יום רביעי, 03.07.2024 שעה 18:41

נדאל ניצח את פדרר, יפגוש את ג'וקוביץ' בגמר

טורניר סוף השנה: השור הספרדי ניצח את יריבו הניצחי לראשונה בהיסטוריה באולם עם 5:7 ו-3:6. הסרבי יחכה בגמר אחרי 3:6 ו-3:6 על ואורינקה

|
נדאל חוגג ניצחון נוסף על יריבו המיתולוגי (רויטרס)
נדאל חוגג ניצחון נוסף על יריבו המיתולוגי (רויטרס)

רפאל נדאל עלה הערב (ראשון) למשחק ה-32 שלו בקריירה מול רוג'ר פדרר וניצח 5:7 ו-3:6 בחצי גמר אליפות סוף השנה בלונדון. נדאל עלה לגמר הטורניר שם יפגוש את המנצח בין נובאק ג'וקוביץ' וסטן ואורינקה.

פדרר פתח את המשחק בצורה אגרסיבית ולקח יוזמה. במשחקון השישי השוויצרי קיבל שלוש הזדמנויות לשבור את ההגשות של השור הספרדי, אך נדאל הצליח לשמור על ההגשות ולקח את המשחקון. במשחקון הבא המדורג ראשון בעולם קיבל הזדמנות לשבור את פדרר ובניגוד לשוויצרי הצליח כבר בניסיון הראשון ועלה ל-3:4.

השוויצרי, שזכה שש פעמים בעבר בטורניר סוף השנה, שבר מיד בחזרה והשווה ל-4:4. נדאל, שמעולם לא ניצח את פדרר באולם, לקח את היוזמה גם במשחקון ההגשה הבא של השביעי בעולם, שבר אותו שוב בדרך לזכייה במערכה הראשונה עם 5:7.

במערכה השנייה שני השחקנים שמרו על ההגשות שלהם עד המשחקון החמישי, אז היה זה הספרדי ששוב שבר את השוויצרי ועלה ל- 2:3. נדאל שמר על ההגשות ועלה ל-2:4. פדרר עוד הספיק לקחת משחקון הגשה והוריד ל-4:3. אך מלך החימר לקח שלושה משחקונים ברציפות וזכה במערכה השנייה עם 3:6 שהקנה לו ניצחון בהתמודדות כולה.

זה היה הניצחון ה-22 של נדאל מול פדרר והניצחון ה-75 שלו השנה ב-81 משחקים. כעת הספרדי, שמעולם לא זכה בטורניר סוף השנה יקבל הזדמנות להוסיף עוד גביע לארון העמוס שלו.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
פדרר מאוכזב מההופעה שלו (רויטרס)
 

מערכה ראשונה: 5:7 לנדאל
פדרר פתח את המשחק בצורה נהדרת ועלה ליתרון 0:1 במערכה עם חבטות כף יד נהדרות. נדאל ניצח את משחקון ההגשה הראשון שלו במשחק על האפס והשווה ל-1:1. השוויצרי פתח את המשחק בצורה מאוד אגרסיבית, הולך על חבטות גדולות בכל ראלי ועלה ל-1:2 במשחקונים. נדאל השווה ל-2:2 כשהוא לא מאבד נקודה במשחקוני ההגשה שלו.

רפאל נדאל (רויטרס)
נדאל. לקח את משחקוני ההגשה שלו בקלות (רויטרס)
 

פדרר קיבל את הזדמנות השבירה הראשונה במשחק במשחקון השישי, אך חבטת כף יד נהדרת של נדאל קבעה שוויון. בהזדמנות השבירה השנייה במשחקון פדרר ביצע טעות לא מחוייבת. נדאל הציל גם את נקודת השבירה השלישית ולקח את המשחון השישי, 3:3. במשחקון התשיעי נדאל קיבל את הזדמנות השבירה הראשונה שלו ועלה ל-4:5.

הראלי הארוך (30 חבטות) במשחק הלך לטובתו של פדרר והוא קיבל עוד שתי הזדמנויות שבירה. הפעם השוויצרי שבר בהזדמנות הראשונה והשווה את מניין המשחוקים, 5:5. השור הספרדי שבר את ההגשות של פדרר בפעם השנייה ברציפות ועלה שוב להגיש כדי לזכות במערכה הראשונה. הפעם נדאל זכה במשחקון על האפס ועלה ל-0:1 במניין המערכות.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
פדרר. למרות משחק אגרסיבי, הפסיד את המערכה הראשונה (רויטרס)
 

מערכה שנייה: 3:6 לנדאל
פדרר ניצח את משחקון ההגשה הראשון של המערכה השנייה ועלה ל-0:1. השוויצרי עשה חיים קשים לנדאל במשחקון ההגשה שלו, אך לבסוף הספרדי זכה במשחקון והשווה ל-1:1. במצב של 2:2 נדאל שבר את ההגשות של פדרר ועלה ל-2:3 במערכה. הספרדי שמר על המשחקון ההגשות שלו ועלה ל-2:4.

במשחקון הבא השוויצרי לקח את משחקון ההגשה שלו על האפס וצימק את מניין המשחקונים ל-4:3. במשחקון השמיני נדאל שוב עבד קשה, אך ניצח אותו ועלה ל-3:5. במשחקון הבא נדאל הפעיל הרבה לחץ על פדרר, ששוב הירבה לבצע טעויות לא מחויבות, הספרדי שבר, השלים 3:6 במערכה השנייה וניצח את המשחק.

רפאל נדאל (רויטרס)
נדאל. עוד ניצחון על היריב הניצחי (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' גבר על ואורינקה 3:6 ו-3:6 ויפגוש את נדאל בגמר
נובאק ג'וקוביץ, יהיה יריבו של נדאל בגמר אחרי הופעה מצוינת בחצי הגמר השני, בו ניצח את השוויצרי השני בארבע האחרונים בטורניר, סטן ואורינקה 3:6 ו-3:6.

ג'וקוביץ, אלוף הטורניר בשנה שעברה רשם נצחון 21 ברציפות בסבב וישאף לזכות בטורניר הרביעי ברצף שלו, אחרי שבייג'ין, שנחאי ופאריס.
דווקא השוייצרי שבר ראשון במשחק, כשעלה ל-1:2 מול נולה, אבל ההפתעה הזו
הרזיקה מעמד משחקון אחד כשהשני בעולם שבר מייד בחזרה ל-2:2. ג'וקוביץ' שבר שוב ל-3:5 במשחקון השמיני ואחרי משחקון צמוד הגיש בהצלחה למערכה הראשונה.

ג´וקוביץ´ חוגג (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג (רויטרס)
 

ואורינקה פתח רע את המערכה השנייה ופיגר 40:0 עם ההגשה שלו, השוויצרי הציל שתי נקודות שבירה אך נכנע בשלישית, וג'וקוביץ שבר ושמר מייד על האפס ל-0:2.

ג'וקוביץ' עלה לנקודת שבירה נוספת וזכה בה, אבל ואורינקה ערער, הכדור היה על הקו, והשוויצרי הצליח לעצור את שטף חמשת המשחקונים של נולה ושמר ל-1:2. ג'וקוביץ' המשיך לשמור על ההגשות שלו בקלות, בעוד ואורינקה המשיך להציל נקודות שבירה ולשרוד. אבל ההישרדות הזו לא עזרה ביתרון 3:5, בו הצליח הסרבי לשבור ולהשלים 3:6 ו-3:6 בתוך בתוך שעה ו-25 דקות.

"זו ההופעה הטובה שלי בכל הטורניר והיא הגיעה בדיוק בזמן מול סטאן שנתן שבוע מצוין ושנה נהדרת". לקראת נדאל, הוסיף נולה: "כל אחד מאיתנו רוצה לסיים את השנה באופן מושלם ויהיה קרב ענק".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */