יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:55

נדאל סיים ראשון בבית ועזר לוואורינקה לעלות איתו

לונדון: הספרדי היה זקוק למערכה אחת כדי להבטיח את הבכורה, אבל הוכיח ספורטיביות, ניצח 4:6, 6:1 ו-3:6 והדיח את ברדיך. השווייצרי גבר על פרר

|
רפאל נדאל. עזר לחבר (רויטרס)
רפאל נדאל. עזר לחבר (רויטרס)

רפאל נדאל וסטן ואורינקה העפילו לחצי גמר אליפות סוף השנה של סבב ה-ATP. ואורינקה גבר במשחק הראשון על דוד פרר והיה זקוק לניצחון של נדאל על תומס ברדיך כדי לסיים שני בבית המוקדם ואכן נדאל לא איכזב את השווייצרי ולמרות שבשלב מסוים ברדיך השתלט על המשחק, הספרדי סיים בניצחון 4:6, 6:1 ו-3:6.

נדאל יחכה בכדי לדעת מי יהיה יריבו בחצי הגמר, רוג'ר פדרר או חואן מרטין דל פוטרו, ואורינקה יפגוש בשני בעולם, נובאק ג'וקוביץ', שהבטיח את מקומו הראשון בבית B.

נדאל פתח עם שבירה את המערכה הראשונה ועם היתרון הזה משך עד סוף המערכה שהסתיימה עם 4:6. אחרי המערכה הזו נדאל הבטיח את המקום הראשון בבית המוקדם והיה נדמה שהוא מוריד את הרגל מהגז, כשברדיך שבר פעמיים ועלה ל-0:4 במערכה השנייה בדרך ל-1:6.

אולם הספרדי לא נתן לצ'כי, שהיה רחוק מערכה מניצחון על נדאל לראשונה מאז 2007, לברוח במערכה השלישית. ההגשות נשמרו עד שביתרון 3:4 נדאל שבר, התקוות של ברדיך להגיע לשובר שוויון ולהפתיע, נמוגו והוא נכנע.

עוד לפני כן, ואורינקה השיג את הניצחון השני שלו בבית המוקדם באליפות סוף השנה בלונדון. השווייצרי מספר שתיים גבר על שק החבטות של בית A, השלישי בעולם, דוד פרר, 7:6 (7:3), 4:6 ו-1:6.

ואורינקה לחץ מתחילת המשחק, שבר ל-2:4 ועלה ל-2:5 עם ההגשה, אבל פרר שמר על ההגשה וכשוואורינקה הגיש למערכה, הצליח הספרדי, שהפסיד בשני המשחקים הראשונים שלו בטורניר, לשבור בחזרה והשווה ל-5:5.

סטן ואורינקה המאושר חוגג את הניצחון (רויטרס)
סטן ואורינקה המאושר חוגג את הניצחון (רויטרס)
 

פרר זכה במשחקון רביעי רצוף ככשבר שוב, אבל כשהגיע תורו להגיש למערכה ביתרון 5:6, גם הוא לא עמד בלחץ והמערכה הגיעה לשובר שוויון בו ברח פרר ל-0:4 ו-3:7, והספרדי השיג את המערכה הראשונה שלו בטורניר.

ואורינקה חזר לעצמו בתחילת המערכה השנייה, והצליח לבסוף לשבור במשחקון הרביעי ל-1:3, שבירה שבעקבותיה פרר התעלל במחבט שלו מתסכול. השווייצרי המשיך עם ההגשות וזכה במערכה השנייה עם 4:6.

פרר שאיבד את הסיכוי לעלות לחצי הגמר אחרי המערכה הזו, כבר לא היה בתמונת המערכה השלישית, ו-ואורינקה השלים 1:6 קליל עם שלוש שבירות. פרר שרק בשבוע שעבר הגיע לגמר טורניר ברסי בפאריס, ינסה לשכוח מהטורניר בו הפסיד שלוש פעמים ברציפות, ויקווה לחזור לבמה הזו בשנה הבאה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */