יום שבת, 06.07.2024 שעה 10:27

מכבי השתתפה בטקס זיכרון לקורבנות השואה בליטא

רגע לפני ריטאס וילנה מחר ב-19:00 (חי ב-ONE), ביקרו הצהובים באנדרטת זיכרון ליהודי וילנה שנספו. הקבוצה תערוך אימון מסכם, סגל מלא לרשות בלאט

|
שחקני מכבי בליטא (האתר הרשמי)
שחקני מכבי בליטא (האתר הרשמי)

מכבי תל אביב נחתה בווילנה לקראת המשחק מחר (חמישי, 19:00) מול ריטאס המקומית במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים הראשון ביורוליג. הצהובים, שמעולם לא גברו על יריבתם הליטאית ומחזיקים במאזן שלילי בכל הזמנים של ארבעה הפסדים, יקוו לשכתב את ההיסטוריה, להמשיך במומנטום החיובי בו הם נמצאים ולרשום ניצחון שלישי רצוף במסגרת האירופית.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

אחרי שעות בדרכים שכללו שתי טיסות הצהובים הגיעו אמש למלון בווילנה לקראת אחת בלילה כאשר את פניהם קיבלו גשמים וטמפרטורה של 6 מעלות. הקבוצה השתתפה היום בטקס זכרון מיוחד לזכר 70 אלף יהודי וילנה שנרצחו על ידי הנאצים בתקופת השואה. במקום נערך טקס מרגש, בו נכחו חברים בפרלמנט הליטאי, נציגי איגוד הכדורסל הליטאי, נציגים של המוסדות היהודיים בווילנה, כוכב העבר של מכבי טל ברודי ומאות תלמידים מהאזור.

השחקנים ישובו למלון למנוחה ולקראת הערב יקיימו תדריך וידיאו ויעלו לפרקט בשעה 20:00 לאימון המסכם לפני אימון הקליעות מחר בבוקר. במצבת הסגל של המאמן דייויד בלאט כל השחקנים בלי יוצא מן הכלל כשירים להתמודדות.

אם חשבתם שבלאט וחניכיו פתחו את העונה בצליעה, חכו שתקראו על הפתיחה של הליטאים. בליגה המקומית הויולנאים אומנם נמצאים במקום הרביעי בלבד אך מחזיקים במאזן מושלם של שלושה ניצחונות כשחסרים להם שני מחזורי ליגה כאשר המפגש הלוהט והמסקרן מול ז'לגיריס קובנה יתקיים בעוד כשבועיים. את היורוליג פתחה ריטאס בסערה עם ניצחון ביתי דחוק בהארכה 83:84 על פנאתינאיקוס אך לאחר מכן נפלו שחקניו של המאמן דירק באורמן ללוקומוטיב קובאן והושפלו על ידי לאבורל ויטוריה.

דייויד בלאט (משה חרמון)
דייויד בלאט. יחזור מליטא עם ניצחון? (משה חרמון)
 

במסגרת ליגת ה-VTB, לצד פתיחה מרשימה עם ניצחונות על נובגורוד וקובאן הגיעו שני הפסדים לאוניקס קאזאן וספרטק סנט פטרסבורג. האמריקאי היחיד בקבוצה הוא הרכז עומר קוק, שרושם 9 נקודות ו-6 אסיסטים בממוצע ביורוליג. קוק פגש את הצהובים מספר פעמים בשנים האחרונות במדי מילאנו וכן אשתקד בשורות ויטוריה הספרדית.

הפאוור-פורוורד הליטאי דריוס סונגליה בעל עבר עשיר של 509 משחקים ב-NBA בארבע קבוצות שונות תורם 11 נקודות ו-5.7 ריבאונדים למשחק כשמתחת לסלים ניצב הסנטר הקולומביאני ג'ואן פלאסיוס שזכה אשתקד באליפות הליגה הצרפתית עם נאנטר הקטנה ומעמיד 8.7 נקודות ומוביל את הקבוצה בריבאונדים עם 7.5 בממוצע. הקלע המצויין מרטינאס ג'סביצ'יוס מוביל את הקבוצה נקודות עם 16 כשלצידו הקלע רנאלדס סייבוטיס תורם 11 נקודות לערב עם 61% ממעבר לקשת.

ראוי לציין גם שבקיץ החולף ניהלה וילנה משא ומתן עם יובל נעימי והגישה הצעה לפורוורד ליאור אליהו, אלא שהשניים בחרו שלא להצטרף לקבוצה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */