יום שישי, 05.07.2024 שעה 14:52

שוברי שורות: על אוהדים ששינו את כללי המשחק

אנחנו זן נדיר: הם מצילים ומאשרים שערים, מפשיטים ומפטרים מאמנים ובמקרה הצורך גם ידאגו לשירותי הסעות וכביסה. קבלו את תפקיד האוהד בשנות האלפיים

|
אני ואתה נשנה את העולם. מעשיות אוהדים מסביב לגלובס
אני ואתה נשנה את העולם. מעשיות אוהדים מסביב לגלובס

אין ספק כי מעמדם של אוהדי הכדורגל השתדרג פלאים בחלוף השנים. אם בעבר תפקידם  היה לקנות כרטיס, לשבת ביציעי הבטון ולעודד, כיום הם מחזיקים בתפקיד מכריע וקריטי, לעיתים רבות, יותר מהשחקנים על כר הדשא. קחו לדוגמא את ארגוני האולטראס השונים שפועלים במקביל להנהלת הקבוצות ואחראים על אותה תפאורה מהפנטת שאנו רואים ביציעים בכל פעם מחדש.

ניתן לקחת אפילו צעד אחד קדימה ולבחון מודלים של קבוצות כמו ריאל מדריד וברצלונה, שכל החלטה פעוטה במועדון עוברת רק אחרי הצבעה של מחזיקי המניות המסורים.

כמובן שאי אפשר לפסוח על המודלים הישראלים דוגמת הפועל קטמון ומכבי קביליו יפו שמוכיחים לנו שלפעמים הנשמה והמסירות גוברים על הכסף הגדול.

בכתבה זאת בחרנו עבורכם את המקרים ההזויים ביותר שהתרחשו בזכות/בגלל התערבותם של אוהדים שונים מרחבי הגלובוס - הצלת גולים, פיטורי מאמנים ומתן הסעות ושירותי כביסה. מסתבר שתפקידם של האוהדים בשנות האלפיים כולל הרבה יותר מפיצוח גרעינים.

לא רק פיצוח גרעינים. אוהדי דורטמונד והתפאורה
לא רק פיצוח גרעינים. אוהדי דורטמונד והתפאורה
 
ברוך שלא עשני שופטת
המקרה איתו נתחיל התרחש רק השבוע כאשר קבוצת רקסהאם התארחה אצל קידרמינסטר לקרב קצוות בליגה החמישית באנגליה. הכול התנהל כשורה מבחינת המקומיים שהוליכו בקלילות 0:2 והיו בדרך להבטחת המקום השני בטבלה, אלא שבדקה ה-71 אדריאן קייסלוויץ' כבש באומנות לזכות האורחים והחזיר את הקבוצה הקטנה מוויילס למשחק.

כבוד השופטת פראן ברגע המחלוקת
כבוד השופטת פראן ברגע המחלוקת
 

לצערו של החלוץ הפולני הצעיר, בדיוק כמו במפגש בין לברקוזן נגד הופנהיים לפני חודש, גם במקרה זה הכדור עבר דרך חור ברשת, רק שהפעם לכיוון ההפוך. שופטת המשחק, איימי פראן, שלא הבחינה במחזה המוזר, התעלמה מהשער החוקי והורתה על המשך המשחק.

 
 

למזלה הרב של הגברת פראן, אחרי שש דקות של כאוס, אחד מאוהדי רקסהאם שצילם בשלמות את המהלך ההזוי, הגניב לשופט הרביעי את הצילום ומנע ממנה את הרגע המביך ביותר בתולדות קריירת השיפוט שלה. דרך אגב למרות אישור השער, האורחים ספגו שער נוסף והתדרדרו עד למקום ה-16 בטבלה. למרות זאת, הווידאו הבא ייחרט בזיכרונם של אוהדי הקבוצה המסורים לנצח נצחים.

 
 

המציל מברזיל
אם במקרה הקודם האוהדים אישרו שער לזכות קבוצתם בזכות פלאי הטכנולוגיה, אזי בסיפור הבא שהתרחש בליגה הרביעית בברזיל, גיבורנו ניצל את כל רמ"ח איבריו כדי להציל את קבוצתו מספיגה. האירוע המבדר התרחש במפגש פלייאוף בין אפרקידנסה לטופי כשעמוק בתוך תוספת הזמן חלוץ טופי, אדמילסון, גבר על שוער האורחים במה שהיה אמור להיות שער ניצחון מתוק עבור קבוצתו.

להפתעתו הרבה של החלוץ הברזילאי בדיוק בשנייה שהוא התכוון לצאת לחגוג את אותו כיבוש מתוק, הוא הבחין בזווית העין ברומילדו דה סילבה, אוהד מסור של הקבוצה היריבה המתנדב במועדון כמעסה פורץ למגרש ומציל את השער בזינוק וירטואוזי. חבריו של אדמילסון לא ויתרו וניסו לכבוש פעם נוספת, אך שוב היה זה דה סילבה האמיץ ששכב על הקו, מנע מטופי שער ניצחון דרמטי ופתח בריצת אמוק לעבר חדרי הלבשה כשהשחקנים הזועמים בעקבותיו.

המציל מברזיל ברגע המנוסה
המציל מברזיל ברגע המנוסה
 

בסיום אותו משחק קבוצתו של האוהד/מעסה האמיץ עלתה בזכות שערי חוץ, אך לאחר דיון מיוחד שנערך בנושא הוחלט לפסול את המשך דרכה של אפרקידנסה באליפות ולהשעות את דה סילבה ל-24 משחקים. "אם הייתי צריך, הייתי עושה זאת שוב, אפרה היא כל החיים שלי, עשיתי את זה מתוך לאהבה למועדון", הכריז גיבורנו שבעקבות ההשעייה נאלץ לוותר על תפקידו המאולתר ולחזור לשאר האוהדים בטריבונות.

 
 

סטרפטיז נוסח בולגריה
אם בשני הסיפורים הראשונים הצגנו בפניכם אוהדים משעשעים וסימפטיים, הגיע הזמן לעבוד לצד היותר אפל של הכתבה. חלומו של כל מאמן צעיר הוא לקבל בסופו של דבר את שרביט האימון של קבוצה גדולה. גם איביילו פטב בן ה-38 חשב שהגיע הרגע המיוחל כאשר לאחר שלוש שנים מוצלחות בלודוגורטס רזגראד הצנועה הוא קיבל את ההודעה המשמחת על מינויו כמאמן לבסקי סופיה, אחת הקבוצות המפוארות בבולגריה.

סטריפטיז נוסח בולגריה. פטב מופשט על ידי החוליגנים.
סטריפטיז נוסח בולגריה. פטב מופשט על ידי החוליגנים.
 

לצערו הרב של פטב הפעם הראשונה שהוא לבש את מדי הקבוצה, הייתה גם הפעם האחרונה. האירוע ההזוי התרחש במסיבת עיתונאים מיוחדת לכבודו של המאמן הטרי שלכבוד המאורע לבש את בגדי האימון ואת צעיף המועדון.

רגע לפני שהכתבים הרבים הספיקו לשמוע את דבריו של פטב, כנופיה של חוליגנים הידועים בתור הגרעין הקשה של לבסקי התנפלו על הבולגרי המבוהל והפשיטו אותו בברוטליות תוך כדי שהם מגרשים אותו מהחדר וגורמים להתפטרותו המיידית. הסיבה אגב, עוד כשפטב היה שחקן צעיר ומוכשר הוא הביע את רצונו לחתום דווקא בצסק"א סופיה (החתמה זאת בסופו של דבר אפילו לא יצאה לפועל).

 
 

עם אוהדים כאלו, מי צריך אפסנאי
כפי שראינו עד כה, ישנם מקרים בהם האוהדים המסורים עושים הכול כדי לעזור לקבוצתם. ישנם כאלו אשר בסופו של דבר רק מזיקים, אבל על מקרה מרגש כמו שהתרחש בשבוע שעבר לא שמעתם הרבה מאוד זמן. אי שם בתחתית הליגה השלישית ברומניה מדשדשת לה שנים רבות קבוצה צנועה העונה לשם אוטה ארד.

"הגברת הזקנה" שהוקמה בשנת 1945 נמצאת במשבר כלכלי עמוק מאז תחילת שנות ה-2000, אך רגע השפל מבחינתה הגיע השנה. כתוצאה מסגירת ברז המזומנים, שחקנים רבים עזבו את אוטה ואותם אמיצים שנשארו בקבוצה לא מקבלים דברים בסיסיים כגון כביסה, הסעות למשחקים וארוחות חמות.

שירותי כביסה והסעות. אוהדי אוטה גם מעודדים לשם שינוי
שירותי כביסה והסעות. אוהדי אוטה גם מעודדים לשם שינוי
 

רגע לפני שנשיא הקבוצה אדריאן מרטיאן הכריז בשבוע שעבר על פשיטת רגל, אולטראס האוהדים של אוטה גייס תרומות רבות שאיפשר רכישת מוצרי מזון בסייסים, מתן שירותי כביסה ואפילו דאג להסיע את השחקנים לאימוני ומשחקי הקבוצה. השבוע אוטה הצנועה השיגה תוצאה מעולה מבחינתה כשסחטה 0:0 ביתי מול ביהור אורדאה ובסיום המשחק השחקנים המרוששים הגיעו כמובן להודות לקהל המסור שמלווה אותם בכל רגע איום במהלך העונה.

 
 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה כל כך מיוחד במקרה זה, הרי כמעט כל משחק השחקנים מגיעים ליציעים כדי להודות לאוהדים, רק שבמקרה הנוכחי שחקני אוטה טיפסו ליציע והחלו לשיר ביחד עם "הספונסרים החדשים" שירי תודה והוקרה לקהל הנאמן וכמובן שירי מחאה כנגד הנשיא הקמצן. פשוט לראות ולא להאמין.

חילופי תפקידים. שחקני אוטה במחווה המרגשת
חילופי תפקידים. שחקני אוטה במחווה המרגשת
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */