יום שישי, 05.07.2024 שעה 14:25

אימפריה לשעבר: נקודת השפל של מכבי ת"א

ההפסד ללבוראל חשף את עומק המשבר: שחקנים מבלים אחרי משחק, הביקורת על בלאט גדלה, המשחק מול אילת קריטי ושחקן נאלץ לחפש חנייה

|
אינגלס, סמית' רייס והיקמן מאוכזבים (חגי ניזרי)
אינגלס, סמית' רייס והיקמן מאוכזבים (חגי ניזרי)

התרסקות. משבר. אובדן זהות. הפעם אין טעם להתכחש. אפילו מאמן מכבי תל אביב, דייויד בלאט, הפסיק להסתתר. בעקבות המפלה ב-70:65 ללבוראל ויטוריה אמש (חמישי) ביורוליג, הצהובים רשמו הפסד שני בארבעה ימים וחפרו בור קטן במסגרת האירופית ועמוק הרבה יותר בחדר ההלבשה.

במסיבת העיתונאים התקשה בלאט לתאר במילים מדוע קבוצתו מתקשה ליישם במשחקים את שעבדו ועמלו עליו באימונים ותירוצים על "עומס" ו"עייפות" לא נשמעו. בפעם הראשונה מזה זמן רב.

גם בלאט התשוש, גאון הכדורסל ופוליטיקאי אנושי, היה אובד עצות. הרוחות סביב הקבוצה סוערות. אם לפני המשחק דובר על היחסים הקרירים בין ההנהלה לבלאט ובין המאמן לשחקנים, כעת, גם השחקנים מספרים על תסכולים גדולים בינם לבין עצמם.

"תגיד, יש מנהיג לקבוצה הזאת?", שאל שחקן בכיר את ONE והוסיף, "אחת הסיבות לכך בגללן אנו מפסידים שוב ושוב היא מכיוון שיש כאן שחקנים שחושבים רק על עצמם. אין כימיה בינינו, זה משהו גלוי וזה נגרר הרבה זמן".

עוד נודע ל-ONE כי לאחר שהשלימו שבוע ללא ניצחונות שכלל השפלה בדרבי והפסד ביתי מתסכל במסגרת האירופית, שחקנים בקבוצה הוסיפו חטא על פשע ובילו במהלך הלילה במועדון המוג'ו בתל אביב. אמנם לא מדובר בכל הקבוצה, אך שמותיהם ותמונותיהם של הבליינים שמורים במערכת.

צפו במכבי מפסידה בנוקיה ללבוראל

ראשי המועדון חייבים לבצע בדק בית רציני ככל שניתן כדי לברר מה מסתתר מאחורי חוסר המחויבות והאופן בה מבזים שחקנים את המועדון. כזכור, לפני המשחק הקבוצה קיימה שיחת הבהרה במהלך תדריך הווידאו וכי שון ג'יימס ודייויד בלו לקחו יוזמה וניסו לדרבן את השחקנים.

"אין היררכיה בינינו. יש את הכוכבים והשחקנים איתם הולך בלאט בכל מחיר, ויש את מחלקי המגבות שתפקידם לעודד מהספסל ולנחם כשהמאמן נוזף", הוסיפו. במהלך ההפסד בלטה תרומתם הדלה להפסד של ילידי ישראל, גיא פניני ויובל נעימי. השניים רשמו אפס נקודות, אפס ריבאונדים, אפס אסיסטים ואפס טעויות ובמילה אחת: ייבוש. 40 דקות התייבשו הקפטן לשעבר והגארד המתנדנד על הספסל ולא נספרו כלל על ידי מאמנם.

בלאט: "הפסד כואב מאוד"

בעבר אוהדי הקבוצה פחדו להביע באופן גלוי את זעמם על חוסר האמון בשחקנים. אתמול זה כבר היה רועש מתמיד. "בושה" ו"קבוצה מלאה בשכירי חרב", הגיבו אוהדים ביציאתם משער ארבע לשערים החיצוניים על היחס שמקבלים צמד הישראלים.

פניני, ששוב קיבל חיזוקים מהקהל בדרכו לרכבו ונעימי, ששותף לראשונה בקריירה (בחימום) במשחק יורוליג, ברחו מהיציאה האחורית ונמנעו מלדבר עם התקשורת. סביר להניח כי אם יוגב אוחיון היה כשיר הוא היה משחק ואולי אפילו פותח, אלא שבשחזור משחק ההפסד בספרד, בלאט עלה בחמישייה עם טייריס רייס ומשחקה של מכבי החל מבולבל, נמשך מבולבל והסתיים בבלבול.

סופו וטיוס (חגי ניזרי)
סופו וטיוס (חגי ניזרי)
 

מה שיותר מדאיג ביחס המועדון לשחקניו, מעבר לצו עיכוב העלייה לפרקט ממנו סובלים הישראלים ממאמנם, הוא שהסנטר בן אלטיט, שמשחק בקבוצה במסגרת הכרטיס הכפול וזכה לדקות בליגה מול אשדוד והפועל ת"א, נאלץ להסתובב ברחובות העיר בחיפוש אחר חנייה לאחר שנדחתה כניסתו לחניית ה-VIP של חברי המועדון. זאת למרות שהגיע לנוקיה כשעה וחצי לפני ההתמודדות.

בשיחות סגורות מודים במכבי כי משהו לא טוב עובר על בלאט. "הוא משנה הרכבים, אין היררכיה בקבוצה, ההתנהלות שלו לא כמו שהייתה בעבר", אומרים בקבוצה. בינתיים במכבי לא מתכוונים להיפרד מבלאט, אך בקבוצה לא מסתירים כי הפסד נוסף גם להפועל אילת ביום שני עשוי לשלוח את בלאט הביתה כי מבחינת הקבוצה היא תהיה חייבת לעצור את ההידרדרות הזו. בלאט זוכה בינתיים למטריה של הגוורדיה היותר בכירה בהנהלה כמו שמעון מזרחי ודייויד פדרמן, אך גם היא לא תהיה לאורך זמן אם הקבוצה לא תתחיל לנצח.

בלאט (חגי ניזרי)
בלאט. איבד את המושכות (חגי ניזרי)
 

הנוף בחדר ההלבשה היה שונה מהרגיל. מנכ"ל הקבוצה, דני פדרמן, ירד נסער למלתחה כשהוא בוחן עמוקות את דף הסטטיסטיקה. כעבור דקות מעטות נטש פדרמן, שלא כהרגלו, את חדר ההלבשה ועזב רותח את ההיכל כשהוא נעדר משיחת הסיכום. אפילו המשקיע הטרי ריצ'ארד דיץ שהגיע לביקור ונהנה לספוג את האווירה והאנרגיות בסביבת השחקנים ויתר ונמנע מלהגיע לאיזור השחקנים.

המשבר בו נמצאת סגנית אלופת המדינה הגיע לשפל כל הזמנים כשהקבוצה מגמגמת לא רק בזירה המקומית, אלא גם ביורוליג. "ניצחון על לבוראל ואנחנו קרובים מתמיד להבטיח מקום בשלב הבא", אמר יוגב אוחיון באימון המסכם. אלא שלאור התצוגה האחרונה לא רק שמקום בשלב הבא אינו מובטח, הוא אפילו נמצא בסיכון ממשי לאור הלו"ז שצפוי למכבי. קובאן תפגוש את הכוכב האדום בלגרד וניצחון שלה יבסס אותה בלעדית במקום הראשון בבית. ההמשך גם לא מבשר טובות עבור הצהובים וכולל משחקי חוץ קשים ביותר מול פנאתינאיקוס ביוון והכוכב האדום בסרביה, לצד משחקי בית קשים נגד ריטאס וילנה וקובאן.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */