יום שבת, 06.07.2024 שעה 11:00

במכבי מודים: אנחנו תלויים בסופו באופן מוחלט

הסנטר, שקלע את סל הניצחון ב-73:75 על קובאן: "הקבוצה לא תלויה בי". בלו על הטראש-טוק עם הנדריקס: "שאלתי איך ברוסיה ועל אשתו". צפו בתקציר

|
סופוקליס שחורציאניטיס מול קובאן (חגי ניזרי)
סופוקליס שחורציאניטיס מול קובאן (חגי ניזרי)

אחרי שהבטיחה את מקומה בשלב הטופ-16 של היורוליג, מכבי תל אביב העפילה אמש (חמישי) למקום הראשון בבית לאחר ניצחון דרמטי 73:75 על לוקומוטיב קובאן במסגרת המחזור השמיני במפעל.

קבוצתו של דייויד בלאט סימנה 'וי' כפול על צמד האקסים ריצ׳ארד הנדריקס וסימאס יסאיטיס, אך היה זה גם ניצחון בניחוח שח-מטי מבריק של מאמן נבחרת רוסיה לשעבר על מאמנה הנוכחי כאשר התלמיד, ייבגני פשוטין, היה רחוק סל אחד מלגבור על מורו.

על המגרש השחקנים הפגינו נחישות רבה והמשחק התפתח לפיזי ביותר. שחקני מכבי זינקו לפרקט על כדורים אבודים והנדריקס ודייויד בלו החליפו מרפקים מתחת לסלים כאשר הפורוורד הצהוב הוסיף גם טראש טוק כדי להוציא את הסנטר מפוקוס על קו העונשין, "שאלתי אותו איך החיים ברוסיה, מה שלום אשתו ואמרתי שאין לו סיכוי לנצח אותנו", אמר בלו ל-ONE.

אחרי המשחק, השיחות בחדר ההלבשה במהלך הראיונות לכלי התקשורת התחלקו לשניים. הנושא הראשון היה חיובי ומעודד ועסק בהשלמת המשימה הראשונית של המועדון, כשלמרות פתיחת עונה מזעזעת בזירה המקומית, הקבוצה עלתה לשלב השני במפעל הבכיר באירופה מהמקום הראשון (אם תשכיל לנצח את ריטאס בבית ופאו בחוץ) ויכולה לצפות להגרלה יחסית נוחה.

צפו במכבי מנצחת 73:75 את קובאן

החלק השני והבוער יותר שמחק לגמרי את החיוך מפניהם של השחקנים ואף השאיר את חלקם במבוכה הוא חוסר היכולת לחסל את היריבה ולהרוג משחקים. לא היה צורך ללחוש במסדרונות ההיכל כדי להבין את איבוד העשתונות של הקבוצה ברבע ברביעי והקיפאון המדאיג בשבע וחצי הדקות הראשונות בפריים המכריע. 

העובדות הם שמכבי פגשה קבוצה ששיחקה ללא כוכבה, הפורוורד דריק בראון שנבחר ל-MVP של חודש נובמבר ביורוליג, ואף על פי שהחלה באופן מחריד את המשחק, מכבי הצליחה להפוך את התוצאה ברבע השלישי וליהנות מיתרון דו ספרתי בשלהי הרבע המסכם.

מה שגורם למאמן מכבי דייויד בלאט חסרון אדיר בשעות שינה היא העובדה שחניכיו אינם מסוגלים לשמור על היתרון ואף שמטו אותו משחק שלישי ברציפות כשלפני הערב איבדה את מרחב הנשימה בסרביה ובירושלים.

"היה משחק יוצא מן הכלל"

מכבי חפרה אתמול בור בן שש נקודות שיכול היה לסתום את הגולל על הפנינג עידוד גדול של יושבי נוקיה, אלא ששתי שלשות רצופות של דייויד בלו, שלא היה בתוכניות של הקבוצה בקיץ ולא פתח עימה את העונה, וגיא פניני, שהוצא מהמקפיא ונולד מחדש בשבועות האחרונים, הצילו שוב את הישבן של בלאט.

אלילי הכדורסל שבגדו במכבי בחג החנוכה בירושלים, דפקו הפעם כרטיס ואחרי סל גדול נוסף של הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס, קרונוסלאב סימון הקרואטי, קלע מבריק של למעלה מ-92% מקו העונשין ביורוליג עם החטאה אחת בכל העונה עד אתמול, החטיא פעמיים בשניות הסיום והשאיר את הניצחון בתל אביב.

הנדריקס עם הקמע של מכבי (חגי ניזרי)
הנדריקס עם הקמע של מכבי (חגי ניזרי)
 

בבוקר המשחק חשף שחקן במכבי כי בין אם הם רוצים או לא, מכבי של העונה תלויה רבות על מצבי הרוח של סופו ובעיקר על היכולת שלו להכריע משחקים. ״החיים שלנו תלויים באופן מוחלט בסופו. אנחנו אף פעם לא יודעים על איזה צד של המיטה הוא קם", אמר שחקן בכיר ל-ONE.

לראייה, סופו שוב הבריק וסחב את קבוצתו על גובו כשבדרך הוא קולע את סל הניצחון אחרי עוד פעולת בידוד טובה שלו. הסנטר סיים כטופ סקוורר של הצהובים עם 15 נקודות ובסך הכל סיפק לאחרונה צמד משחקים גדולים באירופה עם 15-19 מהשדה במשותף נגד הכוכב האדום וקובאן.

ג´ו אינגלס (חגי ניזרי)
ג´ו אינגלס (חגי ניזרי)
 

"מכבי לא תלויה בי. לכל השחקנים יש חלק חשוב בקבוצה לטוב ולרע״, אמר סופו בצניעות אופיינית. "אמנם זכיתי ב-MVP של המשחק אבל אנשים מדלגים על התרומה של אלכס טיוס ומה שהוא נותן לנו. בגלל שהוא מחליף אותי, אני יודע הכי טוב כמה הוא חשוב לקבוצה ורואה את הדברים שהוא עושה על המגרש", סיפר היווני על חברו לקבוצה.

"טיוס שיחק מצויין וחיפה באופן בלעדי על חסרונו של שון ג׳יימס. יש לנו הרבה כלים בקבוצה ויש שחקנים שייקחו את הזריקה המכריעה אבל יש גם שחקנים שצריכים להביא אותנו לשם וטיוס לא מתבייש לעשות את העבודה השחורה שאף אחד אחר לא רוצה לעשות. אנשים לא מבינים שאנחנו ללא שון כבר שני משחקים ואלכס הביא לנו שני ניצחונות. כל פעם שהוא היה על המגרש הצלחנו לבצע עצירות בהגנה ולרוץ מהר בהתקפה והוא מוכיח שמקומו איתנו", הוסיף סופו על הפורוורד המתאזרח שמספק 6.5 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3.5 חסימות בממוצע בניצחונות על בלגרד ולוקומוטיב.

סופוקליס שחורציאניטיס (חגי ניזרי)
סופוקליס שחורציאניטיס (חגי ניזרי)
 

על השבוע הקשה שעבר וחוסר היכולת לעמוד לצד חבריו בקרב בירושלים אמר סופו: "עבר עליי אחד השבועות הנוראיים ביותר. אחרי הניצחון בסרביה חזרתי לישראל תשוש עם חום גבוה וצרידות מכאיבה בגרון. כשהגעתי הביתה הבת שלי הדביקה אותי בשפעת ולאחר מכן הבן שלי העביר לי וירוס בבטן והקאתי כל השבוע. רציתי לשחק נגד הפועל בליגה אבל מצבי הבריאותי לא איפשר זאת וכעסתי על עצמי שלא יכולתי לעזור לקבוצה. ראיתי את ההפסד לירושלים וכל מה שקרה עם השופט בטלוויזיה והבטחתי לשחקנים שאחזיר להם נגד קובאן. למען האמת שעד אתמול בבוקר ממש הייתי בספק למשחק כי הרגשתי פשוט נורא. למרות שהייתי באימון המסכם הרגשתי חולשה אבל אני שמח שבסוף שיחקתי ושהצלחנו להשיג את המטרה".

"אני לא מסתכל רחוק מדי, אנחנו מסמנים מטרות חדשות תוך כדי תנועה ומנסים לעבור כל משחק. מטרה אחת השגנו שזה להעפיל לשלב הטופ 16, ועכשיו השחקנים צריכים להבין שמדובר ברמה אחרת מכל מה שהכרנו ביורוליג, רמה שלא דומה כלל לסיבוב הראשון״.

דווין סמית´ (חגי ניזרי)
דווין סמית´ (חגי ניזרי)
 

אתה מאמין שבסגל הנוכחי מכבי יכולה לחלום על פיינל פור?
"התחרות ביורוליג טובה מאוד השנה ויש המון קבוצות חזקות אבל אי אפשר לדבר על הפיינל פור כשעוד לא שיחקנו בטופ 16. מדובר בחיה אחרת לגמרי מכל מה שהכרנו עם קבוצות מפחידות וסגלים עמוקים מאוד ואנחנו כרגע עדיין לא מוכנים לרמה הזאת. אנחנו חייבים להתאמן יותר קשה, לעבוד יותר ברצינות ולבוא מוכנים לקרב על חיינו", סיכם. 

במשחק נכח הסוכן האמריקאי בראד איימס שמייצג את ג'ו אינגלס וטייריס רייס, שהגיע מלווה בשותפו הישראלי אבי זילברמן. איימס, שהתהפך בכסאו במלחה בעקבות 2.5 הדקות להם זכה רייס, ראה את הגארד המוכשר מספק מחצית ראשונה טובה מול קובאן. במהלך שהותו בארץ נפגש איימס עם מכבי ובמסגרת השיחות הוחלט ע״י הצוות המקצועי כי השחקן יישאר בקבוצה לשארית העונה.

רייס מעל ליחודיי (חגי ניזרי)
רייס מעל ליחודיי (חגי ניזרי)
 

בניגוד לכך, מי שיכול להיות מתוסכל הוא סוכנו האמריקאי של החייל הצהוב סילבן לנדסברג, שון קנדי, שהגיע לביקור בישראל וישב בשער שבע במשחק וראה את הקליינט מתייבש לאורך כל ההתמודדות.

שחקני הקבוצה ייהנו ממנוחה קצרה וישובו ביממה הקרובה לאימוני הכנה לקראת משחק הליגה ביום שני מול מכבי ראשון לציון, על חשבונה תנסה מכבי לשוב למסלול הניצחונות וביום חמישי ריטאס וילנה הליטאית תגיע להיכל נוקיה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */