יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:16

ג'וקוביץ גבר על דל פוטרו ועלה לחצי הגמר

טורניר סוף השנה בלונדון: השני בעולם ניצח את הארגנטינאי 3:6, 6:3 ו-3:6 והצטרף לנדאל בין ארבעת האחרונים. פדרר דילג מעל גסקה עם 4:6 ו-3:6

|
ג´וקוביץ´. ניצחון 19 ברציפות (רויטרס)
ג´וקוביץ´. ניצחון 19 ברציפות (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ השני בעולם, הצטרף הערב (חמישי) לרפאל נדאל והבטיח את מקומו בחצי גמר אליפות סןף השנה שנערכת בלונדון כשגבר על החמישי בעולם, חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה 3:6, 6:3 ו-3:6. דל פוטרו ופדרר יאבקו ביום שבת, ראש בראש על המקום השני בבית המוקדם שמוביל גם הוא לחצי הגמר.

הסרבי שזכה בשלושה טורנירים ברציפות בסבב, בביג'ין, ובטורנירי המאסטרס בשנחאי ובפאריס, רשם נצחון 19 ברציפות, למרות מערכה שנייה נהדרת של הארגנטיני.

 

"דל פוטרו מגיש מצוין ועובר עונה נהדרת, ידעתי שאם אשבור אותו אנצח. אני נהנה מאוד בלונדון, אוהב את הפארקים כאן ואנסה לבלות כאן קצת עד המשחק הבא" אמר נולה בסיום.

לאחר משחק צמוד בפתיחת המערכה הראשונה, נובאק השיג שבירה במשחקון השישי ל-2:4, יתרון שהוביל אותה לזכייה במערכה הראשונה. התסריט התהפך במערכה השנייה כש"דל-פו" שבר במשחקון השישי ל-2:4 בדרך לזכייה במערכה השנייה.

ב-1:1 במערכה השלישית, דל פוטרו עלה ל-15:40 מול הסרבי, אבל נולה השיג ארבע נקודות רצופות, יצא מהבור ועם הבטחון העצמי, העלה הילוך, שבר שוב במשחקון השישי ל-2:4 והמשיך משם עד לניצחון.

דל פוטרו (רויטרס)
דל פוטרו. עדיין בתמונת חצי הגמר (רויטרס)
 

אלוף טורניר סוף השנה שש פעמים, רוג'ר פדרר נשאר בחיים בטורניר של 2013 כשניצח במשחק השני שלו בבית המוקדם את התשיעי בעולם, רישאר גסקה הצרפתי 4:6 ו-3:6 בתוך שעה ו-21 דקות.

במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה, כמו רוב משחקי הטורניר השנה, פדרר שבר ל-1:2 במערכה הראשונה, אבל גסקה שחזר לטורניר לראשונה מאז 2007, נלחם ושבר חזרה ל-4:4. פדרר שניצח את גסקה 10 פעמים מתוך 12 מפגשים, לא התרגש, שבר מייד שוב בקלות והגיש למערכה בהצלחה.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
פדרר. זקוק לניצחון על דל פוטרו (רויטרס)
 

שבירה מהירה של פדרר בתחילת המערכה השנייה הכריעה גם את המערכה השנייה. פדרר שמר ל-0:2, ומכאן הצליח לשמור על ההגשות למרות שלא שיחק טוב, וגסקה היה צמוד אליו גם המשחקון השישי וגם בשמיני, אבל לא הצליח לנצל ארבע נקודות שבירה. פדרר שמר ל-3:5 ואז שבר שוב וניצח.

השווייצרי אוחז כרגע בנצחון ובהפסד לג'וקוביץ', וזקוק לנצחון על חואן מרטין דל פוטרו כדי לעלות לחצי הגמר. גסקה שהפסיד בשלוש מערכות לדל פוטרו ובשתיים לפדרר, יצא מתמונת חצי הגמר, אלא אם יצליח לנצח את נולה בשתי מערכות במחזור המשחקים השלישי .

רישאר גסקה (רויטרס)
גסקה. איבד סיכוי לעלות לחצי הגמר (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */