יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:54
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

גם האלופה חטפה: 69:80 לנס ציונה על מכבי חיפה

לאחר שניצחה את מכבי וי-ם, העולה החדשה גברה גם על הירוקים, 20 לנואלס. פרנקו על לוח הזמנים: "אין התחשבות". ניצחון לנתניה. צפו בתקצירים

|
טל דן מרוצה. ניצחון ענק לנס ציונה (יניב גונן)
טל דן מרוצה. ניצחון ענק לנס ציונה (יניב גונן)

עירוני נס ציונה רשמה הערב (ראשון) ניצחון ענק, 69:80 על האלופה מכבי חיפה, זאת במסגרת המחזור השמיני בליגת ווינר בכדורסל. החבורה של נדב זילברשטיין שוב הוכיחה שהיא פשוט גדולה על הגדולות, ועם קאמבק ענק ברבע השלישי ניצחה את הקבוצה של דני פרנקו.

שני הרבעים הראשונים היו בשליטה מוחלטת של החיפאים, בריאן רנדל הוביל את האלופה, שהובילה מהדקה הראשונה, להפרש של חמש נקודות בסוף הרבע הראשון.

שניים מהשחקנים הבולטים של נס ציונה, מאיר טפירו וטיילר האניקאט, לא הגיעו ל-20 הדקות הראשונות והחיפאים ניצלו זאת. מי שכן הגיע למשחק אצל המקומיים הוא הרכש החדש דיימון סימפסון, ששמר על נס ציונה במשחק עד אמצע הרבע השני. האלופה התחילה לפתוח את הפער באמצע הרבע השני, ובהיעדרם של השחקנים המרכזיים, נס ציונה הראתה סימנים של התפרקות.

ברבע השלישי הדברים כבר נראו אחרת. האניקאט, טפירו ונואלס הצליחו לצמק את ההפרש וריצת 0:11 אדירה של המקומיים העלתה אותם ליתרון ראשון לקראת סיום 30 הדקות. גם פרסטון נואלס היה דומיננטי אצל זילברשטיין ולהט מחוץ לקשת.

היתרון עבר מצד לצד עם פתיחת הרבע הרביעי אבל אז החלה העולה החדשה לברוח. עוד ריצה נהדרת של המקומיים דאגה לפתיחת הפער ומשם החיפאים לא כבר לא חזרו.

צפו במהפך המדהים של נס ציונה

נס ציונה: פרסטון נואלס 20 נק', טיילר האניקאט 13 נק' ו-10 ריבאונדים, דיימון סימפסון 12, מיטשל וואט 11, מאיר טפירו 9, רובי בוסטיין 8 וטל דן 7.

מכבי חיפה: דונטה סמית' 16 נק', בריאן רנדל 15, דגן יבזורי ומורן רוט 10 כ"א, ארו קוקיה 8, בן רייס ועידן קוז'יקרו 3 כ"א, אייק אפוואיבו ודויד קוביאן 2 נק' כ"א.

דני פרנקו מאשים את המנהלת באיומים

זילברשטיין: "אין כאן כוכבים, עובדים קשה", פרנקו: "לא זלזלנו"
מאמן נס ציונה, נדב זילברשטיין, אמר בסיום המשחק: ״במחצית הראשונה עשיתי משהו שלא מאפיין אותי ועשינו יותר מידי גימיקים ודברים שהפכו אותנו למאוד רכים בהגנה. החילופים שלנו בפן ההגנתי היו רכים מאוד והימרנו על הקליעה של חיפה וזו שיטת משחק שמאוד לא מאפיין אותנו וזה פגע בנו. במחצית השנייה שמרנו כמו שאנחנו יודעים, הגנה חזקה ותוקפנית ומעט מאוד קבוצות מולנו עברו את ה-70 נקודות העונה וזה הלחם והחמאה שלנו”. 

נדב זילברשטיין (יניב גונן)
נדב זילברשטיין: "ההגנה היא הלחם והחמאה שלנו" (יניב גונן)
 

מדברים הרבה על הספסל שלנו, יש לנו ספסל מחויב מאוד וכל שחקן מוכן לקפוץ על הפרקט. דיימון סימפסון ורובי עוד לא מאה אחוז בכושר ולא מספיק חדים אבל הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל ומאוד יעזרו לנו בטווח הרחוק”, הוסיף זילברשטיין.

"אנחנו לא חזירים, יש לנו משחק חשוב מאוד באשדוד וניצחון שם יכול להקפיץ אותנו לשלב הבא. נגד גלבוע/גליל נפלנו מהרגליים והשחקנים היו סחוטים, ומול נתניה הפסדנו לעצמנו. אין כאן שחקנים שחושבים שהם כוכבים, כולם עובדים קשה מאוד״, סיכם המאמן.

דני פרנקו (יניב גונן)
דני פרנקו: "יש לי שחקנים ווינרים, הם ייצאו מזה" (יניב גונן)
 

המאמן המפסיד, דני פרנקו, נשמע אופטימי בסיום: ״לא זלזלנו וצריך לתת קרדיט לנס ציונה ולכל הפרוייקט הם הריצו כאן השנה. כל שנה יש עולה חדשה שמביאה ישראלים מנוסים וזרים טובים ותמיד יש ישראלי צעיר שפורץ וזה לא משהו שלא ראינו בעבר. נפלנו הערב לפח של עצמינו. סיימנו מהלכים בצורה לא טובה ותפרנו שלשות במקום לשחק פנימה. יש לי שחקנים ווינרים, אבל הם עדיין בני אדם והם ייצאו מזה. אנחנו נגיע מוכנים ליורוקאפ ביום רביעי ואליו אנחנו מכוונים, כמובן שנלמד ממה שקרה פה״.

המאמן התייחס לקביעת מנהלת הליגה כי משחק ההשלמה מול נתניה מהמחזור הראשון יתקיים ביום שישי, כ-40 שעות בלבד לאחר משחק במסגרת היורוקאפ ואף ציין שהוסבר לאנשי חיפה כי זה נוגד את התקנון. "המנהלת איימו עלינו בכל מיני איומים שלא במקום" אמר המאמן, "אבל מכבי חיפה זה מועדון שמסתכל הרבה מעבר למשחק בודד וכמו גלבוע, מכבי וירושלים שמשחקות באירופה, גם אנחנו צריכים קצת התחשבות. לא משנה מה יגידו, אנחנו נאלץ בכוח להופיע ביום שישי למשחק, כ-40 שעות אחרי משחק במסגרצ היורוקאפ ולנסות לנצח"

רוט ויבזורי מאוכזבים (יניב גונן)
דגן יבזורי ומורן רוט מאוכזבים בסיום (יניב גונן)
 

גארד חיפה, דגן יבזורי, הגיב על היכולת של קבוצתו: ״קשה לי להסביר את ההבדלים ביכולת שלנו בין שתי המחציות קשה מאוד. עלינו כבויים, כדורים לא נכנסו, נס ציונה לקחו לנו 80 כדורים חוזרים בהתקפה ומול זה קשה מאד לנצח. זה לא מאפיין אותנו ויותר קשה לנו כשמורן רוט ודונטה סמית׳ נמצאים ביום חלש ועוד יהיו ימים כאלה, אבל כולם מסביב צריכים לתרום יותר. לא באנו יהירים, יש קבוצות כמו מכבי תל אביב ירושלים שבאו לפה ויצאו עם הזנב בין הרגליים. קשה לשחק פה, אפשר להתמודד עם הלחץ כשהגב אל הקיר ואפשר להתקפל״.

מנהלת הליגה: "פרנקו יכול לבוא בטענות רק להנהלה של קבוצתו"
מנהלת הליגה הגיבה לדבריו של פרנקו בהודעה רשמית: "משחק ההשלמה ביום שישי נדרש מסיבה אחת ויחידה - אי התייצבות מכבי חיפה למשחק הליגה הראשון של העונה מול ברק נתניה במועד המקורי ובקשתה להתחשבות עקב מסע משחקים לארצות הברית כאשר המנהלת וברק נתניה מצידה הסכימו להתחשב מסע משחקיה של חיפה לארצות הברית זכה לביקורת נוקבת על ידי התקשורת ועל ידי יושבי ראש רבים בליגת העל מאחר והקבוצה נעדרה מגביע ווינר ומהמחזור הראשון".

"מאחר ואנו נמצאים כבר בעיצומה של העונה ולאחר המחזור השמיני, הגיע הזמן להשלים את המשחק, המועדים השונים שהוצעו בחודש האחרון להשלמת המשחק לא התאימו למכבי חיפה כאשר לכל מועד שהוצע, והוצעו רבים מאוד, חיפה סירבה באמתלה כלשהי וביקשה לדחות את המשחק לחודש פברואר, דחייה שאינה מקובלת על ידי המנהלת ואינה מקובלת על ידי ברק נתניה אשר לה משחק חסר הפוגע במיקומה בטבלה".

"לפני כשבוע סוכם בפגישה במנהלת בין יושבי ראש מכבי חיפה ואליצור נתניה על קיום המשחק ביום שישי הקרוב. לאחר שנקבע המשחק ליום שישי, קיבלה חיפה אפשרות לבחור לשחק את משחקה במחזור התשיעי מול גלבוע/גליל ביום שני, אך בחרה לשחק ביום א'".

"יש לציין כי גם קבוצת הפועל מגדל ירושלים שיחקה ביום רביעי וביום שישי בצהריים וזאת בשל אילוצי לוח המשחקים אשר נכפו על הקבוצות המשחקות באירופה. המנהלת עד עתה התחשבה ככל האפשר במכבי בזן חיפה אבל כשמדובר במשחק שנגרר מהמשחק הראשון, וביריבה שנפגעת מאי קיום המשחק, אין לנו ברירה אלא לקיימו ביום שישי הקרוב".

"כפי שכבר צוין, מנהלת הליגה התבקשה על ידי מאמני הליגה, בפגישה בה נכח גם דני פרנקו, להוסיף משחקים לליגה, סגן יו"ר מכבי בזן חיפה ארנון שירן אשר היה חבר בוועדה אשר בחנה את שיטת המשחקים היה בעד השיטה החדשה המוסיפה שני מחזורי ליגה, למרות שהובהר לו מספר פעמים שקבוצתו תאלץ לשחק בעומס משחקים בשל תוספת המשחקים ליורוקאפ".

"מנהלת הליגה רואה בחומרה את התופעה הפושה בזמן האחרון בה מאמנים מעבירים ביקורת על המנהלת, במקום להתעסק באימון קבוצתם. קשה להבין את טענותיו של דני פרנקו, אשר יכול לבוא בטענות רק להנהלת קבוצתו".

רבע ראשון - 16:21 למכבי חיפה
נס ציונה: מאיר טפירו, פרסטון נואלס, טיילר הניקאט, טל דן ומיטשל וואט.
מכבי חיפה: מורן רוט, דוד קוביאן, דונטה סמית', בריאן רנדל ועידו קוז'יקרו.

בריאן רנדל התכבד בסל הפתיחה של המשחק אחרי יותר משתי דקות, דונטה סמית' הגדיל את ההפרש לחמש עם שלשה מוצלחת. דן ו-וואט צימקו עם ארבע נקודות רצופות, רנדל ענה בצד השני. דן פספס הזדמנות להעלות את קבוצתו ליתרון ראשון, רנדל המשיך לבלוט והעלה את האלופה ל-9:12.

אוהדי נס ציונה (יניב גונן)
אוהדי נס ציונה הגיעו לתמוך גם הערב (יניב גונן)
 

שלשה של רוט קבעה 9:15, שתי דקות וחצי לסיום הרבע.  נואלס השלים מהלך של שלוש  נקודות מהצד השני וקבע 12:15 לחיפה. דונטה סמית' הוסיף עוד שלשה והעלה את ההפרש לשש נקודות, נואלס צימק אבל רייס קבע 14:21 לאורחים, דקה לסיום הרבע. דיימון סימפסון צימק וקבע את תוצאת הרבע, 16:21 לחיפאים.

רבע שני - 33:44 למכבי חיפה
סימפסון פתח את הרבע השני עם מהלך של שלוש נקודות, סמית' ענה בצד השני עם שלשה, סימפסון הוסיף עוד שתי נק' בדרך ל-21:24 לירוקים, שתי דקות בתוך הרבע. קוקיה ויבזורי הוסיפו יחד ארבע נקודות רצופות, סימפסון היה האיש היחיד בנס ציונה שבא לעבודה והוסיף עוד שתי נקודות.

דיימון סימפסון (יניב גונן)
דיימון סימפסון. היחיד שהגיע ל-20 הדקות הראשונות אצל המקומיים (יניב גונן)
 

יבזורי קבע 23:30 לחיפה אחרי חמש דקות של רבע, נואלס וסימפסון צימקו מעט את ההפרש אבל קוקיה ענה בצד השני וקבע 27:39 לחיפאים. טיילר האניקאט הראה סימני התעוררות ואחרי שש דקות וחצי של משחק השלים מהלך של שלוש נקודות שצימק את ההפרש לשמונה. סמית', שהיה השחקן הכי טוב של חיפה ב-20 הדקות הראשונות, הוסיף עוד שלשה וקבע 33:44 לאלופה בסיום הרבע.

רבע שלישי - 57:58 למכבי חיפה
טיילר האניקאט השלים מהלך של שלוש נקודות וצימק את ההפרש לשמונה, רנדל חזר למשחק עם שתי נקודות, האניקאט הוסיף עוד שתיים וקבע 38:46 לחיפה אחרי שתי דקות. האניקאט הוסיף חסימה נאה לרוט, רנדל ביצע עבירה בלתי ספורטיבית ואפשר לנואלס להשלים מהלך אדיר של חמש נקודות בדרך ל-44:50 לירוקים אחרי חמש דקות.

טל דן חוסם (יניב גונן)
טל דן חוסם (יניב גונן)
 

האניקאט הוסיף עוד חסימה אבל רנדל הגיע לריבאונד, השלים שלוש נקודות עם סל ועבירה והגדיל את ההפרש לתשע. האניקאט הוסיף שלשה נהדרת, רוט איבד את העשתונות, הניף את הרגל לעברו של דן אחרי עבירה של האחרון ושלח את טפירו אל הקו עם עבירה טכנית, מיטשל וואט השלים מהלך של שלוש נקודות והוריד את ההפרש לנקודה, 52:53 לחיפה שלוש דקות לסיום הרבע.

יבזורי מקבל הוראות מפרנקו (יניב גונן)
יבזורי מקבל הוראות מפרנקו (יניב גונן)
 

שלשה אדירה של נואלס העלתה את נס ציונה ליתרון ראשון במשחק, 53:55 אחרי ריצת 0:11. קוקיה השווה ל-55:55 דקה לסיום הרבע. יבזורי החזיר את היתרון לחיפה עם שלשה מוצלח וטפירו קבע את תוצאת הרבע, 57:58 לחיפה.

סיום - 69:80 לעירוני נס ציונה
נואלס החזיר את היתרון לנס ציונה עם שתי נקודות קלות אחרי אסיסט נפלא של האניקאט. מבצע אישי מרהיב של טל דן קבע 58:61 לנס ציונה אחרי דקה וחצי של רבע, רנדל נפצע וירד מהפרקט כשהוא סובל מכאבים. האניקאט הוסיף עוד שתי נקודות והגדיל את ההפרש לחמש נקודות אחרי שלוש דקות.

האניקאט מטביע (יניב גונן)
טיילר האניקאט מטביע (יניב גונן)
 

רוט צימק את ההפרש לנקודה אחרי ארבע דקות. וואט פתח מעט את ההפרש עם שתי נקודות, רוט שוב היה דומיננטי עם שלשה מטורפת וטפירו החזיר שתיים בצד השני. אייק אפוואיבו קלע שתיים מהעונשין והשווה ל-67:67 ארבע דקות לסיום. העולה החדשה שוב השתלטה על המשחק, בוסטיין נכנס והעלה את ההפרש לשמונה, 67:75 לנס ציונה, דקה וחצי לסיום.

טפירו מוביל מהלך (יניב גונן)
מאיר טפירו מוביל מהלך, רנדל שומר (יניב גונן)
 

רנדל שחזר למגרש שתי נקודות מהעונשין אבל נואלס קבע 69:77 לנס ציונה, 30 שניות לסיום. שלשה אדירה של נואלס עם הבאזר קבעה את תוצאת המשחק, 69:80 למקומיים.

63:73 לנתניה על גלבוע/גליל
ברק נתניה רשמה הערב ניצחון חוץ 63:73 על גלבוע גליל, זאת במסגרת המחזור השמיני בליגת ווינר בכדורסל. הקבוצה של שרון דרוקר סופגת עוד הפסד ביתי אחרי ששוב נעלמה בדקות המכריעות, חניכיו של רובי בלינקו חוזרים הביתה עם ניצחון חשוב.

האורחים פתחו טוב יותר ואת הרבע הראשון סיימו ביתרון של חמש נקודות, 15:20, עם יכולת נהדרת של דוואן רובינסון וראשון פרימן. מנגד המקומיים הצליחו לצמק מעט את ההפרש ברבע השני כשסטו דאגלס ודשון סימס מוליכים את החבורה של שרון דרוקר, 33:36 לנתניה במחצית.

צפו בנתניה מנצחת את גלבוע/גליל

אחרי פתיחה מאוזנת של החצי השני של המשחק, נתניה התחילה לברוח לגליל. באמצע הרבע השלישיהמקומיים חזרו וצימקו מעט את ההפרש, אבל ריצת 0:7 של האורחים קבע 50:57 לנתניה אחרי 30 דקות. מכאן והלאה האורחים המשיכו להגדיל את ההפרש ולא השאירו לחניכים של דרוקר, שקלעו רק 13 נקודות ברבע האחרון, שום סיכוי לקאמבק.

גלבוע/גליל: סטו דגלאס 18 נק', דשון סימס 11, ריק ג'קסון 10, דראגו פשאליץ' ונמרוד טישמן 7 כ"א, עמית שמחון וטוני יאנגר 5 כ"א.

ברק נתניה: ראשון פרימן ודוואן רובינסון 19 נק' כ"א, יהוא אורלנד 11 נק', בנט דיוויס ואייל שולמן 7 כ"א, ג'וליאן מילס 6 ואלירן גואטה 2.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */