יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:07

פישביין: יש לעודד את תחום ההימורים החיים

יו"ר הטוטו דיבר בכנס 'ישראל שדרות לחברה וידידות': "כולם יהנו מהימורים חיים, למרות שהמדינה מתנגדת". אלטר: "הבעיה הגדולה שלנו היא בתשתיות"

|
פישביין. בעד הימורים חיים (יוסי ציפקיס)
פישביין. בעד הימורים חיים (יוסי ציפקיס)

הבוקר (רביעי) נפתח יומו השני של כנס "ישראל שדרות לחברה וידידות" במכללה האקדמית ספיר. בפאנל שעסק בכלכלת הכדורגל השתתף מנכ"ל הטוטו, צחי פישביין וכן שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, שציין בין היתר: "המחוללים המרכזיים של ההימורים הלא חוקיים בישראל – משפחות הפשע".

"המדינה לא רוצה הימורים "חיים", הטוטו בעד", אמר פישביין, "רמת השידור בישראל - מהנמוכות באירופה, וזה משפיע על הרצון לצפות. הכישלונות של נבחרת ישראל בכדורגל ב-40 השנים האחרונות אינו נובע ממחסור בתקציבים ומגודל המדינה. גודל המדינה אינו משפיע על הצלחת המדינה בספורט".

פישביין הוסיף: "אני בעד הפרטה וניהול עסקי אך יש להיזהר מהפרטת התחום. יתר על כן המדינה לא רוצה לעודד הימורים בהגדרה. יש לעודד את תחום ה-LIVE BETTING. אם הממשלה תאשר הימורים בשידור חי כולם יהנו מזה. הכדורגל מקבל הרבה מאוד כסף מהמדינה ופחות מדי מסתמך על השוק העסקי הפרטי, ומושך מעט מדי קהל שיבוא וישקיע. אין ניהול של מותג בכדורגל, ואין השקעה בקהל היעד".

שלמה אהרונישקי התייחס לנושא ההימורים הלא חוקיים: "מדינת ישראל מעולם לא חקרה כראוי את נושא ההימורים הלא חוקיים בה. אף לא נחקר הקשר בין הימורים להתמכרות. הצורך של אנשים להמר הוא צורך קיים, בין אם הוא ערכי ובין אם לאו. עולם ההימורים התפתח מאוד במקביל לעולם האינטרנט והנגישות הפכה את ההימורים לכלי מאוד פשוט. המשטרה כמעט לא עוסקת בענייני הימורים בלתי-חוקיים, אלא ממקדת מאמץ במחוללים המרכזיים שלה, משפחות הפשע. הווה אומר – אין טיפול אמיתי בנושא".

בסאם סולימן, חבר הנהלת התאחדות הכדורגל: "יחס ההימורים במגזר הערבי גדול מחלקם באוכלוסייה אולם ההשקעה בהם הנמוכה ביותר. משנת 1999 הטוטו לא בנה אף מגרש במגזר הערבי, אפס השקעות. גם בני סכנין מקבלת את התקציב הנמוך ביותר".

אריה אלטר, מנכ"ל ארגון השחקנים: "הבעיה הגדולה שלנו היא בתשתיות. אין מספיק מגרשים הן לשחקנים המקצועיים והן לאנשים ברחוב. מתוך 600 ילדים רק אחד הופך לשחקן. הכל מתחיל ונגמר בניהול".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */