יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:10

בעזרת הכסף: י-ם מנסה לקנות מקום ביורוליג

התיאבון נפתח: האדומים מהבירה מנסים להשיג מקום על בסיס כרטיס חופשי בליגה הטובה באירופה. הראל ואלון המריאו לפגישה עם ג'ורדי ברתומיאו

|
שחקני ירושלים חוגגים. בקרוב ביורוליג? (חגי ניזרי)
שחקני ירושלים חוגגים. בקרוב ביורוליג? (חגי ניזרי)

יממה לאחר שהשיגה הפועל ירושלים ניצחון שלישי ביורוקאפ 80:82 על פלוישטי הרומנית, המריאו מנכ"ל המועדון, אורי אלון ויו"ר הקבוצה, גיא הראל, לספרד לפגישה עם מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו כשעל הפרק: השתלבותם של הירושלמים ביורוליג.

משנכנס אלון לשותפות בבירה הצהיר לא אחת כי מטרתו העיקרית הינה להפוך את הפועל למעצמה אירופאית וכי בעזרת הארנה החדשה שניבנת, שלד משקיעים מבוסס כלכלית שחתום על חוזה ארוך טווח ויכולת מיתוג גבוה, ירושלים יכולה להוות לאקס פקטור של המפעל הבכיר באירופה.

ראוי לציין כי ממשרדו של ברתומיאו נשלח בקיץ החולף מכתב לראשי אלופת המדינה מכבי חיפה עם בקשת הצטרפותה ליורוליג לעונת המשחקים הקרובה. מכתב אותו מקבלת כאמור כל קבוצה שזוכה באליפות מדינתה.

אלא שבעלי חיפה ג'ף רוזן החליט שלא להשתתף בהרפתקה ובחר לרשום את קבוצתו ליורוקאפ.

ביורוליג ישנם 12 קבוצות בעלי רישיון השתתפות במפעל ללא קשר לתוצאותיהן בליגות המקומיות, ביניהם, מכבי תל אביב, אולימפיאקוס, פנאתנאייקוס וצסק"א מוסקבה. עם זאת, ישנה אופציה נוספת להשתחל ליורוליג ונדמה כי דווקא את הדלת הזו מנסים בבירה לפתוח.

אורי אלון (חגי ניזרי)
אורי אלון. מחפש שדרוג (חגי ניזרי)
 

ברתומיאו מעניק מידי שנה מה שנקרא "כרטיס חופשי" לקבוצה שאין לה רשיון השתתפות במפעל, לא זכתה באליפות האיזורית או באליפות היורוקאפ. לקבלת כרטיס זה, מעבר לשיקוליו המקצועיים ושיווקיים של ברתומיאו ולהקתו, חובה על המועדון לשלם 250,000 יורו.

העונה קיבלה באיירן מינכן הגרמנית את ה-"כרטיס החופשי" למרות שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בעונה הסדירה והודחה בחצי גמר הפלייאוף. בירושלים טענו עד לא מזמן כי המועדון מתנהל תחת תקציב שפוי ומבוקר ולא כמועדון שמשתולל כלכלית. מעניין יהיה לראות כיצד תתפתח הפרשה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */