יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:36

המנהלת דורשת מהאיגוד: הסיקו מסקנות מהטעות

במנהלת הוציאו מכתב בו הם דורשים לבצע בדיקה מעמיקה בעקבות מחדל ספירת העבירות. הטעות לא צויינה בדו"ח המשקיף, משה ביטון

|
צוות השיפוט במשחק של ירושלים (יניב גונן)
צוות השיפוט במשחק של ירושלים (יניב גונן)

בעקבות אירועי המשחק אמש (שני) בין הפועל ירושלים למכבי תל-אביב, הודיעה מנהלת הליגה כי היא הוציאה מכתב לאיגוד הכדורסל עם דרישה לביצוע בדיקה מעמיקה והסקת מסקנות לגבי טעות המזכירות שככל הנראה השפיעה על תוצאת המשחק.

לפני כשבועיים נערכה ישיבת דירקטוריון במנהלת הליגה בה חלק גדול מיושבי ראש הקבוצות העלו טענות בנושא השיפוט ובעקבות כך נקבעה פגישה אשר תתקיים בשבוע הבא בנוכחות יושב ראש המנהלת, מספר יושבי ראש של קבוצות הליגה, צוות המנהלת, יושב ראש איגוד הכדורסל ויושב ראש איגוד השופטים, כאשר על הפרק הצעה של מנהלת הליגה להקים גוף מבקר בנושא השיפוט בשיתוף מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל.

מהמנהלת הוסיפו לגבי פריצת הקהל למגרש בסיום המשחק: "אנחנו רואים בחומרה את פריצת הקהל למגרש בסיום המשחק. ירידת קהל למגרש אסורה על פי חוק מדינה מאחר והיא עלולה לגרום לסכנה לחיי אדם עקב נפילה או רמיסה וכדו', עלולה לגרום למגע פיזי מסוכן עם שחקנים, אנשי צוות מקצועי או שופטים ואף גורמת נזק לשידור הטלוויזיה בכך שהיא לא מאפשרת קיום טקסים ו/או ראיונות בסיום המשחק".

כמה עבירות באמת היו?

עוד הוסיפו במנהלת: "יש לציין כי המנהלת מעריכה את העידוד הנהדר באולם בירושלים במהלך המשחק ומלבד הפריצה למגרש בסוף המשחק, התנהגות שני הקהלים היתה ללא דופי, מה שגרם לחווית כדורסל נהדרת".

עוד באותו נושא, לאיגוד הכדורסל הגיע דו"ח משקיף המשחק בין הפועל ירושלים למכבי ת"א, משה ביטון, בו לא הייתה התייחסות לטעות של המזכירות. בדו"ח נכתב: "בסיום המשחק התפרץ קהל קבוצת הפועל ירושלים לפרקט תוך כדי ריקוד, שירה וניסה להקניט את אוהדי מכבי תל אביב. רק בזכות התערבותו של כח המשטרה הגדול שנכח במקום, נמנעה אלימות רבת משתתפים, תוך כדי פיזורם והדיפתם של האוהדים". הדו"ח הועבר ליועץ המשפטי של האיגוד.

מהפועל ירושלים נמסר בתגובה: "המשחק הוסיף הרבה כבוד לכדורסל הישראלי ולאוהדי שתי הקבוצות. סיומו הביא לפריצה ספונטנית של אוהדי הקבוצה למגרש. את הפריצה הזו אנו מגנים ונמנע מקרה כזה בעתיד. עם זאת, אנחנו מצהירים באופן ברור שאוהדי הפועל ירושלים הם אמנם אמוציונליים, אך בשום אופן אינם אלימים ומעולם לא נשקפה סכנה לאוהדי היריבה במלחה, לא אמש ולא באף משחק אחר".
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */