יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:48
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

במכבי רגועים: אליהו? י-ם צריכה בכלל גארד

הצהובים לא מתרגשים מחתימת הקפטן לשעבר במלחה, לאחר ה-68:75 על פאו. גורמים בפאו: פיני גרשון שוחח עם ראשי המועדון, המאמן מכחיש. צפו בתקציר

|
ליאור אליהו באדום (רדאד ג`בארה)
ליאור אליהו באדום (רדאד ג`בארה)

מכבי תל אביב חגגה אמש (חמישי) בהיכל נוקיה על חשבון פנאתינאיקוס אתונה היוונית עם ניצחון 68:75 וביססה עצמה במקום הראשון בבית 4 במסגרת השלב המוקדם ביורוליג.

מאמן הקבוצה דייויד בלאט היה מרוצה מאוד מהמאמץ שהשקיעו חניכיו ומהתצוגה הכללית של קבוצתו ושלח בסיום המשחק משפט עוקצני לעבר התקשורת על הביקורת מפתיחת העונה. "אחרי ההפסד במשחק הראשון השתלטנו על המקום הראשון בבית ואני לא חושב שהרבה אנשים האמינו בנו".

אלא שבמקום השמחה של בלאט וניצחון הצהובים, גולת הכותרת אמש הייתה רעידת האדמה בכדורסל הישראלי עם חתימתו של ליאור אליהו - קפטן מכבי תל אביב לשעבר - לשלוש עונות הפועל ירושלים. המהלך ההיסטורי קרם עוד וגידים רגע לפני שמכבי עלתה לפרקט למשחק יורוליג ביד אליהו המיתולוגי, אז קשקש אליהו את חתימתו על טיוטת החוזה האדום והפך באופן רשמי לשחקן הפועל.

החלק היותר משעשע בכל הפרשה היא שהפגישה בין אליהו ונציגיו לבין ראשי המועדון הירושלמי התקיימה בבניין "אלקטרה" בתל אביב. "אלקטרה", למי שכבר הספיק לשכוח, משמשת כספונסרית הראשי של הצהובים. בנוסף, דקות ספורות לפני ההכרזה כי אליהו חתם באופן רשמי, יצאו מבניין "אלקטרה" שלושה אוהדי מכבי עטופים בצעיפים צהובים בדרכם להיכל. כשנתגלה להם כי באותו בניין ממנו יצאו, חותם פורוורד הנבחרת בירושלים, הטריו התקשה להאמין ואף התלבט אם להחמיץ פתיחת המשחק ולהישאר להפגנה מאולתרת, אך לבסוף ויתר.

לאחר המשחק, השמועות סביב אליהו וירושלים השתלטו על כל פינה בכותלי ההיכל וגם על מלתחת הצהובים והפכו לשיחת הערב. אמנם החבר'ה החדשים שלא מודעים להיסטוריה של הקפטן לשעבר נראו מבולבלים, אך אלו שכן שיתפו פעולה עם אליהו, נראו מהוססים מאוד ולא כל כך ידעו איך לעכל את הגלולה המרה.

צפו במכבי ת''א גוברת על פאו בהיכל

סנטר מכבי סופוקליס שחורציאניטיס, שפגש לפני שבועיים את אליהו במסעדה בתל אביב והרביץ בו תורה מתוך מטרה להחזירו למכבי, קיבל בהפתעה מוחלטת את העובדה כי חברו לקבוצה לשעבר חתם בבירה. "איזה בוגד, אני לא מאמין. אני חייב לדבר איתו בדחיפות", שחרר הסנטר היווני בהומור ומיד הוסיף, "ברצינות, אני שמח בשביל ליאור שהוא מצא קבוצה ואני חושב שזה חשוב מאוד לכדורסל הישראלי ששחקן ברמתו של אליהו חוזר לפרקט".

כעבור מספר שניות השתהה סופו וחשב כי מדובר בבדיחה, אולם התערבות של דייויד בלו אישרה ליווני באופן סופי כי בפעם הבאה שהשניים יפגשו יהיה זה בעוד שבועיים על הפרקט באולם מלחה. בלו עצמו נראה נבוך כשהתבקש למסור תגובה לנוכח הסיטואציה ההזויה והתקשה לחשוף את שעל ליבו.

סופו: מה שחשוב זה הניצחון

גורמים במכבי לעומת זאת לא לקחו קשה מדי את "האבידה" ולמרות שמקצועית מדובר בהחתמה שוברת שיוויון בליגה, במכבי סוברים כי בירושלים מנסים לבנות קבוצה על טהרת שחקנים ישראלים ולהפוך "לקבוצה הישראלית של המדינה". הצהובים ציינו כי החתמתו של אליהו נעשתה ללא מחשבה מקצועית מאחר ולקבוצה קו קדמי עמוס מאוד ושהפועל ירושלים הייתה צריכה להביא גארד. גם שחקנים בירושלים, עם כל הכבוד לצירופו של אליהו, מאמינים כי החלק החסר בסגל הוא גארד קלעי שיכול גם לייצר מצבי קליעה ולהוביל כדור.

חדר ההלבשה של מכבי, באופן מפתיע, לא יצא מגדרו או השתולל בעקבות הניצחון המרשים על יריבה שסומנה כאחת החזקות בבית. על פי נהלי היורוליג, כלי התקשורת רשאים להיכנס למלתחה של הצהובים לאחר הישמע הבאזר הסופי ולראיין את השחקנים. מבט מבפנים חשף כי האווירה בחדר ההלבשה לא הייתה מתוחה, אך גם לא מבעבעת במיוחד.

אוחיון. לא ממשחקיו הטובים (יניב גונן)
אוחיון. לא ממשחקיו הטובים (יניב גונן)
 

בשנים האחרונות, אחרי ניצחונות ביורוליג, ג'רמי פארגו ודורון פרקינס, בשילוב הישראלים בקבוצה דאגו להקפיץ את השחקנים באוויר. צמד הגארדים האמריקאי כבר מזמן לא בנוף המקומי, גיא פניני ויוגב אוחיון היו ראשונים להיכנס ולצאת מהמקלחות בדרך לבריחה מהירה לאחר שהראשון התייבש על הספסל לאורך כל המשחק והשני לא הבריק מקצועית. בנוסף, אלכס טיוס, סילבן לנדסברג, ג'ייק כהן וטייריס רייס, שהפנה את גבו לתקשורת, היו עמוק בתוך שליחת מסרונים.

בשורה התחתונה, הצהובים מרוצים מאוד מהניצחון ומהעובדה שאחרי שפתחו את עונת היורוליג עם הפסד מתסכל בספרד, הם מדורגים כעת בראש טבלת הבית והשלימו באופן לא רשמי אך העפלה לשלב הבא ביורוליג.

מכבי תיכנס החל ממחר ללוח משחקים צפוף מאוד שכולל שלושה משחקים בחמישה ימים. בשבת יארחו המכבים בהיכל נוקיה את האחרונה בטבלה, מכבי אשדוד, שמחפשת ניצחון מאז מחזור הפתיחה. יומיים לאחר מכן יתארחו בלאט וחניכיו בהדר יוסף לדרבי התל-אביבי הלוהט, כאשר ביום חמישי תגיע להיכל הקבוצה היחידה שגברה על מכבי העונה ביורוליג, לאבורל ויטוריה. בעוד שבועיים תארח הפועל ירושלים במלחה את מכבי תל אביב בסופר קלאסיקו הישראלי כאשר הפעם, אולי לראשונה מזה זמן רב, האדומים עשויים להגיע כפייבוריטים.

פיני גרשון. נועד או לא נועד? (יניב גונן)
פיני גרשון. נועד או לא נועד? (יניב גונן)
 

בתוך כך, גוברים הקולות ביוון כי מאמן פנאתינאיקוס יפוטר ושבמועדון פנו לפיני גרשון, שהספיק להכחיש את הידיעות. גורם במחנה הירוק חשף בפני ONE את העובדה כי בליל הנחיתה של פאו בארץ, פיני גרשון נועד לארוחת ערב עם ראשי המועדון בה שוחחו על עתיד הקבוצה. בסביבתו של גרשון הכחישו ומסרו כי לא נערכה ארוחה משותפת בין השניים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */