיפרו השחקנים שזה משהו שהם לא נתקלו בו עוד.
"כל אחד בכדורגל יש לו את ההשקפה שלו, כל אחד עושה מה שהוא מבין ואין לי מה להגיד על זה. אני שמח שהבאתי את רז משולם, זה מוכיח את עצמו ואני מקווה להמשכיות".

חוץ ממצב מקצועי לא פשוט, התמודדת גם עם בעיית השכר שהייתה כאן וזה הזמן להבהיר שגם אתם, המאמנים, לא קיבלתם משכורות באותה התקופה והחוב כלפי השחקנים הוא גם חוב שקיים כלפיכם.
"קודם כל, אני יכול להגיד על עצמי שברוך השם אני לא נשבר משום דבר. אני באמת אדם חזק מטבעי ומאוד מאוד מאמין. ראיתי את החבר'ה פה גם כשלא קיבלנו שכר, שהייתה אווירה טובה ולמרות ההפסדים, חדר ההלבשה היה מגובש וידעתי שהדבר הזה שווה משהו כי אתה יודע, אני עברתי לא חדר הלבשה אחד או שניים בחיי ובאמת מה שנתן את הכוח זאת האמונה ביכולות של השחקנים פה והאמונה שאפשר להגיע למקומות אחרים".

אתה גדלת פה ברמה"ש, היית סמל במועדון, איך קרה שיצא למועדון הזה שם תמיד של 'שכונתיות'. הרי בסופו של יום זאת קבוצה בלי בעל בית ובלי מישהו להזדהות איתו.
"מה שקרה זה שבשלוש השנים האחרונות כל מיני אנשים שהיו פה יצרו למועדון הזה תדמית לא טובה ואני לא רוצה להיכנס לשמות אבל בסה"כ רמה"ש זה בית חם, משפחה, מועדון שהרבה מאוד שחקנים התקדמו ויש לכם את הדוגמא הכי טובה בעולם - ערן זהבי. הוא התחיל את הקריירה שלו פה ותשאל אותו הוא יגיד לך שהיה לו כיף וטוב פה ויש עוד הרבה שחקנים אחרים. סה"כ רמה"ש זה בית שמקבל שחקנים מבחוץ בצורה הכי טובה שיש. אין להם לחץ של קהל, הנהלה וגם בתקופה הלא טובה שלנו לא ישבו פה לאנשים עם סכינים על הראש וזה עוזר לשחקנים להצליח".

רז משולם, תום מנשרוב, עשהאל בן שבת, אורי שטרית ומאיר גבאי (רז אמיר)
משולם משגיח על תום מנשרוב, עשהאל בן שבת, אורי שטרית ומאיר גבאי (רז אמיר)
 

לקבוצה בלי בעלים יש זכות קיום בליגת העל?
"תראה, ברור שהמצב כמו שהוא כרגע לא יכול להימשך שהקבוצה נשענת על העירייה אבל אני מקווה באמת שימצאו רוכש שיקח את הקבוצה הזאת לידיים. יש כאן פוטנציאל אדיר, גם למחלקת הנוער שמונה כ-1,000 ילדים ומנוהלת ע"י אברהם בכר וגור תמר ויש שם יכולת לייצר שחקנים לא פחות משום מקום אחר בארץ. אני אומר לך שבעוד 3-4 שנים שיבוא רוכש אם יבוא ויקח אותה, הוא יקצור פירות אדירים בעתיד".

אתה מדבר על ייצור שחקנים, אבל רמה"ש זה מועדון שגם מייצר מאמנים, אתה ולפניך גם מנחם קורצקי. איך זה, אולי יש פה עין מקצועית שלא נופלת מהגדולות?
"אני לא יודע. כדורגל זה עניין של השקפה. אני עובד קשה מאוד ועושה את הדברים שאני מאמין בהם ולשמחתי זה מצליח. כדורגל זה משחק של תוצאות והעתיד יגיד. אני שואף כמובן להגיע הכי רחוק שאפשר ומקווה שבעבודה קשה זה יגיע".

מנחם קורצקי (יניב גונן)
מנחם קורצקי. מכונה לייצור מאמנים? (יניב גונן)
 

הקוראים בבית אולי יחשבו לעצמם שיש פה היסחפות קטנה, כי בסה"כ רק עליתם מעל הקו האדום.
"אני משדר לשחקנים שלי צניעות ושקט שזה הדבר הכי חשוב בעיני בחיים וכשאתה משיג דברים ועובד קשה בשביל להשיג אותם, כמו שעבדת קשה להשיג אותם ככה גם קשה לשמור עליהם ואסור לתת לשום דבר להפריע לך. תקשורת וראיונות ופרסום ותהילה זה חלק מהמקצוע אבל גם עם זה שחקנים ומאמנים צריכים לדעת להתמודד ואני מקווה שבאמת נעשה את זה הכי טוב שאפשר".

אני יודע שאתה לא אוהב לדבר על שחקנים באופן פרטני, אבל בכל זאת, מסמנים לאחרונה שלושה שחקנים מרכזיים בשינוי שעברה הקבוצה שהם עשהאל בן שבת, בן בן יאיר ואמיר האדזיץ'. מה דעתך עליהם?
"אתה אומר שהם השלושה המרכזיים, אני טוען שיש 14 מרכזיים. בסה"כ יש כאלה שמתבלטים יותר או פחות אבל כולם עושים עבודה טובה, יש את אפרים טקה שאני מרוצה מהעבודה שהוא עושה, יש את בן רייכרט ומיכאל זנדברג וקני סייף שקמו מהספסל נגד מכבי פ"ת ועשו עבודה מדהימה. יש פה שילוב של צעירים כמו רייכרט ובן יאיר וסייף לצד קובי מוסא, ואורי שטרית ואבי סטרול וחסן אבו זייד ויסלחו לי כל אלו שאני שוכח אותם והשילוב הזה הוא מנצח כשזה בא עם אווירה טובה ואני רק מקווה שזה ימשיך".

בן בן יאיר ועשהאל בן שבת (רז אמיר)
בן בן יאיר ועשהאל בן שבת. "שלושה? יש פה 14 שחקנים מרכזיים" (רז אמיר)
 

אנחנו נמצאים חודש לפני פתיחת חלון ההעברות, נראה שינויים בסגל? זה בכלל אפשרי תקציבית?
"כרגע אני לא יודע לענות על זה. עד שלא נשב ונדבר על כל התקציב ועד שכל המשכורות ישלומו אבל אני מקווה מאוד שניתן יהיה להתחזק בשחקן או שניים כדי שנהיה בסיבוב השני טובים ככל האפשר אבל גם אם זה לא יקרה יש פה סגל מספיק טוב כדי להתמודד עד סוף העונה על הגעה למקומות אחרים".

ביום שני מכבי חיפה, גם בעונה שעברה כשרהמ"ש הייתה בצמרת היא הגיעה לחיפה והובסה וראינו את הבדלי הרמות. מה עושים אחרת עכשיו?
"חיפה קבוצה מצויינת עם מאמן טוב מאוד. זה משחק קשה שנתכונן אליו כמו שצריך ונעלה אליו בגישה של "אנחנו רוצים להשיג נקודות". אנחנו רק בתחילת המשימה שלנו, היא לא השולמה מול מכבי פתח תקווה ואני מקווה שנחזור עם נקודות".

רמת השרון תישאר?
"בעזרת השם כן".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */