יום שישי, 05.07.2024 שעה 13:30

בלאט: יהיה קשה עד הסוף, היקמן: ניתן רק לעלות

ההתרסקות של מכ' ת"א, שהחלה בדרבי, המשיכה בהפסד 70:65 לוויטוריה. המאמן: "ריבאונד ההתקפה פגע בנו". הגארד: "לוקח את מלוא האחריות". צפו בתקציר

|
בלאט כועס במהלך המשחק (חגי ניזרי)
בלאט כועס במהלך המשחק (חגי ניזרי)

מכבי תל אביב לא הצליחה להתאושש הערב (חמישי) מההפסד להפועל ת"א בדרבי כאשר הפסידה בפעם השנייה ב-4 ימים, הפעם 70:65 לקוצ'ה לבוראל ויטוריה מספרד במסגרת המחזור השישי ביורוליג.

היה זה ההפסד הביתי הראשון של הצהובים מפתיחת עונת היורוליג וההפסד השני בסך הכל, כאשר שני ההפסדים הם לאותה קבוצה. הצהובים החזירו את הבאסקים לעניינים ועל הדרך הסתבכו בעצמם, כאשר מחר הם יאבדו ככל הנראה את המקום הראשון בבית, אם קובאן לא תופתע מול הכוכב האדום בלגרד.

המאפיין הבולט ביותר של הצהובים בתקופה האחרונה ובמיוחד בדרבי המשיך לאפיין את חניכיו של בלאט גם במשחק הזה - הצהובים פשוט לא נלחמים, לא נותנים הכל על הפרקט והיריבות מטיילות באזור הצבע. מאמן מכבי, דייויד בלאט, סיפר לערוץ 10 בסיום המשחק על מה שכולם ראו: "בסופו של דבר חוסר היכולת שלנו לשלוט בריבאונד ההגנה פגע בנו מאוד ואפילו אנושות. החזקנו קבוצת התקפה יוצאת מן הכלל על אחוזים נמוכים מהרגיל אבל לא הצלחנו לנצל את זה כי לא שמרנו על הריבאונד והם לקחו 15 ריבאונד התקפה. ריבאונד זה הרבה רצון. נלחמנו במשחק, אבל לא סיימנו את העבודה. צריך לשבת ולראות אם זה קשור ליסודות או למאמץ של שחקנים".

צפו במכבי מפסידה בנוקיה ללבוראל

"לא קלענו זריקות פנויות ובטח מטווח השלוש לא עשינו עבודה טובה. הגודל והיכולת שלהם לייצר חילופים בצבע הביאו אותנו לאחוזים רעים. זה בהחלט הפסד לא קל".

על הקשר בין הדרבי למשחק הנוכחי אמר בלאט: "אני חושב שאולי הייתה השפעה ברבע הראשון, אבל יצאנו מזה ובשלב מסוים השתלטנו על המשחק. עם זאת היה פסק זמן שממנו הם יצאו טוב ואנחנו הרבה פחות ושם איבדנו את המומנטם ואת השליטה במשחק. דקה לסיום יכולנו להפוך את הקערה ולא הצלחנו. החטאנו ליי-אפ ושם אולי איבדנו את הסיכוי שלנו לנצח".

בלאט: "הפסד כואב מאוד"

כשנשאל אם האפשרות להעפיל מהבית נפגעה אמר המאמן: "בהחלט. זה  בית קשה, בית רצח מבחינתנו. כל קבוצה גוררת הפסד ביתי אחד אם לא יותר ויהיה קשה עד הסוף".

ריקי היקמן אמר בסיום: "אני לא חושב שלדרבי ביום שני יש השפעה כלשהי על ההפסד הזה, זה לא כדור שלג שנוצר. לא שיחקנו כדורסל כמו שאנחנו יודעים, לא שיחקנו קבוצתי ולא לקחנו מספיק ריבאונדים. כשהיריבה לוקחת 15 ריבאונדים קשה לרוץ למתפרצות ולהשתלט על המשחק".

רייס, סופו וטיוס חסרי אונים על הספסל (חגי ניזרי)
רייס, סופו וטיוס חסרי אונים על הספסל (חגי ניזרי)
 

"אני לוקח את מלוא האחריות עליי ואני חייב לתת יותר בשביל שהקבוצה תנצח. עד עכשיו אני לא עושה את זה. בסוף המשחק בחדר הלבשה דייויד בלאט נכנס ואמר לנו שאנחנו חייבים להילחם כדי לצאת מהמצב הרע בו אנחנו נמצאים ומפה אפשר רק לעלות. מעכשיו אנחנו חייבים לנצח".

המאמן המנצח סרג׳יו סקאריולו, שהשלים שני ניצחונות יורוליג על הצהובים, התייחס למשחק הגדול של קבוצתו: ״היה הרבה כבוד במשחק הזה ואני מאוד מרוצה מהשחקנים שלי שהצליחו לנצח קבוצה טובה באולם קשה ביותר. היה משחק טקטי מאוד ושיחקנו מצוין בשני צדי המגרש. שיחקנו קבוצתי מאוד ושלטנו בריבאונדים. קיבלנו דחיפה חזקה מאוד לקראת להמשך״.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */