יום שלישי, 09.07.2024 שעה 02:46

טורניר החובבים ע"ש אבי כהן ז"ל נערך בפעם ה-3

פרוייקט "מדינת הכדורגל" נמשך בגמר טורניר מחזור ירושלים. בתפריט: קבוצה ארמנית, קבוצה שבכלל הגיעה מתל אביב והמון סבלנות וסובלנות. היה כיף

|
משתתפי הטורניר בתמונה קבוצתית (חגי ניזרי)
משתתפי הטורניר בתמונה קבוצתית (חגי ניזרי)

פרוייקט "מדינת הכדורגל" המשיך את פעילותו הערב (שלישי) בגמר טורניר מחוז ירושלים שנערך במסגרת אליפות ישראל בכדורגל הוגן על שם אבי כהן ז"ל. אל הגמר הגיעו שש קבוצות החובבים הטובות ביותר בעיר כאשר הזוכה במקום הראשון קיבלה כרטיס לטורניר הבא. 

זו השנה השלישית בה הטורניר מגיע לבירה. במסגרתו מגיעות קבוצות שונות ומגוונות מהעיר ומהישובים בסביבתה במטרה ליהנות מספורט בצורה אחרת כאשר מטרת הפרויקט לקדם ערכים של ספורט הוגן, סבלנות, סובלנות וכבוד הדדי. המשחקים מתקיימים ללא שופטים באווירה מאוד שונה ממשחקי הכדורגל המוכרים לנו.

אליפות זו, שהינה יוזמה של שרת הספורט, לימור לבנת, בשיתוף "מדינת הכדורגל" והמועצה למניעת אלימות בספורט, מתקיימת בו זמנית במחוזות ברחבי הארץ והיא מהווה חלק מסדרת מהלכים שמקדם משרד התרבות והספורט לפיתוח ועידוד הספורט העממי בישראל.

"הפרויקט הזה מיוחד, משחקים בו ללא שופטים. הקבוצות מסתדרות בינן לבין עצמן כמו בשכונות, זה יוצר אווירה ספורטיבית ופחות מחלוקות ואמוציות", כך אמר מנהל הטורניר, יעקב בן שמעון. "אני חושב שהיופי והייחודיות בירושלים הוא שיש קבוצות מאוד מגוונות. אפשר לראות את המגוון של המדינה דרך הפרוייקט".

קבוצה שסימלה את הגיוון יותר מכל היא "אומנטמן", קבוצה המורכבת מהקהילה הארמנית, כאשר השחקנים בקבוצה מגיעים מירושלים, חיפה ותל אביב במטרה לשחק יחד ולשמר את הקהילה דרך הספורט.

"באים לשחק בשביל הכיף נטו"

קוורק טשגיאן, קשר הקבוצה, וג'וזף פאנויאן, המגן הימני סיפרו על החוויה: "אנחנו אנשים שמאוד אוהבים ספורט. כולנו בקבוצה ארמנים ומגיעים מחיפה תל אביב וירושלים. דרך הספורט והפרוייקט אנחנו שומרים על הגיבוש של הקהילה ועל התרבות והשפה. אנחנו מקבלים הרבה בקשות להצטרף לקבוצה וזה כבר ממש נהפך למסורת. הטורניר עוזר לנו לשמור על קשר בקהילה כי כל אחד גר במרחק גדול כשהמטרה היא בעיקר הכיף, ליהנות מהחוויה ולהיות ביחד".

קבוצה נוספת שמצאה את עצמה בגמר הירושלמי היא הפועל רבדים שבכלל שייכת למחוז תל אביב אך בגלל עיכוב בהרשמה במחוז שלהם לא ויתרו על המקום בחוויה. חיים גרינבלט, שוער הקבוצה, וארמיאס צגאי החלוץ, התייחסו לכך: "אנחנו מביאים למקום הזה את הביחד ושמחים להיות בטורניר הזה. כבוד גדול לקחת חלק בטורניר כזה גדול".

הקבוצה הארמנית אומנטמן (חגי ניזרי)
הקבוצה הארמנית, "אומנטמן" (חגי ניזרי)
 

נראה כי הטורניר מביא לשחקנים חוויה אחרת לעולם הכדורגל, ומציג כיצד ניתן לעשות זאת ללא אלימות. מה שבטוח, מדובר טורניר הכדורגל היחיד בו תוכלו לראות דיון סוער לאחר עבירה - האם מגיע לאחת הקבוצות פנדל או לא - שמסתיים בפשרה בין הקבוצות לאחר שהמשחק הופסק לעשר דקות, כאשר לבסוף התקבלה החלטה לבעוט פנדל שיכריע על קיומה של בעיטת עונשין לטובת הקבוצה. "זה קורה פה המון, זה היופי בפרוייקט הזה - להימנע מאלימות ולמצוא פיתרונות יצרתים", אמר אחד השחקנים.

חוגגים שער בטורניר (חגי ניזרי)
חוגגים שער בטורניר (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */