יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:16

בן זקן: שטרן חלובה יותר משפיע מאבי לוזון

בעלי מ.ס אשדוד דיבר בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE והבהיר: "להתאחדות יהיה קשה להעביר החלטות". קופל: "קורא לקהל להגיע לטדי"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (ONE)

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

ג'קי בן זקן: כעת, אנחנו סוג של דמוקרטיה
בעלי מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, דיבר בתוכנית על ההסכם עם הטוטו והמנהלת, שסוף סוף נחתם, והכספים כבר הועברו לקבוצות. בן זקן נשמע מרוצה מאוד, וברור לו מי היה האחראי העיקרי לכך שהכדורגל הישראלי עבר שינוי מהותי, שאת פירותיו נוכל לראות בעוד מספר שנים.

קיבלת 470 אלף שקל?
"אני מניח שכן. הטוטו מעביר את הכסף ישירות ולא ההתאחדות. אין לי ספק שאנחנו נכנסים לעידן חדש בו המועדונים יקבלו העברה כספית בלי לדעת מה שמו של המועדון, עד היום אף אחד מאיתנו לא ידע כמה ומתי הוא יקבל".

אתה מרגיש שניצחת?
"לא ניצחתי, הכדורגל הישראלי ניצח"

ג´קי בן זקן (שי לוי)
ג´קי בן זקן. "הייתה תקופה מאוד מעניינת" (שי לוי)
 

נלחמתם והלכתם עד הסוף.
"זה התחיל לפני כשנתיים ואני חייב לתת את הקרדיט לשרצקי ולאלונה, יזמנו את המפגש שאף אחד לא נתן לו שום סיכוי. אם צריך לסמן רגע גורלי בכדורגל הישראלי, זה אותו מפגש בכפר המכביה ולימים קמו שתי וועדות. אני מאמין שאוהדי הכדורגל בישראל יבינו עוד שנתיים כמה המהלך הזה היה חשוב לכדורגל הישראלי".

איך היית מגדיר את מה שעבר עליך מאז פרסום מסקנות ועדת זליכה?
"זו הייתה תקופה מאוד מעניינת לצד ניסיונות מצד קברניטי ההתאחדות שנפלה להם ההכרה שצריך לעשות את הצעד הזה, בהתחלה אלה היו רק אמירות כדי להרוויח זמן, לימים הם הבינו שאין אפשרות אחרת אז הם אמרו שהם יעשו את זה בדרך שלהם, מבחינתי זה היה בסדר ותקופה מסוימת גם זזתי הצידה למרות שנבחרתי ע"י הקבוצות כי אמרתי, אם במבחן התוצאה נקבל מה שרצינו, אז זה לא משנה אם אהיה בפגישות או לא".

אתה רואה את עצמך כיו"ר ההתאחדות?
"לא, ממש לא. ביום שאעזוב את מ.ס אשדוד לא אהיה בכלל בכדורגל. כל עוד אני בכדורגל אז אני חושב שיו"ר התאחדות או יו"ר מנהלת לא צריך להיות קשור בצורה כזו או אחרת למועדון כדורגל"

אבי לוזון (רדאד ג´בארה)
אבי לוזון. "מקווה שיישאר בתפקידו באופ"א" (רדאד ג´בארה)
 

מי יהיה יו"ר המנהלת?
"אם הייתי יודע לתת לך תשובה לשאלה, אז זה אומר שהמנהלת וכל המאבק לא הצליח, כי באמת, בניגוד לאתמול שהיית יכולה לשאול מי יהיה מנכ"ל ויו"ר, ומאמן בוגרים וקדטים, הפעם אין מי שייתן תשובה".

מי מועמד ראוי מבחינתך?
"אין לי שם, עלו כל מיני שמות, תלוי באיזה תפקיד מדובר. יו"ר המנהלת לא חייב להיות איש כדורגל, אדם שמחובר לספורט ומבין ספורט, איש שבא מעולם השיווק, שיכול לפתוח דלתות ולהביא ספונסרים".

מושיק תאומים ראוי?
"הוא איש ראוי מאוד. אני חושב שהקרבה להפועל תל אביב היא בעייתית, כי עד כמה שהוא לא קשור אליהם בשנים האחרונות, הוא כן מחובר לקבוצה. מה שיפה הוא שאף אחד מאיתנו לא יודע באמת מי יהיה היו"ר".

חיים רמון ומשה תאומים (משה חרמון)
משה תאומים. "ראוי להיות יו"ר המנהלת" (משה חרמון)
 

אתה חושב שמאחורי הקלעים מנסים למנות מישהו?
"קודם כל כן. הם ינסו לעשות לובי, אבל המצב שהגענו אליו הוא שהם באמת צריכים להתאמץ כדי להעביר החלטה. אנחנו היום סוג של דמוקרטיה, אם הם יצליחו לשכנע מספיק אנשים לבחור במועמד שלהם, אין מה לעשות נגד זה. אבל יהיה להם הרבה יותר קשה".

אבי לוזון סיים את עבודתו בהתאחדות?
"לא, אין לי ספק שאבי לוזון זו דמות שתישאר איתנו הרבה מאוד שנים, גם בהתאחדות. אני חושב שאין סיכוי שהוא יישאר יו"ר ההתאחדות, אני מאוד מקווה שהוא יישאר הנציג של ההתאחדות הישראלית באופ"א".

ושטרן חלובה?
"לא יודע, צריך לשאול אותו. אין לי ספק שהוא האיש הכי חזק בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. לא יודע להסביר למה, אני יכול להגיד לך שלא הכרתי אותו, מההיכרות שלי איתו בחודשים האחרונים, הוא האיש החזק ביותר בכדורגל הישראלי".

ג´ק אנגילידיס (שי לוי)
ג´ק אנגילידיס. "יש יותר משקל למי שמדבר בשמה של מכבי ת"א" (שי לוי)
 

מאיפה מגיע הכוח והעוצמה?
"הכוח מגיע מהשיטה הקלוקלת. כל האחרים משמשים כעוזרים של שטרן חלובה, לשטרן חלובה יש השפעה יותר גדולה על הכדורגל מאבי לוזון".

איך יעקב שחר היה במו"מ?
"אין ספק שאצלו נפל האסימון. אני לא יודע אם להגיד איכזב או הפתיע, אבל אין ספק שבלעדיו אי אפשר היה לעשות את התהליך שהגענו אליו. אם צריך לתת את הקרדיט, אז צריך לתת אותו לג'ק אנגלידיס שעמד על הרגליים האחוריות בכל התהליך. יש משמעות לאמירה של מי שמייצג את מכבי תל אביב אל מול אמירה של מי שמייצג את אשדוד. אותי התרגלו לשמוע והמשקל שלי הוא יחסית זניח, כשבא ג'ק ושם את הדברים על השולחן באופן חד משמעי, מכבי ת"א זה מועדון שאי אפשר להתעלם ממנו. נעשו הרבה שינויים בכדורגל בזכות המעורבות שלו".

שחר (יניב גונן)
יעקב שחר. "אי אפשר היה להעביר את התהליך בלעדיו" (יניב גונן)
 

דני פדרמן: "לא נקבל עוד אובדן אליפות"
בעלי מכבי ת"א, דני פדרמן, עלה לשידור ואמר: "אני יכול להעיד על עצמי שברמה האישית אני גדלתי בחדרי ההלבשה של מכבי, ליד כל האגדות. למשפחה שלי ולי זורם דם צהוב. אני מרגיש שאני ממשיך מורשת של סבא שלי ז"ל, כמו גם משפחת רקנאטי ושמעון מזרחי. כשיש אנשים שאוהבים את המועדון, אחרי שלושה הפסדים, לנס ציונה, חולון ובטח אחרי דרבי, כשקבוצתנו לא מרשימה, אז מחובתנו כלפי ציבור האוהדים שלנו לשבת ולדפוק על השולחן, לבקש תשובות ולעשות אחרת".

"הייתה פגישה בה דרשנו לפטר את המאמן. אין פה מחנאות ולא חזיתות, שמעון לא צריך לחסום ולא לקחת ריבאונד. לכולנו יש את אותה מטרה וכולנו עושים זאת מתוך אהבה. כשראינו שהמצב לא טוב, אז כל דבר שעולה על הדעת שיכול לשפר את מצב הקבוצה, יש מקום לשים אותו על השולחן".

מה שיכנע אתכם לא לעשות את השינוי?
"בסוף ניהלנו דיון וזו הייתה החלטה משותפת, זה דברים שאפשר לדבר עם המאמן. זו לא האחריות הבלעדית".

עלה העניין שהשחקנים הישראלים לא ראו דקות?
"זה אחד הנושאים שעלו".

הוא ייבש את פניני. פתאום הוא יודע לשחק?
"גם המאמן יודע שלא פתאום, אבל יכול להיות שהחשיבות שהוא נתן לנושא של הצביון הישראלי, זה דבר שאנחנו בהנהלה נתנו לו חשיבות. זה דבר שחסר, אבל גם יש מצוקה של ישראלים ברמה מתאימה לרמות יורוליג, אגב, אין שחקנים ישראלים שמשחקים ביורוליג מלבד אלה שמשחקים במכבי ת"א".

דייויד בלאט (חגי ניזרי)
דייויד בלאט. "נמצא במבחן בכל משחק" (חגי ניזרי)
 

אחת הטעויות שלו זה בגלל הישראלים.
"אני לא רוצה לתת לו ציונים בשידור. החלטנו כולנו וביחד שמה שצריך זה לשבת ולהבהיר את הנקודות שלנו".

כשיש חוסר הסכמה לגבי סוגיה כזו, הצוות הבוגר או הצעיר, דעתו של מי נחשבת יותר?
"זה לא עובד בצורה הזו, אבל מן הסתם יש לנו כבוד לניסיון, וכמו שלנו יש כבוד אליהם, הם גם מעריכים אותנו על דברים אחרים, דברים שאנחנו מתחברים אליהם פחות מהם".

איך שמעון שיכנע אתכם?
"זה לא מדויק, זה לא שאמרנו שאנחנו רוצים פיטורים והוא אמר בשום פנים ואופן לא. דיון כזה לא מתנהל ככה במכבי".

אם דייויד בלאט נכשל, זכותכם לסיים את עבודתו, אתם הבעלים.
"אני לא רוצה לדון בספקולציות, אם דברים לא עובדים, אז התפקיד שלנו והאחריות שלנו למצוא פיתרונות".

דני פדרמן (רדאד ג´בארה)
דני פדרמן. "ההצלחה של בלאט היא ההצלחה שלנו" (רדאד ג´בארה)
 

בלאט יסיים את העונה?
"אם נשחק כדורסל טוב, אז אין סיבה שלא. גם הצוות המקצועי וכל חברי ההנהלה מאמינים בצוות ובסגל הקיים, אני חושב שהסגל הקיים כרגע לא ממצה 40% מהיכולת שלו. המאמן אמר שזו קבוצה שיכולה להתמודד על פיינל פור באירופה, כרגע אנחנו לא נראים ככה".

למה התכוונת כשאמרת לא ייתכן במצב שבו במכבי לניצחונות אבות רבים, והכישלון יתום?
"התכוונתי במובן שזו סיטואציה בה מעמידים את הדור הצעיר בפרונט ולהאשים אותנו ולהפיל עלינו את האחריות וכשמצליחים כולם רצים להצטלם. זה לא מתאים למכבי תל אביב, כשיש הצלחות וגם כישלונות כולנו צריכים לעמוד בזה".

שחקני מכבי מרוצים (חגי ניזרי)
שחקני מכבי. "לא ממצים 40% מהיכולת" (חגי ניזרי)
 

מה יש לך להגיד על החתימה של אליהו בירושלים?
"אני חושב שמכבי תל אביב מאז ומתמיד תהיה תלויה בעצמה כמו שהייתה מאז ומתמיד, אנחנו קבוצה יותר טובה מכל הקבוצות בליגה".

כמה אתה מאוכזב השנה ממה שקורה בליגה?
"חשוב לי להבהיר ולדייק, לא זימנו ישיבה במטרה לפטר מאמן, אלא בשביל לשאול מה עושים. עלו הרבה חלופות, שאלנו האם פיטורי המאמן יתנו לנו את הפיתרון".

מהי מערכת היחסים האמיתית ביניכם?
"ברמה הבין-אישית, אין מי שרוצה שבלאט יצליח יותר מהבעלים, מבחינתנו זה אומר שההצלחה שלו, היא ההצלחה שלנו. אם הוא נכשל, אז המועדון נכשל. אם הוא יצליח הוא ימשיך להיות פה".

אליהו חוגג (חגי ניזרי)
אליהו חוגג. "מכבי תלויה בעצמה" (חגי ניזרי)
 

ההצלחה מחולקת לכישלון בזירה המקומית והצלחה בזירה האירופית?
"אובדן אליפות שנתיים ברציפות זה משהו שלא מתקבל על הדעת בכלל".

אם לא יהיה שיפור בליגה, בלאט לא יישאר?
"זה לא משהו שאפשר לבחון אותו ברמה של משחק אחד, אבל אני חושב שכל מאמן ברמות הגבוהות צריך לתת תוצאות כל משחק, הוא עומד במבחן כל משחק, שום דבר לא השתנה השנה משנים קודמות".

בשנה הבאה, מאמן חדש?
"יש לי יום שני משחק מול ראשון לציון".

ביקרו אותך על כך שלא הגעת למשחקי חוץ.
"לא הגעתי בגלל עניינים אישיים שלי, לא עובר רגע שאני לא מתעסק במכבי".

אבנר קופל: בית"ר זה מועדון ענק, מכל הארץ מגיעים אוהדים
בית"ר ירושלים ומכבי ת"א ייפגשו הערב (ראשון) באחד המשחקים המעניינים והמסקרנים של העונה. בית"ר תגיע למשחק לראשונה העונה ללא אלי כהן, שפוטר בשבוע שעבר ועם דוד אמסלם על הקווים. רוני לוי ייכנס לתפקיד מאמן הקבוצה לאחר המשחק. עסקנו במצב המסובך בבית"ר ובמשחק החשוב מול האלופה, שמתחילה שבוע קריטי מבחינתה. אבנר קופל, יועץ בית"ר ירושלים לענייני שיווק, סיפר על הצלחת המועדון בפן השיווקי, כשגם היום תעבור את רף ה-20 אלף אוהדים במגרש: "בית"ר ירושלים זה מועדון ענק, יש אצטדיון גדול, כל העיר רוקחת ומכל הארץ מגיעים אוטובוסים, זה חלק מהדברים שמשכו אותי ללכת לכדורגל. יש לי התרשמות אדירה מכמות הרכבות שמגיעות לפה וזה רק משחק ליגה".

אבירם ברוכיאן עם חבריו באימון בית&qout;ר. יפתיעו את מכבי? (גיא בן זיו)
אבירם ברוכיאן עם חבריו באימון בית"ר. יפתיעו את מכבי? (גיא בן זיו)
 

איך סידורי האבטחה?
"לא לוקחים פה צ'אנסים. האווירה מאוד רגועה וספורטיבית, מזג האוויר נהדר לכדורגל".

כמה כרטיסים נותרו בקופות?
"בשביל 80 או 40 שקל לנוער, מי שנשאר בבית, יכול עדיין להגיע ולראות משחק נהדר. אנחנו אוהבים את האוהדים שלנו. אם הייתם באים ורואים את ארוחת הערב החגיגית שעשינו לספונסרים, אנשי מכבי תל אביב וראש העיר, הייתם מבינים עד כמה ההתנהלות כאן קרובה לאירופה".

אבנר קופל (שי לוי)
אבנר קופל. "בית"ר זה מועדון ענק" (שי לוי)
 

עד כמה מינויו של רוני לוי עזר לכם בשיווק הכרטיסים?
"אני חושב שזה קצת עזר, זה שיפר את ההרגשה. נגולה אבן מליבנו, פתאום הכל נהיה ברור והולך לכיוונים חיוביים".

כמה ייגמר?
"גם כשהגיעו הפועל תל אביב הגיעו לכאן, כשהם היו קבוצה מובילה ובית"ר הייתה בתקופה פחות טובה, כולם יודעים איך זה נגמר. אני חושב שייגמר תיקו, אבל אנחנו רוצים לנצח".

דובר הלהט"ב: חבל שאלו הפנים של מכבי פ"ת
במשך האזנו לדברים של איציק לוזון, שהתבטא בראיון ואמר שעיתונאים הם "הומואים". דובר אירגון הלהט"ב, גיל קול, הגיב לדברים: "חבל שאלו הם הפנים של מכבי פ"ת וחבל שזה מקושר עם ההתאחדות לכדורגל. אני הייתי מצפה להתנערות גורפת מהאיש ומהאמירות שלו. אני מקווה שההתאחדות תעשו מעשה".

שלומי ברזל, ראש אגף ההסברה של ההתאחדות, מסר בתגובה: "אם אכן הייתה התבטאות כזו, אנחנו מגנים אותה בכל תוקף, היא לא ראויה בישראל של 2013, הכדורגל חייב להיות מקום שמזמן אליו כל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין".

איציק לוזון (שי לוי)
איציק לוזון. בהתאחדות מגנים (שי לוי)
 

דובר הפועל ת"א: יהיה ערב מרגש לזכרו של אריק איינשטיין
הפועל תל אביב מתכננת מופע של שירה בציבור באצטדיון בלומפילד לקראת המשק מול מ.ס אשדוד. רותם גרוסמן, דובר הקבוצה, סיפר בהתרגשות: "יש לנו ערב מאוד מרגש ויוצא דופן, אצטדיון שלם יבוא לפני המשחק וישיר משירי אריק איינשטיין. החיבור של הכדורגל הישראלי ואריק איינשטיין זה חיבור שלא היה, הבאנו מערכת הגברה שמתאימה להופעה, משהו שמכבד את השירים של אריק".

"זה ערב של שירה בציבור בליווי אמנים" סיפר הדובר, "הערב לא עולה כסף, אבל כן צריך כרטיס למשחק, שמחירו הוא 50 שקלים. ארקדי דוכין, לאה שבת, גבי ברלין, אבי סינגולדה, האירוע הוא לא רק לאוהדי הפועל תל אביב אלא לאוהבי אריק איינשטיין, אנחנו רוצים שיבואו אנשים מכל הגילאים ומכל מקום. זה מתחיל בשעה 18:00, זה יהיה ערב מאוד מרגש. יש טקס לפני המשחק, זה יהיה רגע מרגש והכל לכבודו של האוהד מספר אחת של הפועל תל אביב".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */