יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:00

זהירות, מונדיאל לפניך: טירוף ואימה בברזיל

שוטרים עבריינים, קשר שנחטף ועונה, אוהד שנרצח ביציע ושופט שראשו נערף ונתלה במרכז המגרש. חשבתם שברזיל זה חופים וסמבה? הקריאה על אחריותכם בלבד

|
לא למארחת הזאת פיללנו. הקריאה על אחריותכם בלבד
לא למארחת הזאת פיללנו. הקריאה על אחריותכם בלבד

מיליוני חובבי כדורגל ברחבי תבל כבר סופרים את הדקות ליום המיוחל שבו יפתח במולדת הסמבה המונדיאל שקרב ובא בצעדי ענק. אלפי מאושרים שהספיקו לרכוש כרטיסים לאירוע הספורט הגדול בעולם, בוודאי חולמים על הרביצה הנעימה בחופים המהפנטים, המסיבות הסוערות וכמובן על תצוגת הכדורגל הטובה בעולם.

למרבה הצער אנו נאלצים להעיר אתכם מהחלום המתוק ולגלות לכם שברזיל היא אחת המדינות האלימות בעולם, במיוחד בכל מה שקשור לכדורגל. 

שוטרים שמתנהגים כאחרוני המאפיונרים, נשקים שמסתובבים במגרשים כמו סוכריות ושופטים/שחקנים שנחטפים ונרצחים פעם אחר פעם הם רק חלק קטן מהאירועים המחרידים שהתרחשו על כר הדשא ומחוצה לו בארץ הקרנבלים.

במקרה והתמזל מזלכם והצלחתם לרכוש כרטיס נוצץ לברזיל לקיץ הקרוב, הגיע הזמן להכיר את הצד הפחות סימפטי של הפנינה מדרום אמריקה .

לא ברזיל שהכרתם. המשך הקריאה על אחריותכם בלבד
לא ברזיל שהכרתם. האלימות חוגגת לקראת המונדיאל
 

נקמה ברזילאית- חמה עד לפתח הבית 
די סביר להניח שרובכם לא בדיוק תזהו את השם ז'או סנטוס רודריגו - כדורגלן ברזילאי בן-35 ששיחק בקבוצות קטנות כגון אולימפיה, נאסיונאל ואפילו אוסטר השבדית. אחרי קריאת השורות הבאות כנראה שגם שלא תשכחו אותו.

בשבוע שעבר, גייסה רודריגו, אשתו של שחקן העבר, קיבלה שיחת טלפון מבהילה שבה בישרו לה כי שבעה צעירים חמושים חטפו את בעלה סמוך למסעדה אותה הוא ניהל מאז פרישתו והכניסו אותו באיומי אקדח לרכבם.

ז´או סנטוס רודריגו. את השם הזה כבר לא תשכחו
ז´או סנטוס רודריגו. את השם הזה כבר לא תשכחו
 

כעבור מספר ימים, סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר. האישה, שוטרת ביחידה שנלחמת בסוחרי הסמים בפאבלות. שמעה רעש מכיוון דלת הכניסה בביתה אך גם בחלומותיה השחורים ביותר היא לא יכלה לתאר מה מצפה לה. גייסה שפתחה את הדלת גילתה שק מגואל בדם שבו הונח ראשו הערוף של בעלה המנוח.

הרוצחים האכזריים שכנראה רצו להעביר מסר ליחידה המיוחדת בה עובדת גברת רודריגו, לא הסתפקו רק בהפרדת הראש מהגוף ועקרו את עיניו ואת לשונו של שחקן העבר האומלל. לצערנו הרב, חטיפה מזעזעת זאת היא רק קצה הקרחון כמדובר בכדורגל הברזילאי מוכה האלימות.

ארונו של ז´או סנטוס בדרכו האחרונה
ארונו של ז´או סנטוס בדרכו האחרונה
 

שמחה מעורבבת עם כאוס
אין ספק כי עונת 2012/13 הייתה אחת העונות הטובות עבור המועדונים הברזילאים מאז ומעולם - אתלטיקו מיניירו זכתה בגביע הליברטדורס היוקרתי וסאו פאולו קטפה גם היא את גביע הסודה אמריקנה שנחשב לתואר השני בחשיבותו בדרום אמריקה ובכך השלימה דאבל יוקרתי תוצרת הסלסאו.

למרות ההישגים הנוצצים של השחקנים על כר הדשא, דווקא "אנשי החוק" היו אלו שהרסו את החגיגות: במשחקה של מיניירו נגד ארסנל, רונאלדיניו וחבריו אומנם הביסו את היריבים הארגנטינאים 2:5 אך בשריקת הסיום השוטרים הברזילאים התנפלו על השחקנים האורחים והכו אותם נמרצות באלות.

שומרי חוק עלק. שחקני ארסנל במפגש עם השוטרים הברזילאים
שומרי חוק עלק. שחקני ארסנל במפגש עם השוטרים הברזילאים
 

גם במשחק הגמר של סאו פאולו מול טיגרה היו אלו כוחות האבטחה "שגנבו את ההצגה" לאחר שהארגנטינאים סרבו לחזור לכר הדשא במחצית השנייה אחרי לינ'ץ ברזילאי שבוצע בהם בחדרי ההלבשה

“במהלך המחצית הגיעו שוטרים עם רובים ואלות, אחד מהם אפילו טען את נשקו והצמיד לחזה של השוער שלי, 20 אנשים פשוט התחילו להכות אותנו בלי רחמים, זה היה מטורף פשוט מטורף" התראיין מאמן טיגרה - נסטור גרוטיסו, לצוותי הטלוויזיה הארגנטינאים שתיעדו גם כתמי דם רבים בחדרי ההלבשה.

בקרוב במונדיאל. &qout;השוטרים הנוקמים&qout; בפעולה
בקרוב במונדיאל. "השוטרים הנוקמים" בפעולה
 
גם על ילדים לא מרחמים
מקרה מצער נוסף בו היתה מעורבת קבוצה ברזילאית התרחש בגביע הליברטדורס במפגש בין סן חוזה הבוליבאנית לקורינתיאס. המשחק שנערך על אדמת בוליביה הסתיים בטרגדיה גדולה כאשר האוהדים הברזילאים שיגרו מיציעם צינור מתכתי שפגע ישירות בראשו של קווין דגלאס אספרדה - אוהד בולביבאני בן 14 שנהרג במקום.

כפי שראיתם עד כה, אף אחד לא יכול להרגיש בטוח ומוגן במולדת הסמבה. לא שחקני עבר ,לא אוהדים ובטח שלא שחקני היריבות. למרבה ההפתעה גם השחקנים הברזילאים המקומיים נופלים פעם אחר פעם לידיה של המאפיה המקומית.

בסך הכל רצה להנות ממשחק כדורגל. קווין דגלאס אספרדה
בסך הכל רצה להנות ממשחק כדורגל. קווין דגלאס אספרדה בן ה-14
 

ברנרדו ווירה דה סוזה מקבוצת ואסקו דה גמה נחשב בעונה האחרונה לאחד השחקנים המבטיחים בדרום אמריקה. הקשר בן ה-22 שהציג בשנה שעברה את עונת השיא בקריירה הקצרצרה שלו עד כה עם מאזן של 7 שערים, בסך הכול רצה קצת לצאת וליהנות באחד מערבי החופשה שלו.

כמו כל כדורגלן צעיר ומפורסם, גם ברנרדו לא התקשה במיוחד למשוך את תשומת ליבן של הבחורות הרבות במועדון הלילה בו הוא בילה. לצערו הרב, דיאן רודריגס- אחת מהבחורות הללו הייתה חברתו של סוחר סמים מפורסם העונה לשם מרסלו סנטוס.

קורבן נוסף של הפשע הברזילאי. ברנרדו במדי ואסקו
קורבן נוסף של הפשע הברזילאי. ברנרדו במדי ואסקו
 

כשאותו עבריין גילה על ליל הפורענות של חברתו הוא לא בדיוק ספר עד 10, חטף את השניים וכלא אותם במרתף. גב' רודריגס נורתה ברגלה 5 פעמים, ברנררדו עונה במשך שעות ארוכות ושוחרר עם רגליים שבורות רק לאחר שהתברר כי לא ידע כלל על היחסים בין סנטוס לחברתו. בכל מקרה מאז ליל האימה במרתף העינויים, הקשר המבטיח לא חזר לשחק.

אין ספק כי עד כה הצגנו בפניכם מקרים איומים ונוראים, אך עלינו להזהיר אתכם מראש כי המקרה שיסיים את כתבה זאת, מחריד יותר מרב סרטי האימה שראיתם אי פעם, כך שאם אתם רגישים לתיאורים מחרידים או רגישים יתר על המידה, אנו ממליצים בחום פשוט להפסיק לקרוא בזה הרגע.

הזוג האומלל על גבי העיתונים. רודריגס נורתה 5 פעמים ברגלה
הזוג האומלל על גבי העיתונים. רודריגס נורתה 5 פעמים ברגלה
 

הסיפור שיעיף לכם את הראש: ראו הוזהרתם!
אין זה סוד כי משחק הכדורגל אותו אנו כה אוהבים הוא אחד המשחקים האמוציונאליים שקיימים .הרי מי מאיתנו לא התווכח פעם עם חבר לקבוצה, סינן קללה לשופט או אפילו ירד לגליץ' אכזר לרגליו של יריב מהשכונה. גם משחק ליגת החובבים במחוז מרנהאו גלש לפסים אלימים כששופט המשחק- אוטביו חורדאו דה-סילבה שלף כרטיס אדום לחלוץ ג'וניור דוס סנטוס אבראו.

העלילה הסתבכה כאשר החלוץ הסורר סירב לרדת מכר הדשא והחל להכות ולקלל את השופט בן ה-20. אם בדרך כלל השופטים שולפים מכיסם האחורי כרטיסים, דה סילבה הפתיע את כולם כשלפתע שלף סכין ודקר את דוס סנטוס למוות. קרוביו הזועמים של החלוץ החובבן שנחרדו מרציחתו של בן משפחתם לנגד עינהם, פרצו למגרש ונקמו בצורה הכי מזעזעת שתוכלו לחשוב עליה.

הרציחה המזעזעת בתולדות הספורט הברזילאי. השופט דה סילבה בתמונתו האחרונה
הרציחה המזעזעת בתולדות הספורט הברזילאי. השופט דה סילבה בתמונתו האחרונה
 

הזוועה החלה כאשר האוהדים הזועמים קשרו את השופט וסקלו אותו באבנים עד שנשימתו האחרונה יצאה מגופו. מסע הנקמה נמשך עם עריפת ראשו של הילדון ועקירת ידיו ורגליו מגופו המבותר. הרצח המזעזע הסתיים לבסוף רק לאחר שראשו הכרות של השופט האומלל נתלה על מקל במרכז המגרש.

כן חברים, סביר מאוד להניח שתשפשפו את עינכם בתדהמה ותסרבו לעכל את מה שקראתם כרגע, אך האלימות המחרידה שולטת בכל פינה בכדורגל הברזילאי. החל מטורנירי הפאר ועד לליגות החובבים הזניחות ביותר. קניתם כרטיס למונדיאל הקרוב? תחשבו שוב.
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */