יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:25

אורי אלון: גם אם היינו מפסידים זה לא סוף העולם

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו יו"ר דירקטוריון הפועל ירושלים: "אני לא יוצא מפרופורציות אחרי הניצחון. הקבוצה עוד תשתפר"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר
אופירה אסייג ואיציק זוהר

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שמעון מזרחי: "ידעתי שהיו לירושלים 4 עבירות קבוצתיות"
בתוכנית שוחחנו עם שמעון מזרחי על ההפסד הכואב להפועל ירושלים בשורותיה משחקים יותם הלפרין וליאור אליהו, טעויות השיפוט במפגש על דייויד בלאט, המצב בקבוצה ועוד. 

שמעון, נרדמת במשחק?
"הערתי לגבי העובדה שהיו ארבע עבירות קבוצתיות להפועל ירושלים. הייתה עבירה שלא נרשמה לאדם אריאל שמונה דקות לסיום ואמרתי לגיא גודס על כך, אבל הוא פחד לקבל טכנית".

זה שלא אמרתם לכם כלום גמר לכם את המשחק, לא?
"נכון, אבל מאוד קומם אותי מה שהמשקיף עשה. הייתה רשמת, עוזר רשמת ומשקיף וכולם לא שמו לב? הייתה פה רשלנות. אני כנראה לא אגיש ערעור כיוון שאנחנו יודעים להפסיד בכבוד, אבל זה אומר דרשני מה שקרה פה ואי אפשר להגיד על כל דבר תום לב. יש תום לב, אבל גם יש רשלנות, ויש גם רשלנות רבתית".

לגבי גילי עובד אין לך טענות?
"אני לא מאשים אותו. זה דבר שקרה בלי שהייתה לו יכולת לעשות כלום, אבל אני מתלונן על האנשים שמדברים על הטעויות במזכירות שאומרים עליהן תום לב, במקום להגיד שהייתה פה רשלנות רבתית. שיבואו ויגידו התרשלנו, לא שמנו לב, אבל שלא יגידו שזה היה בתום לב".

מה אמרו באיגוד השופטים?
"ראובן וירובניק אמר שזה נעשה בתום לב. אנחנו לא נתלה אותם על כך שטעו והתרשלו, אבל שיגידו זאת ולא יברחו. אני יושב עם הטופס ורואה מה שקרה. אני כרגע לא חושב שנערער".

גם השופט גילי עובד דיבר בתוכנית.

גילי, אתה נבוך שכל המשחק נפל בסוף על הכתף שלך?
"נבוך לא, אבל כל הזמן אני אומר שאני 25 שנה שופט ומה כבר יכול להתחדש, והנה זה קרה. הדבר היחיד שעניין אותי והטריד אותי זה המיקום שלי. לאחר מכן שראיתי את המשחק בדקתי איפה עמדתי וראיתי שעמדתי במקום שהייתי צריך. שופט אחד צריך להיות בצד שמאל, ואחד בצד ימין ושניהם צריכים להיות בתוך המגרש. רק השופט שמתחת לסל צריך להיות מחוץ למגרש".

שמעון, אתה שומע שגילי אומר שהוא כן עמד במקום הנכון.
"גילי כן דרך על הקו, אבל אני חוזר ואומר שיכול להיות שהוא טעה בשיקול הדעת. אני חושב ששיקול הדעת הנכון היה שצריך לתת לנו כדור חוץ. לא באתי בטענה לעמדה של גילי, אלא על כך שאמרו שזה נעשה בתום לב".

גם המשקיף, משה ביטון, דיבר על הנושא: "אני מסכים לחלוטין שהייתה בעיה במזכירות. הייתה טעות ואני מודה בפה מלא. הייתה בעיה שנעשתה בתום לב. הייתה עבירה כפולה שנרשמה פעם אחת. אחרי שראיתי את השידור ראיתי שנרשמה עבירה אחת ולא שתיים. אם היינו שמים לב לפני הסוף היינו מתקנים זאת"

איך זה קורה?
"לי כל הנושא של משקיף ולשבת בשולחן המזכירות הוא חדש. החבר'ה האלה הם מיומנים. אלה אנשים שהכשרנו להיות אנשי מזכירות. לא זכור לי מקרה כזה שהכריע משחק בעבר. אני מסכים שהייתה כאן טעות שלא הייתה צריכה לקרות".

שמעון, אתה מקבל את דבריו של משה ביטון?
"קודם כל אהבתי לשמוע את דבריו. אבל יש לי שתי שאלות. בטופס המשחק רשום שיש רשמת, עוזר רשמת ומשקיף. משה, איך כולם לא שמו לב לעבירה שלא נרשמה? למה לא יכלו להודות בטעות? מדוע לא אמרתם שטעיתם? רק יום אחרי המשחק הודתם בטעות. בהתקפה האחרונה הייתה עבירה על יוגב אוחיון שהיה צריך לזרוק שתי זריקות ולקלוע".

אתה רוצה את דייויד בלאט כמאמן, אבל לא כולם רוצים אותו בהנהלה.
"אני חושב שבלאט עושה עבודה טובה, והוא יהיה המאמן של מכבי ת"א עד סיום העונה".

שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
 

אורי אלון: "גם אם היינו מפסידים זה לא היה סוף העולם"
בתוכנית שוחחנו עם אורי אלון, יו"ר דירקטוריון הפועל ירושלים, ששמח מאוד על הניצחון הגדול של קבוצתו אמש וגם סיפר על התוכניות שלו לעתיד עם המועדון הירושלמי.

אתה מבסוט כאילו זכיתם באליפות בטח.
"לא צריך להגזים. זה מראה שאנחנו בדרך הנכונה, אבל לא יותר מכך".

למכבי ת"א הפסד לכם יותר צורם מהפסד בדרבי ואתה לא מבסוט.
"אני מבסוט, אבל אני לא יוצא מפרופורציות. יש לנו הרבה עבודה עדיין".

האמנת שאתם יכולים לנצח, או שחששת שמכבי הענקית תתעורר ותנצח אתכם?
"המשחקים האלה תמיד נגמרים בדקות האחרונות, אבל כן האמנתי שנוכל לנצח. גם אם היינו מפסידים זה לא היה סוף העולם. אני חושב שאם נעשה את הדברים הנכונים לאורך זמן, אז ננצח יותר את המשחקים החשובים הללו".

מה הכוונה לאורך זמן? כמה זמן צריך?
"אני רוצה תוך שלוש שנים להגיע ליורוליג ולהעמיד קבוצה מצוינת".

מחר יש לכם משחק קשה מאוד נגד חימקי.
"זה משחק קשה מאוד, אבל כולם מאמינים שאפשר לנצח. הקבוצה שלנו עוד תשתפר. אתם תראו את זה ביכולת עוד".

אורי אלון (יניב גונן)
אורי אלון (יניב גונן)
 

יובל נעים: "לא כל מאמן יכול לאמן את בית"ר ירושלים"
בתוכנית שוחחנו עם דני נוימן, שמעון צ'רנוחה ויובל נעים על הפיטורים של אלי כהן מאימון בית"ר ירושלים, על המחליף שצריך להגיע לקבוצה והאם הפיטורים היו נכונים או לא.

דני נוימן, תגובתך לפיטורים של אלי כהן?
"אחרי הבלאגן שהיה בבית"ר מתחילת השבוע, זה היה עניין של זמן עד שאלי כהן יפוטר. כרגע ביתר לא מתנהלת בצורה מקצועית, וזו הבעיה המרכזית בקבוצה".

יובל, אלי כהן איבד את חדר ההלבשה. איך אתה רואה את הסיטואציה, המילים הקשות של חיים רביבו נגדו והפיטורים?
"הלחץ בבית"ר ירושלים הוא דבר לא רגיל. זה לחץ שקשה מאוד להתמודד איתו, ולא כל מאמן יכול לאמן את הקבוצה הזאת. הקהל שם לא מקבל את העובדה שהקבוצה בתחתית. לא מעניין אותם אם הקבוצה בבנייה או לא, זה קהל חם שמקבל אותך באהבה, אבל מפעיל לחץ עצום על כל המערכת. אני חושב שהפיטורים של אלי כהן היו באוויר כבר שלושה שבועות".

דני, אלי טביב הבין את כדור השלג שנוצר פה ולכן עשה את המעשה?
"בוודאי. אלי מבין כדורגל והוא הבין שהמצב הולך ונהיה רע ועשה מעשה כדי לנסות לבלום את הנפילה שמתמשכת".

מי לדעתך יכול לאמן את בית"ר כרגע?
"לדעתי מי שהכי מתאים מהמאמנים שפנויים זה רוני לוי, וצריכים להביא אותו".

שמעון, אתה מצדיק את הצעד של אלי טביב או לא?
"לדעתי כל הבעיות שמתחילות בכל קבוצת כדורגל מתחילות מאוהדים. בכל הסיטואציה שנוצרה הקבוצה לא יכולה הייתה להמשיך. אני לא נכנס לעניין אם אלי אשם או לא בכל מה שקרה, אבל הוא בסופו של דבר האחראי על הכל, ולכן היה צריך ללכת הביתה. זה קורה בכל העולם וזאת לא בושה. בעיה נוספת היא הכושר הגופני הלקוי של השחקנים. המשחק בנוי על תנועה ללא כדור, והכושר הגופני של השחקנים הוא חלש ביותר. בית"ר הייתה טובה כשלשחקנים היה כושר לעלות להתקפה ולרדת להגנה".

מי לדעתך צריך לאמן בבית"ר ירושלים?
"לדעתי דוד אמסלם צריך להמשיך כרגע".

אלי כהן (שי לוי)
אלי כהן (שי לוי)
 

רוני רוזנטל: "הצ'מפיונשיפ עדיפה על הליגה ההולנדית והבלגית"
עוד שוחחנו עם רוני רוזנטל על ההגעה של יוסי בניון לק.פ.ר מליגת המשנה בפריימרליג והאם יוסי יוכל להשתלב בקבוצה ומה הרמה של ליגת המשנה.

תספר לנו מה ההבדל בין הפריימרליג לבין ליגת המשנה.
"ליגת המשנה היא ליגה מאוד תחרותית עם שחקנים טובים ואתלטים, אבל האיכות היא פחות טובה מהפריימרליג כי היכולות הטכניות פחות טובות. יש שם גם התבססות על שחקנים צעירים".

הכדורגל שם הרבה יותר פיזי מהפריימרליג?
"לא. הכדורגל פיזי כמו בפריימרליג. זאת ליגה מאוד טובה".

יוסי יוכל להשתלב ולבטא את הכישרון שלו שם?
"שחקן כדורגל צריך לדעת לשחק בכל מקום. זאת ליגה יותר טובה וחזקה מליגה ראשונה בבלגיה או הולנד לפחות מהבחינה האתלטית".

אתה רואה את יוסי עולה ליגה עם ק.פ.ר וחוזר בגדול לפריימרליג?
"קודם כל הוא ישחק חצי שנה ואז נראה. יהיה לו לא פשוט להשתלב שם כי הקבוצה כבר רצה, אבל גם אי אפשר לתכנן תוכניות כאלה, במיוחד בגילו".

מה עם הבן שלך? למה הוא לא בנבחרת ישראל?
"אני לא פוסל אפשרות שהוא ישחק בנבחרת. זה דבר שמאוד אפשרי. 

רוני וננסי רוזנטל (יחצ)
רוני וננסי רוזנטל (יחצ)
 

 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */