יום ראשון, 06.10.2024 שעה 14:51

אברהם גרנט: נכון להיום, אני מעדיף לאמן בחו"ל

כדור הרגעה לגוטמן? המאמן הלאומי לשעבר הבהיר בכנס עיתונאים כי כרגע אין בכוונתו לשוב לאמן בישראל. המאמן: "התקשורת בארץ יושבת על הצוואר"

|
לוזון וגרנט. סוף לשמועות? (שי לוי)
לוזון וגרנט. סוף לשמועות? (שי לוי)

מאמן הנבחרת לשעבר, אברהם גרנט, התארח הערב (שני) בכנס עיתונאים שסבב סביב תפקודה של תקשורת הספורט בישראל. גרנט נשא דברים מנקודת מבטו של מאמן על תקשורת הספורט, ההתמודדות איתה כמאמן הנבחרת וכמאמן שאימן מחוץ לגבולות המדינה ועל השוני בין תרבויות הסיקור בארץ ובחו"ל. המאמן התחמק מהשאלה אם ישוב לאמן את הנבחרת.

"במקצוע שלי אי אפשר איתם (העיתונאים) ואי אפשר בלעדיהם", פתח גרנט את דבריו, "אני נמצא במקצוע שההחלטות שלו מוחלטות ואף עיתונאי לא יכול לשנות אותם. בניגוד למקצועות אחרים, העיתונאים לא יכולים לשנות את התוצאות שבשטח"

גרנט התייחס להשפעות התקשורת על מספר גורמים: "לפי ראות עיניי, התקשורת משפיעה על הקהל, השחקנים, המאמנים, מקבלי ההחלטות והעיתונאים עצמם. לרוב, השחקנים מקשיבים יותר לתקשורת מאשר למאמן והיא משפיעה על מצבם רוחם ויכולתם במגרש, כאשר ההשפעה על השחקנים בארץ היא אדירה"

לגבי ההבדלים בין הארץ לחו"ל, אמר גרנט: "ישנם הבדלים והבדלים לא מעטים. יש שנוטים לומר שהתקשורת בחו"ל טובה יותר, אני טוען שהיא שונה. זה מתחיל מהעובדה כי בארץ עיתונאים מתקשרים ישירות למאמן. כשמוניתי למאמן הנבחרת ביקשתי ממזכירת ההתאחדות לא לתת את המספר הפרטי שלי, עד הערב לכל העיתונאים בארץ היה את המספר שלי. כשמוניתי למאמן צ'לסי, אף אחד מהעיתונאים שם מעולם לא צלצל אליי אישית".

ואם מישהו חושב שהמאמן ממהר לחזור לישראל, שיחשוב שנית: "יותר נהניתי לעבוד בחו"ל מאשר בארץ, יכולתי לעסוק ביותר דברים לעומת האימון פה בארץ. פה התקשורת יושבת לך על הצוואר כל הזמן".

אברהם גרנט (ONE)
גרנט. "כשמוניתי למאמן צ'לסי, אף עיתונאי לא התקשר אליי"
 

כשנשאל גרנט על השמועות לפיהן ימונה לקדנציה שנייה כמאמן נבחרת ישראל, הוא התחמק באלגנטיות: "נכון למצב בו אני נמצא היום אני מעדיף לאמן בחו"ל. אם הייתי מקבל הצעה מקבוצה בליגה הראשונה של אנגליה ולא מקבוצת תחתית בליגה נמוכה, הייתי חוזר לאמן שם".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */