יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:43
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

ג'ורדי: למדתי שבישראל היום אתה מלך ומחר לא

סוזה? טקטיקן חזק. השחקנים? עומדים בדרישות גבוהות. ישראל? צריכה להבין שתהליך לא לוקח 90 דקות. לפני אפואל ב-22:05, המנהל של מכבי מדבר על הכל

|
ג´ורדי קרויף. מרוצה מהקבוצה (משה חרמון)
ג´ורדי קרויף. מרוצה מהקבוצה (משה חרמון)

ג'ורדי קרויף עומד במנהרת השחקנים ב-GSP, לוחץ ידיים לכולם, אין אחד שלא מכיר אותו. על החותם שהותיר בקפריסין למדנו מהאנשים שעבדו איתו, אבל כשאתה רואה את זה במציאות, המילים מתחילות לתפוס צורה.

המנהל המקצועי ששינה את מכבי תל אביב תוך 18 חודשים והפך אותה ממועדון שמתרסק לרוב בנובמבר, למועדון שיכול בסוף החודש לעלות לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, נשמע מרוצה וכמו תמיד, שומר על צניעות.

"אני גאה מאוד ושמח מאיך שהקבוצה הציגה את עצמה בליגה האירופית, מהתוצאות ולא פחות חשוב מהעובדה שבמשחק החמישי אנחנו נמצאים במצב טוב", הוא מספר בראיון ל-ONE לקראת אפואל ניקוסיה ב-22:05. "הצגנו כדורגל טוב, התקפנו, באנו בכל משחק במטרה לנצח ועבור קבוצה ישראלית לנצח קבוצות מהליגה הצרפתית ומהבונדסליגה זה משהו שנותן ערך מוסף לא רק למכבי, אלא גם לכדורגל הישראלי בכלל".

על הנקודה הזאת, הנתינה לכדורגל הישראלי, אפשר להתעכב, שכן זה משפט שחוזר על עצמו לאחרונה רבות ע"י אנשי הצהובים וקרויף מסביר: "זה נותן תזכורת קטנה לאירופה שיש כדורגל טוב גם בישראל ואני חושב שזה הרווח החשוב ביותר מכל. אנחנו לא מגיעים עכשיו עם לחץ, לא משנה מה יקרה בליגה האירופית, זה לא יאכזב אותנו כי כבר הראנו שהכדורגל הישראלי מסוגל לנפק דברים יפים ומעניינים ולפעמים זה חשוב יותר מהתוצאה הסופית. העובדה שפתחנו קצת את העיניים לאנשים באירופה היא טובה וכמובן שאנחנו כאן ואנחנו ננסה, אבל לא נשים לחץ לא הכרחי על הקבוצה. אנחנו מרוצים מאיך שהדברים מתנהלים ומקווים שכך זה ימשיך".

שחקני מכבי חוגגים (יניב גונן)
שחקני מכבי חוגגים. "מסוגלים לנפק דברים יפים" (יניב גונן)
 

"גאה באיך שגדלנו ב-18 החודשים האחרונים"
"המשחק הכי חשוב עבור מכבי הוא תמיד המשחק הבא אז כמובן שהמשחק נגד אפואל הוא הכי חשוב", מספר ההולנדי, שנוגע גם במטרה המרכזית של קבוצתו. "זה ברור שעבור מכבי, אחרי המון שנים בלי אליפות עד העונה האחרונה הדבר הכי חשוב זה שהיא תהיה תחרותית בכל עונה ושבכל עונה תילחם על האליפות. היא לא תזכה בכל עונה אבל המטרה היא להיות תמיד בטופ 2, לא לסיים פעם ראשונים, פעם במקום השלישי ופעם במקום השישי, אלא תמיד להיות בטופ 2 ולהילחם על האליפות. זה מה שאנחנו נלחמים כדי להשיג וזה תהליך".

כאמור, ג'ורדי גאה במה שהוא רואה במכבי אבל עבורו, מכבי זה לא רק בעלים, שחקנים או מאמן. זה כולם. "אני באופן אישי מאוד מרוצה וגאה באיך שהשחקנים, האוהדים, הקהל והמועדון גדלו ב-18 חודשים. שני צוותי האימון שבאו הביאו איתם את הידע שלהם, את המסירות והמקצועיות. השחקנים לומדים ומשתפרים דרכם על בסיס יומי. אני מרוצה מהתהליך, אבל כמובן שכולנו אנשים בעלי שאיפות ואנו יודעים כי שלב הבתים של הליגה האירופית הוא צעד אחד ואנחנו רוצים תמיד לגדול ולהשתפר כמועדון".

שחקני מכבי עם צלחת האליפות (חגי ניזרי)
הצלחת הצהובה. "חייבים להתמודד תמיד על האליפות" (חגי ניזרי)
 

כל משחק לגופו
על ההבדלים בין העונה לאשתקד הוסיף: "אני חושב שיש לנו סגל תחרותי יותר מאשר בעונה שעברה, יש לנו מאמן שהוא קצת שונה מאוסקר. אוסקר היה אדם שהלך בדרך אחת אבל לאוסקר לא היה את המסגרת האירופית, אז הוא היה צריך לחשב את העונה שלו עם לפחות 10-12 משחקים פחות ממה שיש העונה. פאולו הוא טקטיקן חזק, מאמן עם דרישות גבוהות מאוד מהשחקנים. הוא משתמש בשיטות משחק רבות וגורם לשחקנים לעבוד קשה יותר וחכם יותר". 

"ההרכב שלו יהיה תמיד לפי מה שהמשחק הספציפי דורש", ממשיך ג'ורדי. "זה מוביל למצב שזה דורש יותר מהשחקנים, שזה דבר טוב. הוא לוקח כל משחק לגופו ואני חושב שבכדורגל אין אמת אחת, יש כמה אמיתות ולשחקנים הצעירים זה טוב ללמוד שיטות עבודה שונות וזה רק יכין אותם לעתיד למקרה שיום אחד הם יילכו לאירופה והם ידעו לאן הם נכנסים".

פאולו סוזה וג´ורדי קרויף (רדאד ג´בארה)
סוזה וג´ורדי. "שונה מאוסקר" (רדאד ג´בארה)
 

"כל מי שמקבל החלטות - גם טועה"
בשלב זה של הראיון, אחד משחקני אפואל יוצא מחדר ההלבשה של הקפריסאים ואומר מספר מילים בחמימות לג'ורדי, בספרדית כמובן. ומיד עולה השאלה הבאה - האם כשבאת לישראל ציפית להותיר חותם כמו שהצלחת להותיר בקפריסין? ההולנדי בשלו. "אני לא אדם אגואיסט, לא באתי במטרה להאדיר את עצמי. כאשר חתמתי במכבי הצבתי לעצמי מטרות שהבטחתי לעצמי לעמוד בהן. אשמח אם כאשר אעזוב אנשים יישארו עם רושם טוב עליי ויגידו 'הוא עשה טעויות בדרך', כי כל אדם שמקבל החלטות טועה, 'אבל הוא הצליח לעזור לנו לעשות צעד אחד קדימה', זה מבחינתי מספיק. אני לא מחפש הכרה אישית. הדבר המרכזי שעבורו אני עובד הוא הכבוד של הבעלים, מיץ' גולדהאר, ושל נציגו, ג'ק אנגלידיס, שהביאו אותי לפה ואם הם מרוצים ממני, אז אני שמח".

המנהל המקצועי של מכבי הותיר חותם בקפריסין עם תקציב קטן מאוד, בשונה מבמכבי. "תקציב הוא דבר חשוב, ותקציב זה משהו שתמיד היה במכבי, אבל אני לא יכול להתייחס לדברים שהיו לפני אלא רק לעצמי", הוא מבהיר. "ההיסטוריה שלי במועדון עם תקציב קטן, כמו א.א.ק לרנקה, דיברה בפני עצמה". וכאן נכנס האלמנט של ישראל לתמונה. "ישראל מדינה מורכבת, היא מדינה קשה עם המון לחץ ובישראל אתה תמיד טוב כמו המשחק האחרון שלך, אנשים לא ממש חושבים לטווח ארוך. היום אתה המלך ומחר לא, ואני רואה שבמצבים מסויימים אנשים רוצים תוצאות מיידיות אבל כדורגל זה תהליך. לפעמים גם להיות טוב או להיות לא טוב זה תהליך, אבל בישראל לפעמים התהליך הוא רק 90 דקות. צריך להבין שמדובר בשחקנים שהם בני אדם, המאמנים הם בני אדם ובכדורגל לפעמים אתה מנצח ולפעמים אתה מפסיד, זה המשחק".

מיץ´ גולדהאר (משה חרמון)
מיץ´ גולדהאר. "עובד עבור הכבוד שלו" (משה חרמון)
 

נהנה במכבי, לא חושב על הנבחרת
אז אחרי כל אלו, נשאלת השאלה האם ג'ורדי מרוצה בקריית שלום? התשובה היא חדה: "אני מרוצה מאוד במכבי, כשאתה מנצח והתוצאות טובות זה נותן לך עוד מוטיבציה ואתה נהנה יותר מהכל, אבל אני תמיד חושב כמה צעדים קדימה ותמיד מוכן להכל, לכל סיטואציה כי זה התפקיד שלי. אני אוהב מאוד את קפריסין ואני מקווה שכאשר ישאלו אותי בעתיד על התקופה שלי בישראל, אוכל להגיד את אותם הדברים".

לסיום, נשאל קרויף האם יסכים לבצע את תפקיד המנהל המקצועי בנבחרת ישראל אם יציעו לו: "זאת שאלה קשה כי אני לא יודע כל-כך מה מנהל מקצועי עושה בנבחרת, איך הוא עובד בדיוק. העבודה שלי כיום היא עבודה על בסיס יומי. אנסח את זה ככה, חלק מעבודתי זה להיות בקשר תמידי עם אנשי כדורגל, מועדונים אחרים, סוכנים ומאמנים ככה שאני לא יודע לגבי נבחרת זה שונה. מבחינתי, אני עובד במכבי. מיץ' וג'ק האמינו בי והמחוייבות שלי היא להחזיר להם. לא חשבתי מעולם על הנבחרת הלאומית, זה לא עבר בראשי".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */