יום שבת, 29.06.2024 שעה 17:24

ג'וקוביץ' גבר על נדאל וזכה בטורניר סוף השנה

הקרב על התואר האחרון של העונה הוכרע לטובת הסרבי, שגבר על המדורג 1 בעולם 3:6 ו-4:6 וזכה בטורניר הרביעי שלו ברציפות. הפרס? 1,900,000 דולרים

|
נובאק ג´וקוביץ´ חוגג (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ חוגג (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ' גבר הלילה (שני) על רפאל נדאל בגמר טורניר סוף השנה בלונדון 6:3 ו-6:4 וזכה בתואר האחרון של העונה. המדורג שני בעולם גבר על הטניסאי היחיד בעולם שמקדים אותו בדירוג ועשה זאת באופן מרשים ותוך קצת יותר משעה וחצי.

הזכייה של הסרבי המצויין היא הרביעית שלו ברציפות אחרי בייג'ין, שנחאי ופאריס. למרות שנדאל ניצח ביותר מפגשים בין השניים, הפעם הספרדי נראה רחוק משיאו והסרבי שייט לניצחון.

למרות ההפסד, נדאל עדיין שומר על מקומו בפסגת הדירוג של הטניס העולמי אך הוא עדיין לא זכה בטורניר סיום העונה וייאלץ לחכות לשנה הבאה כדי להתחרות שוב על התואר.

נולה, שלא הפסיד אף משחק בטורניר, יגרוף לכיסו כ-1,900,000 דולרים וכשהרוח במפרשים ימשיך לעשות כל שביכולתו כדי לעקוף את יריבו ולחזור לפסגת הדירוג.

מערכה ראשונה: 3:6 לג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' ניצל היטב את ההגשות ועלה ל-0:1 מהיר. הסרבי המשיך לשלוט, שבר את ההגשות של נדאל, שכבר היה בפיגור 40:0, ובנקודת השבירה השנייה קבע 0:2. הספרדי התאושש מעט במשחקון השלישי אך הסרבי נעזר ברשת כדי לקבוע 0:3. ג'קוביץ' כבר חזר מפיגור 30:0 ל-30:40 במשחקון הרביעי, אבל בזבז את נקודת השבירה והספרדי צימק, 1:3 לסרבי.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל. חזר מ-3:0 אבל נכנע בהמשך (רויטרס)
 

הירידה ביכולת של ג'וקוביץ' המשיכה גם במשחקון הבא, בו נדאל כבר הוביל 15:40. הסרבי חזר ל-40:40 אבל נכנע בהמשך בדרך ל-2:3. הספרדי השלים קאמבק במשחקון השישי כששמר היטב על ההגשות, הסרבי התעורר וללא קושי קבע 3:4. נולה שבר שוב את ההגשות של נדאל ועשה זאת בתום ראלי נהדר שכלל קרב מותח של שני הענקים קרוב אל הרשת, 3:5 לסרבי, שב-30:40 במשחקון הבא חבט אייס מוצלח ולקח את המערכה.

מערכה שנייה - 4:6 לג'וקוביץ'
נדאל הגיש ראשון ועלה ל-0:1. הספרדי גם עלה ל-0:15 במשחקון השני, אבל כשל בהמשך וג'וקוביץ' השווה ל-1:1. נולה כבר עלה ל-0:40 במשחקון השלישי, בו נדאל הגיש, בזבז שתי נקודות שבירה אבל עלה בסופו של דבר ל-1:2. הספרדי נראה עצבני וג'וקוביץ' ניצל זאת כדי לקחת את המשחקון הרביעי על האפס, 1:3. 'רפא' לא נתן לסרבי לשבור וצלח את המשחקון הבא בדרך ל-2:3. 

נואבק ג´וקוביץ´ (רויטרס)
נואבק ג´וקוביץ´ מסתכל על הכדור (רויטרס)
 

הסרבי מנגד המשיך לשמור על ההגשות בדרך ל-2:4, במערכה הבאה שני הענקים הגיעו לשוויון 40 , אבל הספרדי התעשת, מנע מנולה שבירה נוספת ולקח את המשחקון, 3:4 לג'וקוביץ', ששוב לא נתן לנדאל להתקרב, שמר בהצלחה על ההגשות וקבע 3:5 לזכותו. הסרבי כבר היה קרוב לגמור את הסיפור וכבר הוביל במשחקון הבא אבל נדאל לא הסכים להכנע, השווה ל-40:40 ולקח את המשחקון, 4:5 לסרבי. למרות ההתלהבות של הקהל מהלחימה של נדאל, ג'וקוביץ' לא התרשם ואת המערכה האחרונה לקח, למרות קרב לא פשוט שהגיע לשוויון 40 וחגג כמו שרק הוא יודע, 4:6 לג'וקוביץ בסיום.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */