יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:51
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

מכבי תארח את הרצליה, חיפה תצא לראשל"צ

לאחר הניצחון בווילנה, בלאט יחפש ניצחון ביתי מול הרצליה ב-20:15. חיפה תנסה להמשיך את המומנטום מול ראשל"צ. אילת רוצה להתאושש מול אשדוד

|
דונטה סמית´. אחד הזרים המובילים בליגה (חגי ניזרי)
דונטה סמית´. אחד הזרים המובילים בליגה (חגי ניזרי)

המחזור השישי בליגת ווינר ייפתח הערב (ראשון) כאשר מכבי ת"א תנסה להמשיך את המומנטום מהניצחון בויולנה מול מוליכת הטבלה מהרצליה. מכבי חיפה, מעודדת מהניצחון ביורוקאפ, תצא לראשל"צ. חולון תנסה להתאושש מההפסד במלחה כשתארח את ברק נתניה, ומכבי אשדוד תדרים לאילת שם תפגוש את קבוצתו של עודד קטש.

הפועל חולון - ברק נתניה (19:40)
לאחר שקופחו משמעותית על ידי שלישיית השופטים במלחה ורשמו הפסד מתסכל להפועל ירושלים, הפועל חולון תשוב הביתה לאולם הפחים ותארח את ברק נתניה. רכז חולוניה, גוני יזרעאלי, ששבר את אפו ונעדר בשני המשחקים האחרונים, התלבש בהפסד לירושלים, אך לא שותף ועל פניו של הגארד ניכר היה הדחף לשוב לפרקט. יזרעאלי חזר לאחרונה לפעילות ואף השתתף באימוני הקבוצה, והוא צפוי להיות זמין עבור המאמן, ליאור ליובין, לקראת המפגש מול נתניה.

מנגד, אחרי ההשפלה שהנחילו למכבי ראשל"צ, חניכיו של רובי בלינקו יקוו להמשיך בכושר הטוב ולחבר שני ניצחונות רצופים ולהתקדם במעלה הטבלה. נתניה החתימה לפני מספר ימים את הרכז האמריקאי ד'וואן רובינסון, שהגיע מגרמניה על פי המלצתו של המאמן מולי קצורין.

רובינסון היה אמור לערוך הופעת בכורה בצהוב-שחור של נתניה, אלא שהשחקן נקע את האצבע באימון אתמול וכשירותו למשחק נמצאת בספק. במידה ורובינסון לא ישחק, קני בוינטון ימשיך להוביל את הקבוצה בקו האחורי. בנוסף, הגארד ג'וליאן מילס, שסובל מפציעה ממושכת בשריר התיאומים, ערך אימון חלקי, וסטן אוקויה הנהדר, שסיפק משחק מצויין נגד ראשל"צ, צפוי להמשיך לקבל קרדיט.

רובי בלינקו. נתניה תנסה להמשיך את המומנטום (חגי ניזרי)
רובי בלינקו. נתניה תנסה להמשיך את המומנטום (חגי ניזרי)
 

הפועל אילת - מכבי אשדוד (19:35)
מן המפגש בין הפועל אילת ומכבי אשדוד, שתי קבוצות שספגו הפסדים קשים במחזור הקודם לחיפה והרצליה בהתאמה, רק אחת תשוב למסלול הניצחונות. לצד הרבה גורמים חיוביים בקבוצה, לעודד קטש ואילת ישנן לא מעט בעיות מקצועיות עליהן צריך לשים דגש, כאשר אחת מהן היא בעמדת הסנטר.

הסנטר האמריקאי, ינסי גייטס, הביג מאן הבלעדי באילת שאמור היה להוות פקטור משמעותי בליגה, עומד על ממוצעים של 9.2 נקודות ו-5.2 ריבאונדים בלבד למשחק. בנוסף, אחוזי הקליעה של גייטס מהעונשין הינם מהנמוכים בליגה, ועומדים על 38% בלבד.

יינסי גייטס. לא מספק את הסחורה עד כה (רדאד ג´בארה)
יינסי גייטס. לא מספק את הסחורה עד כה (רדאד ג´בארה)
 

בקו האחורי, ניב ברקוביץ' טרם רשם משחק בו קלע מעל לשש נקודות, כאשר הוא עומד על 3.6 נקודות בממוצע, לעומת כמעט 10 נקודות אשתקד. ברקוביץ' היה מנקודות האור הבולטות בהרצליה בעונה החולפת ואחד המלפפונים הבכירים בקיץ החולף,,ואף נכנס לכושר מרשים כבר במהלך טורניר "פתאל", כשהוביל את קובצתו לזכייה, אלא שלאחרונה חלה ירידה ביכולתו. אילת חייבת לרשום ניצחון כיוון שהפסד ביתי לאשדוד לא יתקבל בברכה בדרום.

קבוצתו של נתי כהן פתחה את העונה מצויין עם ניצחון נהדר במלחה נגד ירושלים, אבל מאז רשמה שלושה הפסדים רצופים. אשדוד הינה קבוצת ההגנה הגרועה בליגה, וסופגת מעל ל-85 נקודות בממוצע למשחק.

הגארד האמריקאי אוסטין פרימן, שחזר לסיבוב שני בעיר הנמל רגע לפני שריקת הפתיחה לעונה, להט בניצחון על י-ם, אך בשני המשחקים האחרונים עומד על 8.5 נקודות בלבד. נתי כהן יהיה חייב למצוא פתרונות יצירתיים בכדי שקבוצתו תוכל לסמן "וי" נוסף בטור הניצחונות.

מכבי ראשל"צ - מכבי חיפה (19:45)
האלופה, מכבי חיפה, רשמה השבוע ניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות, לאחר שגברה על בנביט הטורקית במסגרת היורוקאפ. הירוקים מגיעים במומנטום מצויין, ומציגים את אחד הזרים הטובים ביורוקאפ ובליגת העל, דונטה סמית'. הפורוורד האמריקאי מציג יכולת פנטסטית עד כה בליגה, והוא מדורג ראשון במדד המשוקלל ובטבלת החטיפות, רביעי באסיסטים, שביעי בריבאונדים וחמישי באחוזים מקו העונשין.

לצידו של סמית' בולטים לאחרונה הרכז מורן רוט, שחזר להציג יכולת מופלא כיאה לשחקן שנבחר לחמישיית העונה לפני שנתיים, והפורוורד אייק אופייבו הניגרי, כאשר השניים אף חגגו בימים האחרונים ימי הולדת ויחפשו להמשיך בחגיגות גם על חשבון הכתומים מראשל"צ. קפטן הקבוצה, עידו קוז׳יקרו, ייעדר בשבוע הקרוב בעקבות מתיחה ברצועה בברך.

מורן רוט. חוזר ליכולת הנפלאה מלפני שנתיים (חגי ניזרי)
מורן רוט. חוזר ליכולת הנפלאה מלפני שנתיים (חגי ניזרי)
 

ואנדר בלו, הרכש החדש של מאמן מכבי ראשל"צ, מתן חרוש, יערוך בכורה ביתית כאשר בקבוצה ממתינים לבואו של הסנטר, ג'יימס תומאס. בלו אומנם ערך הופעת בכורה בשבוע שעבר כשקלע 17 נקודות, אך רובן הגיעו בגארבג' טיים ולא מנעו מראשל"צ הפסד נוסף.

חרוש אומנם הוביל את ראשל"צ לניצחון ראשון בליגה על נס ציונה, אלא שמאז הכתומים ספגו ארבעה הפסדים רצופים בהפרש ממוצע של 20 נקודות. חרוש קיבל לידיו קבוצה מפורקת מנטאלית וכזו שנבנתה בצורה מקצועית כושלת, וכעת מנסים בצוות המקצועי לחבר מחדש את הפאזל.

בראשון ישמחו סוף-סוף לקבל משחק טוב מצמד הצעירים המובילים, אור סולומון ושון דאוסן, שלא מצליחים עד כה לספק הופעות טובות יחדיו. כשדאוסן בולט, סולומון חלש וכן להיפך, וראשל"צ חייבת לקבל תרומה משמעותית משניהם גם יחד.

אוהדי ראשל&qout;צ. יחגגו ניצחון שני דווקא על חשבון האלופה? (יניב גונן)
אוהדי ראשל"צ. יחגגו ניצחון שני דווקא על חשבון האלופה? (יניב גונן)
 
מכבי ת"א - בני הרצליה (20:15)
היכל נוקיה יארח משחק פיקנטי מאוד בין שניים מהמאמנים המובילים בליגה. מאמן הצהובים, דייויד בלאט, ירשום את משחקו ה-250 בליגת העל, ואילו אפי בירנבוים, שועל קרבות ותיק, יעמוד על הקווים בפעם ה-598 בקריירה בליגה.

בפעם האחרונה בה הגיעו לנוקיה בירנבוים וסנטר הקבוצה, אנדודי איבי, היה זה בעונת 2007/08, אז גברו ההרצלינים (אז תחת השם בני השרון) על מכבי שלוש פעמים במהלך העונה הסדירה, כולל פעמיים בתל אביב. איבי מוביל את הליגה בכל הקטגוריות ההגנתיות, כשהוא נמצא ראשון בטבלת החסימות, החטיפות והריבאונדים.

אפי בירנבוים. יודע איך לחזור מנוקיה עם ניצחון (משה חרמון)
אפי בירנבוים. יודע איך לחזור מנוקיה עם ניצחון (משה חרמון)
 

מי שעוד זוכר לטובה את אולמה הביתי של מכבי הוא הגארד ההרצלייני, כריס וורן. ביקורו האחרון בהיכל היה במסגרת גמר הליגה האדריאטית, בו קלע האמריקאי 24 נקודות על הראש של מכבי, כולל שש שלשות. בהרצליה יותר מישמחו לקבל תרומה דומה גם במשחק.

מן העבר השני, מכבי מגיעה במומנטום שיא לעונה לאחר הניצחון ההיסטורי בוילנה במסגרת היורוליג, כאשר ניכר כי מכבי של הליגה ומכבי של אירופה הן שתי קבוצות שונות לגמרי.

פורוורד הצהובים, דווין סמית', שלא שותף עד כה בליגת העל, מחלים בקצב טוב מהעומס על ברכו, ויערוך את הופעת הבכורה שלו העונה בליגה. מי שלא יטול חלק במשחק הוא הסנטר היווני, סופוקליס שחורציאניטיס, שיישאר מחוץ לסגל של הצהובים בפעם השנייה ברציפות. 

דווין סמית´. יערוך הופעת בכורה העונה בליגה (חגי ניזרי)
דווין סמית´. יערוך הופעת בכורה העונה בליגה (חגי ניזרי)
 

בליגת העל בלאט מעניק יותר דקות ליוגב אוחיון, גיא פניני, אלכס טיוס וסילבן לנדסברג, כאשר השניים הראשונים שהוזכרו היו מן המצטיינים בניצחון בשבוע שעבר על הגלבוע.

הצהובים יפתחו שבוע עמוס של שלושה משחקים, ביניהם המפגש עם פנאתיניקוס ביורוליג ביום חמישי, ומשחק השלמה בליגה מול אשדוד בשבת.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */