יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:44

קריית ספורט תוקם באילת בעלות של 50 מ' ש"ח

ביוזמת השרה לבנת והשר שלום: קריית ספורט בינלאומית תוקם בדרום הארץ במטרה לארח תחרויות גדולות. לבנת: "מהלך של ניצול משאביה של העיר"

|
מתקני הספורט באילת. בקרוב משתדרגים (דנה בהט)
מתקני הספורט באילת. בקרוב משתדרגים (דנה בהט)

ועדת השרים לפיתוח הנגב והגליל אישרה היום (שני) את שלב א' להקמת קריית ספורט בינלאומית באילת שיזמו והובילו שרת הספורט, לימור לבנת, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום ושר התיירות, עוזי לנדאו.

הקמת קריית ספורט בינלאומית נועדה לקדם את מיצובה של העיר אילת כעיר ספורט בינלאומית והיא תהווה מרכז ספורט רב תכליתי בעל תשתיות ומתקנים מהמתקדמים והחדשניים ביותר בעולם, תאפשר אירוח תחרויות מהארץ ומחו"ל ואירוח ספורטאים מרחבי העולם ותספק שירותים ספורטיביים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. צוות בינמשרדי מיוחד, שהוקם ליישום ההחלטה, בראשות מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן, ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה בכור, יוביל את הפרויקט ויפקח על ביצועו.

ההחלטה היום מאפשרת את יציאתו לדרך של שלב א' בתוכנית בעלות של למעלה מ – 50 מיליון שקלים, כאשר 17 מיליון שקלים ממשרדי הממשלה, המועצה להסדר הימורים בספורט תקצה 20 מיליון שקלים ועיריית אילת תקצה 12 מיליון שקלים.

השר לפיתוח הנגב והגליל ושר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, סילבן שלום, התייחס למהלך ואמר: "הקמת קריית הספורט הבינלאומית בעיר אילת תחזק ותמנף את יתרונותיה התיירותיים של העיר ותתרום ליצירת מקומות תעסוקה נוספים ולהאצת הפיתוח התיירותי-כלכלי באזור. לאירועי ספורט בינלאומיים יש פוטנציאל תיירותי גדול. החלטת הממשלה תביא להשקעה בתשתיות המתאימות ותמיכה באירועי ספורט בינלאומיים אשר יאפשרו לעיר אילת לבצע קפיצת מדרגה בתחום".
 

סילבן שלום. למען פיתוח הנגב (יוסי ציפקיס)
סילבן שלום. למען פיתוח הנגב (יוסי ציפקיס)
 

שרת הספורט, לימור לבנת, בירכה על אישורו של הפרויקט ואמרה: "מדובר בצעד אסטרטגי ראשון במעלה, אותו מוביל משרדי, למען פיתוחה של העיר אילת ומיצובה כעיר ספורט בינלאומית. הקמתה של קריית הספורט הבינלאומית הינה דוגמה לשימוש בספורט כמנוף צמיחה ושגשוג, הצפוי לשנות באופן דרמטי את העיר ולחזקה בתחומי הספורט, הכלכלה והתיירות, תוך ניצול משאביה הייחודיים של העיר ויתרונותיה. פרויקט זה עולה בקנה אחד עם החלטתי להקצות השנה 5% מתקציב משרד התרבות והספורט לטובת פיתוחה של העיר אילת, בדרכה להפוך לאחת מערי הספורט המובילות בישראל".

יצוין, כי מדי שנה עשרות אלפי ספורטאים מגיעים לאילת מענפי ספורט שונים. מלבד האירועים הקבועים של תחרויות הטריאתלון, העיר אירחה את אליפות אירופה לנערות בכדורסל ואת גביע הפדרציה בטניס לנשים, אליפות אירופה לשחייה במים פתוחים ועוד. יחד עם זאת, העיר אילת אינה מתמודדת מול ערים אחרות על אירוח אירועי ספורט בינלאומיים גדולים, מאחר ואין בתחומה תשתיות ספורט ומתקנים, העומדים בתקנים הבינלאומיים לאירוח תחרויות ספורט.

לימור לבנת (משה חרמון)
לימור לבנת. בירכה על הפוריקט (משה חרמון)
 

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, אמר: "משרד התיירות מאמין בחשיבותה של התיירות כמנוע צמיחה - כלכלי, תעסוקתי וערכי, ומשקיע רבות בפיתוח תשתיות תיירות ברחבי הארץ, ובעיר אילת בפרט. רק בשנים האחרונות השקיע המשרד באילת למעלה ממאה מיליון שקלים, וקידם, בין השאר, הקמתן של רשת טיילות ואטרקציות שונות. זהו צעד נוסף במסגרת צעדיו ופועליו הרבים של משרד התיירות לטובת הפיכת העיר אילת, וישראל בכלל, ליעד אטרקטיבי לתיירים לאורך כל ימות השנה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */