יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:35

שיבק: הכישלון בגלל הפציעה של טיוס וההגנה

מאמן נבחרת ישראל הגיש דו"ח לוועדה המקצועית של האיגוד: "אפילו הטקטיקה לא הצליחה לחפות על החולשות". האיגוד לא הדף את ההתקפות נגד השחקנים

|
שיבק ואליהו (משה חרמון)
שיבק ואליהו (משה חרמון)

מאמן נבחרת ישראל באליפות אירופה, אריק שיבק, הופיע היום (חמישי) בפני הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל. שיבק, שהגיש דו"ח מקצועי ליו"ר האיגוד דני חלוץ הביא את הדו"ח בפני הוועדה. בניגוד למאמן הנבחרת בכדורגל, אלי גוטמן, שיבק הגיש דו"ח רציני.

שיבק אמר בין השאר כי המשחק הראשון מול בריטניה היה קריטי, והפסדנו אותו בגלל קליעות 1 מ-10 בעונשין בארבע הדקות המכריעות. נגד אוקראינה היה שקול והם ברחו לנו, אמר מאמן הנבחרת. שיבק המשיך וציין כי נגד צרפת לא הניצחון לא בא בחשבון ונגד בלגיה היה ניצחון מצויין ואז נכשלנו עם גרמניה והאכזבה הייתה גדולה.

שיבק המשיך ואמר כי "לא הסתדרנו עם טיבור פלייס הענק כמו מכבי בשבוע שעבר. בגדול הכישלון בגלל הפציעה של טיוס וכישלון ההגנה שאפילו הטקטיקה לא הצליחה לחפות  על החולשות בהגנה".

אריק שיבק (חגי ניזרי)
אריק שיבק (חגי ניזרי)
 

שיבק יצא נגד התנהלות האיגוד באליפות ואמר: "הייתה אליפות לא טובה, אבל לא היו בעיות בין השחקנים, הם רצו כולם להצליח. היה צריך לקום מישהו באיגוד ולהדוף את ההתקפות נגד השחקנים".

שיבק ממליץ להקים מחדש את הנבחרת האולימפית כדי שלא יהיה מרווח גדול בין העתודה לבוגרים. הוא מציע גם להקים צוות שחקנים גבוהים מהעבר שיאמן את הגבוהים הצעירים.

עוד הוסיף שיבק: "הנבחרת לקתה בלחץ על הכדור והגבלת שחקני החוץ של היריבה. בעיות הגנה בסיסיות של הנבחרת מנעו את משחק הריצה. חסרונו של טיוס הורגש בשני צידי המגרש. הוא שחקן שאין לו תחליף בנבחרת".

על משחק ההתקפה של הנבחרת: "הנבחרת שיחקה בסגנון שאפיין אותנו במוקדמות. משחק מהיר של גארדים ופורוורדים עם ריווח ותנועה ללא כדור. כמו כן הנבחרת ניסתה ליצור מצבי קליעה מהירים לקלעים על ידי מתפרצות ומשחק מעבר. סגנון זה בא פחות לידי ביטוי בעקבות בעיות הגנה ואחוזי קליעה גבוהים של היריבה. הנבחרת סבלה מאוד מאחוזי קליעה נמוכים משלוש ומאחוזי קליעה נמוכים מהעונשין".

תחת סיבות לכישלון הנבחרת כותב שיבק כי "משחק ההגנה חלש, בעיות בסיסיות בטכניקה. הבעיה הוקהתה בשנה שעברה ובשנים קודמות על ידי תוספת של מתאזרח כשחקן פנים, ובמקרה הפעם חסרונו של אלכס פגע בנבחרת".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */