יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:43
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

י-ם של שחקנים: הבאת אליהו יצרה פלונטר גדול

גרין לא פוגע, כדיר נעלב והרכש הנוצץ של י-ם גורם לכאב ראש לפני סופיה ב-18:00. גרינברג עשוי לשחרר אחד משניהם בעקבות הפקק והקבוצה עלולה להיפגע

|
אליהו בין כדיר לגרין
אליהו בין כדיר לגרין

אחרי שני הפסדי חוץ מתסכלים בנס ציונה ובאיזמיר לקרשיאקה, הפועל ירושלים שבה ביום ראשון האחרון למסלול הניצחונות לאחר 74:81 ביתי על הפועל גלבוע/גליל במסגרת המחזור השביעי בליגת ווינר.

למרות ההבדלים המשמעותיים בין שני ההפסדים האחרונים של ירושלים, בקבוצה לא הצליחו להסביר איזה צרם יותר: ההשפלה בנס ציונה כשהפרש השיא הגיע ל-39 נקודות או סל הניצחון של בובי דיקסון לחובת האדומים יומיים אחר כך.

המאמן, בראד גרינברג, התייחס לעובדה שקבוצתו עלתה על דרך המלך וסיפר אחרי הניצחון על הגלבוע כי כל ניצחון הוא חשוב, במיוחד כזה שקורה באולם במלחה.

למרות ההפנינג ביציעים והפסטיבל התקשורתי סביב הקבוצה בכל הקשור להצטרפותו הנוצצת של פורוורד הנבחרת, ליאור אליהו, השאלה הבוערת ביותר בליגה היא מה יעלה בגורלם של חברי הקו הקדמי של ירושלים? את מי ישחררו, אם ישחררו, יניב גרין או אלישי כדיר?

צפו: הפועל י-ם עם ניצחון חשוב

ברור לחלוטין שג'וש דאנקן, המסוגל לשחק בתוך הצבע ולרווח את המשחק עם קליעה טובה מחוץ לקשת, נחשב לשחקן הטוב בקבוצה בעמדה 4 ואליהו לשחקן היקר ביותר. בעקבות צירופו של הישראלי, גרינברג יעבור לסגנון משחק נמוך ומהיר ויתמודד לא מעט דקות ללא סנטר טבעי, אך שילובים של דאנקן ואליהו, דאנקן וכדיר או אליהו וכדיר, הם הרכבים שאינם פיזיים מספיק לרמות הגבוהות.

אז נכון שאליהו וגרין אינם חולקים את אותה המשבצת ברמה המקצועית, אך תרומתו הדלה של גרין המסתכמת ב-2.6 נקודות ו-1.9 כדורים חוזרים ב-9.3 דקות בממוצע בליגה, רחוקה מלאיים על דקות המשחק של אליהו. מתחילת העונה גרין לא מספק את הסחורה וניכרת העובדה כי אינו זכה באמון הצוות המקצועי לאור הדקות המועטות בהן משחק.

יחד עם זאת, חוזהו של גרין אינו בשמיים ולא מדובר בעלויות גבוהות שקבוצות בליגה לא יכולות לשאת. השאלה המתבקשת יותר מבחינתם היא, האם גרין שווה את ההשקעה? התשובה שמרבה לחזור על עצמה היא "לא".

ישראלי נוסף שמאייש את עמדת הפורוורד והנפגע העיקרי מהצטרפותו של קפטן מכבי לשעבר, הוא קפטן האדומים, אלישי כדיר, שהראה מחויבות גדולה למועדון ולחזון החדש שהולך ונבנה כשחתם בקיץ על חוזה חדש לשנתיים פלוס אופצייה לעונה שלישית.

ליאור אליהו. גורם לעומס בסגל של גרינברג (חגי ניזרי)
ליאור אליהו. גורם לעומס בסגל של גרינברג (חגי ניזרי)
 

כדיר רושם עד כה בליגה 10 נקודות ו-3.6 ריבאונדים ואף תורם שלושה אסיסטים בממוצע ובסביבת השחקן מספרים על כך שהשחקן נפגע מאוד ברמה המקצועית מהצטרפותו של אליהו, וכי הוא נעלב מחוסר האמון בקבוצה ברמה האישית. שחקנים בקבוצה העידו כי בימים שליוו את הצטרפותו של אליהו להפועל ירושלים, כדיר נראה נחוש ואגרסיבי הרבה יותר באימונים במטרה להוכיח כי מקומו בקבוצה.

בירושלים טרם התקבלה החלטה מי משני השחקנים ישוחרר אם בכלל, אך מספר קבוצות בליגה כבר החלו לעקוב בעניין אחר ההתפתחויות בגזרה. בין המועדונים שחושקים מאוד בכדיר וכבר ביצעו פנייה לגביו הם הפועל גלבוע/גליל עימה זכה באליפות המדינה, הפועל חולון שגילתה התעניינות גם לפני פתיחת העונה, והפועל אילת המחפשת לחזק את הקו הקדמי של הקבוצה ואף ניהלה מו"מ מתקדם על השחקן בקיץ.

כדיר ודרוקר. יחזרו לשתף פעולה?  (חגי ניזרי)
כדיר ודרוקר. יחזרו לשתף פעולה? (חגי ניזרי)
 

באילת שוחחו לאחרונה עם הסנטר הישראלי, רוברט רות'בארט, ואף הגישו לו הצעת חוזה רשמית, אלא שהשחקן מתקשה לצאת מקבוצתו בליגה הטורקית השנייה ובכל מקרה, ההעדפה של אילת היא לכדיר.

גורמים בליגה סבורים שירושלים נמצאת בפלונטר מסויים עם חוזהו של כדיר מאחר והפורוורד יושב על תעריפים יקרים מאוד ביחס למשכורות שמשלמות קבוצות אחרות בליגה (למעט מכבי תל אביב ומכבי חיפה).

בעוד אליהו נושף בעורפו של כדיר מהספסל, הפורוורד סיפק משחק מצויין מול גלבוע/גליל, תרם 10 נקודות, 6 ריבאונדים וסיים שלישי לדרווין קיצ'ן ויותם הלפרין באסיסטים עם 4 ב-25 דקות.

גרין. עלול למצוא את עצמו מחוץ לבירה (יניב גונן)
גרין. עלול למצוא את עצמו מחוץ לבירה (יניב גונן)
 

מאחורי דלתות סגורות, אפשר להניח שירושלים הייתה שמחה לפנות את עמדת הפורוורד הישראלי הבכיר לאליהו, אלא שכדיר מנפנף בחוזה של 180 אלף דולרים לעונה הנוכחית ו-200 אלף דולרים בעונה הבאה ואינו חושב לנטוש את הקבוצה.

בנוסף, ראשי ירושלים לא יפנו בשלב זה לכדיר בבקשה לשחררו מאחר ופעולה זו תגרור אותם לשלם תגמול בסגנון פיצוי כספי משמעותי. מאמן בכיר בליגה, שבוחן את פרשיית כדיר מהצד, מצייר שני תרחישים ודילמה אחת גדולה.

התרחיש הראשון וההזוי יותר, הוא שבירושלים מחליטים לוותר על שירותיו של כדיר, ישלמו לו פיצוי קטן וידללו את עמדת הפורוורד. זאת לאחר שכדיר סירב בקיץ לחיזורים של אילת ולגלבוע במטרה להישאר בקבוצה במדיה הוא מרגיש הכי בבית. לאחר מכן, ראשי המועדון תגמלו את השחקן וכדיר מונה לקפטן לאור הזדהותו עם המועדון והקהילה.

אליהו חוגג עם האוהדים (חגי ניזרי)
אליהו חוגג עם האוהדים (חגי ניזרי)
 

אזי, לא מספיק שבירושלים הנחיתו לכדיר על העמדה את אחד השחקנים הישראלים המוכשרים ביותר בעשור האחרון, הם גם יראו לשחקן הכי מחויב שלהם את הדלת?

התרחיש השני והמסוכן יותר של האדומים הוא מסובך מאוד וגובל בסיכון גדול כאשר החלטה שגויה אחת עשויה לשנות את גורל המועדון לשנים הבאות. נכון שנוצר פקק עמוס בעמדת הפורוורד ובקבוצה ישמחו לתת יותר דקות לשחקנים, אך אם המהלך הבא לא יקרום עור וגידים, אפשר לומר בוודאות שירושלים חרצה את גורלה כמועדון כושל בפן הניהולי.

התסריט הוא כזה: כדיר וירושלים מחליטים להיפרד כידידים והפורוורד עובר לקבוצה אחרת בליגה. בינתיים, אליהו נהנה מעונה טובה באדום וחושב על חזרה לקבוצת יורוליג. אליהו, שחתם על חוזה לשלוש עונות עם אופציות יציאה לאירופה ול-NBA, ישתחרר בסיום העונה מהחוזה בעלות פיצוי של 100 אלף דולרים ובכך למעשה, הפועל נשארה עירומה מפורוורדים וקירחת משני הכיוונים.

בעוד ירושלים צריכה לאכול את הדייסה שבישלה, אילת, גלבוע וחולון כבר הרימו את הכפפה עוד לפני שאחד מהצדדים בכלל מיצמץ.

יותם הלפרין. מוביל בנקודות באירופה (שי לוי)
יותם הלפרין. מוביל בנקודות באירופה (שי לוי)
 

בתוך כך, ירושלים תפתח את הסיבוב השני ביורוקאפ במשחק חוץ בבולגריה נגד אקדמיק סופיה, שרשמה בשבוע שעבר ניצחון בכורה במפעל על חשבון פלוישטי הרומנית.

מבט לנתונים הסטטיסטיים האישיים בירושלים אחרי הסיבוב הראשון מראה כי יותם הלפרין מוביל את האדומים בנקודות עם 14.6 בממוצע למשחק. הפורוורד האמריקאי, רונאלד דופרי, שולט במלאכת הריבאונדים עם 6.4 לערב ואילו הרכז דרווין קיצ'ן ניצב בראש המוסרים בבירה עם 4.2 אסיסטים למשחק.

אם מסתכלים עמוק יותר, ניתן לראות כי אדם אריאל הצעיר מוביל את הקבוצה באחוזים מהשדה עם 83% כאשר קיצ'ן עומד על 57% מחוץ לקשת והקפטן אלישי כדיר רושם 100% מקו העונשין.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */