יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:42

ג'יימס ייעדר, בלאט: רייס והיקמן יראו מה הם יודעים

סנטר מכבי סובל מפציעה בגבו ולא ישחק מול קובאן מחר ב-21:05 (חי ב-ONE). בלאט: "כשייגמרו הפציעות, אתם תראו את מכבי האמיתית". בלו: "יהיה קרב"

|
היקמן. עדיין לא נכנס לעניינים העונה (רדאד ג`בארה)
היקמן. עדיין לא נכנס לעניינים העונה (רדאד ג`בארה)

מכבי ת"א תעמוד מחר (21:05, שידור ב-ONE) מול אחד האתגרים הגדולים ביותר שלה העונה, כאשר תארח את לוקומוטיב קובאן, מוליכת הבית ביורוליג, בקרב ראש ראש על המקום הראשון בתום השלה הראשון.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

במחנה הצהוב מנסים לשכוח את סדרת האירועים ההזויים שקרו בהפסד להפועל ירושלים במלחה, ביניהם האסיסט של השופט גילי עובד וטעות בספירת העבירות של אנשי המזכירות. לפני קצת יותר מחודש ולאחר ההפסד מול נס ציונה בליגה, מכבי תל אביב יצאה לרוסיה וניצחה שם את קובאן בתוצאה 58:73. ג'ו אינגלס הצטיין עם 14 נקודות ו-10 אסיסטים.

דייויד בלאט וחניכיו ערכו הערב (רביעי) את האימון המסכם, כאשר הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס, שנעדר מהמשחק במלחה עם כאבי גרון וחום, התאמן וישתלב במשחק. מנגד, בעניין קפטן הקבוצה שון ג'יימס, שערך אתמול אימון חלקי, בצוות המקצועי הוחלט כי הסנטר, שסובל מפגיעה בגבו, אינו כשיר במאת האחוזים והוחלט לשחררו מהאימון והוא לא ישחק מול קובאן.

אחרי האימון קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים המסורתית בה התייחס בלאט ליריבה: "קובאן אחת הקבוצות החזקות בבית הזה והיא הוכיחה את זה. עם איכות, עם המשכיות, עומק. היא מאומנת היטב על ידי קולגה וחבר שלי (ייבגני פשוטין). הם משחקים כבר מספר שבועות בלי סרגיי ביקוב. מכיוון שיש להם גארדים מצויינים, הם עדיין מסוכנים בעמדות האלה.

"יכול להיות שהמשחק ייקבע את המיקום בסוף הבית זה, בהתאם לתוצאות האחרות. זה משחק מאוד קריטי, בטח לנו, בטח בבית. אנחנו רוצים לכפר על ההפסד לפני שבועיים ללבוראל. אנחנו מוכנים, אמנם לא לגמרי בריאים, אבל מוכנים".

צפו: מסע"ת מכבי תל אביב

על ההבדלים בין מכבי ת"א של הליגה לזו של היורוליג אמר המאמן: "בליגה אנחנו מאוד לא יציבים ולא מצאנו את הנוסחה הנכונה כדי להישאר באותה רמה כמו ביורוליג. מתחילת העונה אנחנו לא בריאים לחלוטין, אנחנו באים למשחק רבים בלי סגל מלא, או עם שחקנים שלא בשיא כושרם בגלל פציעות וזה משפיע, אבל גם זה יחלוף. מתי שזה יקרה, אתם תראו קבוצה יציבה וחזקה בכל הליגות, כפי שמצפים מאיתנו".

בלאט נשאל על הכושר הירוד בו נמצא טייריס רייס והתייחס, על הדרך על הקיץ הקשה שעבר על הגארד ועל ריקי היקמן: "אני לא חושב שהוא מאבד תקווה, הוא בחור יוצא מן הכלל ועובד בצורה מקצועית וטובה. היו לו משחקים טובים לצד משחקים פחות טובים. זה אותו סימפטום שיש לריקי היקמן. הם הפכו, משום מקום, להיות אזרחים גאורגים ומונטנגרים ולהבדיל משחקנים רבים שמשחקים כל קיץ בנבחרת ורגילים לעונה של הנבחרות וגם לעונה הרגילה.

סופו עם וויצ´יץ´. הסנטר היווני החלים (רדאד ג´בארה)
סופו עם וויצ´יץ´. הסנטר היווני החלים (רדאד ג´בארה)
 

"להם לקח הרבה זמן לחזור להיות שחקנים רעבים וחדים ואנרגטיים בגלל מה שהם עברו בקיץ. אני יודע, עשיתי את זה הרבה שנים. זה דורש הכנה פיזית ומנטלית שלהם לא היה. גם היקמן בא לא בריא, החסיר אימונים, אבל זה יעבור לו וזה מתחיל לעבור לו עכשיו ואני מרגיש את זה ואני מאמין שגם עם טייריס זה יבוא", סיים בלאט.

בלו: "צריכים לתרגם את האימונים הטובים למשחקים"
הפורוורד, דייויד בלו, הוסיף: "היו לנו יומיים של אימונים טובים מאוד ואנחנו מחכים לחזור לאקשן האמיתי. המשחק בירושלים נשכח כבר, כמקצוענים צריך להיות לנו זכרון קצר כדי שנוכל להתרכז במשימה הבאה. יש משפט שאומר שהצורה בה אתה מתאמן, מעידה על הדרך בה אתה מופיע למשחקים ולצערי זה לא קורה אצלנו. אנחנו צריכים לגלות איך לתרגם את האימונים הטובים למשחקים, אבל נמשיך נעבוד קשה ולהשאר חיוביים".

דייויד בלו (רדאד ג´בארה)
דייויד בלו. "צריכים לחסל את היריבות" (רדאד ג´בארה)
 

על היריבה והעובדה שיפגוש חבר ישן הוסיף, "אנחנו צריכים להישאר יותר בפוקוס ולשמור על היתרון כדי לחסל את היריבה. יהיה נחמד לראות שוב את ריצ'ארד הנדריקס כי אנחנו חברים טובים אבל לא מעבר לזה כי כעת אנחנו יריבים. קובאן משחקת טוב מאוד עכשיו ומצפה לנו קרב על המקום הראשון ואנחנו מבינים טוב מאוד את משמעות המשחק".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */