יום שני, 08.07.2024 שעה 18:20

אנשי הספורט בישראל נפרדים מאריק איינשטיין

הזמר האגדי, שהיה אלוף בקפיצה לגובה ואוהד הפועל ת"א, הלך לעולמו. שייע: "לא אשכח שהניף אותי", לייבוביץ': "ייחסר לנו", טורק: "אחד מהמשפחה שלנו"

|
אריק איינשטיין ז
אריק איינשטיין ז"ל (הפייסבוק של הפועל ת"א)

אזרחי מדינת ישראל ואנשי הספורט מתאבלים בעקבות מותו של הזמר אריק איינשטיין ז"ל, אלוף ישראל בקפיצה לגובה בעבר ואחד האוהדים המפורסמים של הפועל תל אביב. איינשטיין הלך לעולמו בגיל 74 כשהוא מותיר אחריו נכסי צאן ברזל רבים.

קבוצת הכדורגל שיחררה הודעה: "הפועל ת"א המומה וכואבת את מותו בטרם עת של אריק איינשטיין, גדול זמרי ישראל ואוהד הפועל תל אביב שהיה לסמל של ישראל היפה ותרם רבות לעיצובה של הרוח האדומה".

"הקבוצה תפעל בצוותא עם עמותת האדומים על דרך משותפת להנצחתו של האוהד מספר 1".

קבוצת הכדורסל כתבה: "משפחת הפועל תל אביב המומה וכואבת את הליכתו בטרם עת של אדם ואוהד יקר - אריק איינשטיין. אריק, תמיד נזכור אותך ונמשיך להוכיח שהחולצה האדומה היא מציאה".

כוכב העבר של קבוצת הכדורסל, בארי לייבוביץ', שאינשטיין היה אוהד שרוף שלו, אולי אוהד מספר 1 שלו, אמר הלילה מפלורידה בארה"ב: "הייתי בהלם שהבת שלי הודיעה לי על זה. אני בשוק, אהבתי אותו מאוד. הוא אהב אותי. אני לא אשכח את היום בו הפועל עשו לי משחק פרידה באוסישקין, יצאנו לבלות אחרי זה, והוא חזר עם עוד שתי ידידות, ולפנות בוקר כאשר הוא חזר אוטובוס נכנס במכונית בה הם נסעו בפינת פרישמן-ריינס, אחת הידידות נהרגה, והוא נפצע ואושפז בבית חולים. זה יום קשה לי מאוד, אני פשוט בשוק מהדבר הזה. אהבתי מאוד את השירים שלו, ייחסר לנו מאוד".

חלוץ העבר, שייע פייגנבויים: "גדלתי עליו ועל השירים שלו. היו את השירים שלו על הפועל והוא הכניס אותי לשירים. השיא שאני לא אשכח היה כשהייתי צעיר ושיחקתי בשנת 69'. נסענו לשעריים למשחק על אליפות וניצחנו שם 0:1. אני לא שכחתי מעולם ובטח שעכשיו לא איך אריק בשריקת הסיום רץ עם כל הקהל למגרש והיה בין אלו שהרימו אותי על הידיים ואת שאר השחקנים. זו הייתה שמחה שאני ממש רואה אותה ברגע אלו. הוא היה כמו ילד קטן שחולה על הפועל תל אביב בשמחת השיא שלו. יש המון זמרים טובים אבל הוא חתיכת זמר שהיה גם בן אדם מעל כולם. בכל ההיסטוריה לא הייתה לו פליטת פה או עימות".

עוד כוכב עבר של הפועל, ג'ימי טורק, נפרד: "זה יום קשה, עצוב מאוד. למרות שהיה רחוק מאיתנו כל הזמן היה קרוב אלינו, בטלוויזיה ובעיתונות. נזכרתי היום גם בעלי מוהר. נפגשתי עם אריק בעבר בכל מיני מקומות, גם בזמן שהופיע. אדם מדהים, גם באהבה שלו לכל האדומים, להפועל, אליי במיוחד. תמיד אהב, כיבד אותי, התייחס אלי בצורה הכי טובה שיכולה להיות. הרגשת שאתה מדבר עם אדם הכי גדול, איך ידע לכבד. שדיברתי איתו תמיד הרגשתי שזה בא מתוך הלב, לא צבוע, לא משחק. כואב מאד, שאדם וזמר כה גדול כך הולך. אני מרגיש שזה אחד מהמשפחה שלנו".

שאול אייזנברג, יו"ר קבוצת הכדורסל לשעבר של הפועל ת"א, נזכר: "שאריק אינשטיין היה מאוד מקורב לקבוצה ולחמשת השחקנים האמריקאים בעונת 1968-9. לאחר מכן הוא היה חבר מאד קרוב של בארי לייבוביץ'. לפני שבע שנים כשרועי בני זכה באליפות המדינה עם קבוצת הנשים של הפועל ת"א, הטלפון הראשון שקיבל אחרי המשחק היה מאריק אינשטיין שבירך אותו וכתב טור מיוחד ב'ידיעות אחרונות' על האליפות האחרונה של הפועל ת"א. אני רואה את אריק אינשטיין בשורות העליונות של אוסישקין מתמקם בתקופה שעוד היה מגיע למשחקים".

קפטן נבחרת ישראל, יוסי בניון: "מאוד כואב לשמוע שאריק איינשטיין הלך לעולמו. עצוב מאוד. יהי זכרו ברוך".

גם קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב שיחררה הודעה: "אנחנו כואבים ועצובים מאוד הלילה עקב לכתו של אחד מגדולי התרבות הישראלית בכל הזמנים. אריק איינשטיין שהיה חובב ספורט מושבע הלך הלילה לעולמו בגיל 74. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אריק היה הגדול מכולם. כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל. אריק היה זמר נפלא ואדם נפלא. השירים שחיבר ושר הם פס-הקול של מדינת ישראל. אהבתי אותו מאד. מדינת ישראל נפרדת בעצב רב מענק התרבות שיחסר לנו מאד. אני ורעייתי כואבים מאד את לכתו".

ההתאחדות לכדורגל גם היא הוציאה הודעה רשמית: ״ההתאחדות לכדורגל ואוהדי הכדורגל בישראל כואבים את מותו של אריק איינשטיין, ענק תרבות ואוהב גדול של המשחק. בשיריו שיוחדו למשחק ובדרישתו הבלתי מתפשרת לאהדה ספורטיבית, תרם איינשטיין רבות להפיכת הכדורגל לחלק מהותי בתרבות שלנו. יהי זכרו ברוך״

שיר האליפות של 1999/2000, מילים וביצוע: אריק איינשטיין
יפה בפתח תקווה,
נחמד גם בחיפה,
נווה ירושלים,
גם היא נראית לא רע 

אבל אני אוהב אחרת,
יפה ואדומה,
אהבה שלא נגמרת,
האהבה הראשונה

אהובה שלי, אדומה שלי,
את האור שבחיי,
נשמה שלי, הקבוצה שלי,
הפועל תל אביב, משוש חיי

השנה היא שנת אלפיים,
ה-13 במאי,
היום לקחנו כתר,
עם הפועל חי

כחולים הם השמיים,
הדשא הוא ירוק,
אבל היום הצבע,
הוא אדום, הכי עמוק!

אהובה שלי, אדומה שלי,
את האור שבחיי,
אלופה שלי, הקבוצה שלי,
הפועל תל אביב, את כל חיי

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */