יום שני, 08.07.2024 שעה 19:43

ישראל נגד רג'וב: מלבה את האלימות באיזור

יו"ר מועצת הספורט ברשות הפלסטינית קרא: "לנתק כל הקשרים עם ישראל". תגובת ההתאחדות: "דוחים את האמירות האומללות, דבריו מהווים הסתה"

|
רג´וב לוחץ יד ללוזון. עימות נוסף (משה חרמון)
רג´וב לוחץ יד ללוזון. עימות נוסף (משה חרמון)

יו"ר המועצה העליונה לנוער ולספורט ברשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, יצא לאחרונה באמירות חמורות נגד ישראל ואמר: "יש אפשרות לנתק את הקשר הספורטיבי, האקדמי והכלכלי עם ישראל".

התבטאות זו היא בניגוד להסכמות עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שביקר לאחרונה באזור וגרם להתקדמות בשיתוף הפעולה בין ישראל לרשות הפלסטינית, בין היתר ע"י הקמת מנגנון שעוסק במתן היתרים מזורזים לכדורגלנים שנכנסים לשטחי הרשות.

את הדברים אמר בשבוע שעבר במסגרת ראיון לתכנית הטלוויזיה הפלסטינית "תיק אחר", בה הבהיר כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא זה מאחר ויש להגביר, לדבריו, את התודעה הלאומית של השלכות מסוג זה, בדגש על הלחצים הכלכליים שעלולים לצוף.

הדברים הועברו ע"י ישראל לידיעת אופ"א בפגישה שנערכה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, למארק טימר, האחראי על הביטחון בארגון האירופי. בהתאחדות שוקלים להתלונן לפיפ"א בעקבות ההתבטאויות של רג'וב.

בלאטר ולוזון (משה חרמון)
בלאטר ולוזון בפגישה האחרונה עם רג'וב (משה חרמון)
 

בפגישה, בה נכח גם נציג ההתאחדות רונן הרשקו, הובהר לטימר כי רג'וב גורם לפרובוקציות ע"י ניסיונות להכניס נבחרות ממדינות אויב כמו עיראק וסוריה דרך גשר אלנבי ללא תיאום. בעקבות דבריו של רג'וב, שיגר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, מכתב חריף לבכירים ברשות הפלסטינית ובו דרישה מהם לגנות כל פעילות הסתה ולפעול בנחישות כנגד אמירות שנאה המלבות את האלימות באזור. 

רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל הגיב בחריפות על הדברים של רג'וב: "שוב אנחנו עדים שרג'וב משתמש בפעיליות הספורטיבית שהוא מייצג לצרכים הפוליטיים שלו. אנחנו נמשיך לפעול בתאום אופ"א ופיפ"א בכל הקשור לסיוע למעבר שחקנים לרשות הפלסטינית. האמירות האחרונות של רג'וב אינן מפתיעות אותנו, ומראות יותר מהכל על הניסיון של רג'וב למצב את עצמו במפה הפוליטית הפלסטינית בלי קשר לספורט".

רותם קמר. דיווחו לאופ&qout;א (משה חרמון)
רותם קמר. דיווחו לאופ"א (משה חרמון)
 

ההתאחדות הגיבה לאמירות של רג'וב: "ההתאחדות לכדורגל דוחה בשאט נפש את ההתבטאויות האומללות של יו״ר ההתאחדות הפלסטינית ג׳יבריל רג׳וב. אין אלא להצטער על כך שרג׳וב מנצל את הספורט לצרכים פוליטיים ואינו תורם ליצירת מציאות טובה יותר. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, יו״ר ההתאחדות אבי לוזון וראשי צה״ל מנסים כל העת לסייע לרשות הפלסטינית בקיום חיים ספורטיבים, כל עוד אלה אינם מסכנים את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

עוד נמסר מההתאחדות: "האשמת ישראל על ידי רג׳וב בפאשיזם ונאציזם וקריאתו להתקוממות חמושה הם בבחינת הסתה וקשה לראות כיצד יתרמו לשיפור המצב. מי שמייצג את הספורט ברשות הפלסטינית, מוטב שיחשוב על הדרכים בהן הכדורגל יכול לשמש כגשר לשלום בין העמים ולא ככלי למלחמות מיותרות".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */