יום שבת, 06.07.2024 שעה 10:52
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

בלייזר ממשיך להבריק, שוכמן בלט ומי הנעלמים?

פורוורד הרצליה מוכיח שיש לו כישרון נדיר במחוזותינו, הצעיר מגלבוע כמעט תפס את מכבי עם המכנסיים למטה ואיפה זלמנסון? וגם: מילה טובה לאפי

|
בלייזר שוכמן ולביא
בלייזר שוכמן ולביא

הדיבורים סביב דקות המשחק של השחקן הישראלי לא פוסקים ולפיכך החלטנו השנה לבצע מעקב צמוד ולבחון את התקדמותם השבועית של טאלנטים ברחבי הליגה, בעיקר אלו שאמורים לבצע העונה קפיצת מדרגה, לפרוץ קדימה ולהראות לכולנו, כן גם למאמנים, שיש פה כדורסל כחול לבן.

כבר לא מעט שנים שמאמני הכדורסל הישראלי מסתכלים על דור הכדורסלנים הצברי בזלזול. הזעקה הגדולה של חובבי הענף נשמעת כבר מעבר לאולם הכי דרומי בארץ, אין פה כדורסל ישראלי כי אין לנו מספיק ישראלים טובים ואין לנו דור עתיד.

מצד אחד, כבר בכתבת פתיחת העונה סיפרנו לכם שלשחקנים הצעירים של אפי בירנבוים יש סיכוי גדול להתפתח השנה מכיון שהם משחקים תחת מאמן שאוהב שחקנים ישראלים צעירים ורוצה לקדם אותם ולתת להם במה (אור סולומון ושון דאוסון שעשו קפיצה משמעותית תחת השועל הוותיק בראשון לציון). עם יד על הלב, לא האמנו שנהיה כל כך צודקים כבר אחרי חמישה מחזורים של כדורסל כאשר ארבעה מתוך חמשת השחקנים הבולטים בפינה שלנו מגיעים מקבוצתו של אפי, ששוב מוכיח לכל המאמנים שאם נותנים לשחקנים הצעירים את הבמה, יחד עם ביטחון וגיבוי מקצועי, מדובר שילוב מנצח.

אפי בירנבוים. יותר ממילה טובה (משה חרמון)
אפי בירנבוים. יותר ממילה טובה (משה חרמון)
 

נקודה חשובה נוספת: גם אנחנו התבלבלנו מפיצול מחזור מספר 4 שטרם הושלם. לכן החלטנו שלא להתייחס אליו, אלא אך ורק למשחקים ששוחקו במסגרת המחזור החמישי.

ה-MVP: עוז בלייזר (בני הרצליה)
בלייזר הוכיח פעם נוספת שמדובר בכישרון נדיר בנוף המקומי אשר מסוגל לשחק גם בתוך הצבע ולאיים מחוץ לקשת (64% עונתי משלוש עם 9/14). בכתבה הקודמת תהינו לאן בלייזר נעלם בהפסד הביתי לחיפה ולאור העובדה שאנחנו מבינים שאצל החבר'ה הצעירים לגיטימי שיהיו עליות וירידות, בלייזר יהיה חייב לשמור על יציבות כדי להוכיח לא רק לנו שהוא עתיד להיות נכס משמעותי בליגה וכזה שמסוגל להיות חלק מקבוצות העלית בכדורסל הישראלי. 16 נקודות ב-67% לשתי נקודות ו-67% לשלוש נקודות בתוספת שני כדורים חוזרים בהחלט הזרימו לכיוונו את תואר המצטיין השבועי.

בלייזר מככב נגד נתניה (ONE)
בלייזר בפעולה. כישרון נדיר בנוף שלנו
 

הבולט השבועי: חואקין שוכמן (גלבוע/גליל)
הרבה התלחשויות שמענו מגלבוע על שחקן צעיר ומסקרן שהצטרך לקבוצה. לאחר שלא הבנו סביב מה כל ההתלהבות, שוכמן תפס אותנו, וכמעט את מכבי תל אביב עם המכנסיים למטה כשנדחף (ובצדק) לרוטציה כחלק ממהלך מבריק של המאמן שרון דרוקר שממעט לקבל תרומה מהישראלים הבכירים שלו. למען האמת, את הפריצה שוכמן כבר רשם בליגה הבלקנית עם 18 דקות בצמד משחקים ואף עלה על לוח הקלעים.

למרות שלא הבריק מול מכבי סטטיסטית, שוכמן היה לאחד הגורמים המרכזיים למיני-קאמבק של גלבוע כששיחק מעל 25 דקות בהם קלע 4 נקודות, הוסיף ריבאונד, אסיסט וגם סיים כבולט בקבוצתו עם שתי חטיפות. על המגרש, שוכמן הפגין הרבה ביטחון, התלהבות ואנרגיות בשני צידי המגרש ולקח שחקנים של מעל חצי מיליון דולר לסל בקלילות והפגין נחישות והרבה מוטיביציה להצליח. מדברים עליו כאחד הכשרונות הגדולים שצמחו בגליל, אחד שמגיע ראשון לכל אימון ויוצא ממנו אחרון. אחרי הופעת טובה מול מכבי, אנחנו מצפים מדרוקר שימשיך עם קרדיט ומשוכמן לקחת אותו בשתי ידיים.

חואקין שוכמן (חגי ניזרי)
חואקין שוכמן. תפס את העין שלנו (חגי ניזרי)
 

סימן שאלה: אבירם זלקוביץ' (בני הרצליה)
שבוע שני ברציפות שזלקוביץ' מקבל מאיתנו אזכור בפינה. אומנם הוא שיחק פחות מעשר דקות ועל פי הגיליון נתון זה לא מצדיק פירוט סטטיסטי, אך אבירם הפגין יכולת טובה מאוד בניצחון על אשדוד וסיים עם 6 נקודות ללא החטאה ושלושה אסיסטים ומסתמן כי ימשיך לספק את הסחורה אם רק יתנו לו. אנחנו באופן אישי מאמינים שזלקוביץ' הוא אחד מהשחקנים שהכי מגיעה להם ההזדמנות ולמען האמת, גם הוא יודע זאת, ולכן תמיד נכנס בהתלהבות יתרה למשחק (הספיק לבצע 3 עבירות ב-8 דקות על הפרקט).

אבירם זליקוביץ´ (משה חרמון)
אבירם זלקוביץ´. תנו לו הזדמנות והוא ימשיך לספק את הסחורה (משה חרמון)
 

הנעלם: גיא לביא ועידן זלמנסון (בני הרצליה)
אם מישהו יודע היכן נמצאים גיא לביא ועידן זלמנסון נא לעדכן במהירות את חובבי כדורסל הכחול-לבן. מתוך חמישה ממשחקיה של הרצליה העונה, לביא ישב יותר על הספסל מאשר שהה על הפרקט ושותף בסך הכל בשני משחקים. אמרו עליו שהוא רכז העתיד, שמדובר בשחקן בית (בערך, בוגר מחלקת הנוער של מכבי רעננה) ומנהיג שיקבל את המושכות להוביל את המועדון קדימה, אך בפועל, המועדון מתקדם ולביא נשאר תקוע במקום. בקיץ החולף יצאה הקבוצה מההסכם עם לביא ו-ויתרה על שירותיו, אלא שכעבור מספר שבועות, החליטו בהרצליה להשיבו לשורותיה כאשר דובר על כך שיוביל את הקו האחורי לצידו של אבי בן שימול.

אלא שדיבורים לחוד ומציאות לחוד. גם המינוי של אפי בירנבוים לא עוזר ללביא לגרד דקות ולהוות פקטור בקבוצה וחבל כי אנחנו עדיין זוכרים לו את ההצגות שנתן במדי לב השרון בלאומית וכן את הבכורה שלו בליגת העל במשחק הירואי מול הפועל ירושלים במלחה שהסתיים בהפסד בהארכה. כעת, לביא יצטרך להתאמן יותר חזק ולא להוריד את הראש ובמידה ולא יקבל את ההזדמנות, אנחנו ממליצים לו לרדת לליגה השניה ולגלות מחדש את האהבה למשחק כי בגיל הקריטי שלו, זה מה שחשוב.

גיא לביא עם הכדור (חגי ניזרי)
גיא לביא. בינתיים לא מקבל דקות (חגי ניזרי)
 

מתוך 200 דקות משחק אפשריות העונה, זלמנסון בקושי גירד את ה-10. מי שסומן כסנטר העתיד של הנבחרת, עזב ובצדק את הספסל הקשיח של מכבי תל אביב והצטרף לקבוצתו של בירנבוים על חוזה ארוך טווח לארבע שנים. האירוניה הוא שדווקא אצל בלאט, זלמנסון ראה יותר פרקט מאשר בהרצליה. אז נכון שהילד עוד בוסר ועדיין לא התפתח אבל אין ספק שאם הוא ישב על הספסל זה גם לעולם לא יקרה.

זלמנסון וגרונפלד.  (משה חרמון)
זלמנסון וגרונפלד. בינתיים מתייבש בספסל (משה חרמון)
 

שאר הישראלים במעקב: אשדוד - עמית ביר כץ, שמונה דקות. שון לבנובנסקי לא שותף. נתניה - יועד בית יוסף - 8 נקודות ו-3 אסיסטים. דולב דראפיץ' שש דקות. ראשל"צ - שון דאוסן 4 נקודות ו-4 כדורים חוזרים. אור סולומון 2 נקודות וריבאונד. חולון - איתי שגב שש דקות. רם אליאספור לא שותף. גלבוע/גליל - נמרוד טישמן 5 נקודות, ריבאונד ואסיסט. ירושלים - רפי מנקו חמש דקות. אדם אריאל לא שותף.            

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */