יום רביעי, 03.07.2024 שעה 21:44

אף פעם לא מאוחר: גולשים גם בגיל השלישי

שכבת גילאי השישים ומעלה נהנים מכלל היתרונות של עולם הסקי: תחזוק המערכות, יציאה משגרה וגם הפן החברתי. איך עושים זאת נכון? כל הפרטים בפנים

|
סקי. גם בגיל השלישי (רויטרס)
סקי. גם בגיל השלישי (רויטרס)

אומרים ששישים הוא הארבעים החדש, ואכן, בהשוואה לדורות הקודמים, שכבת גילאי השישים ומעלה כיום צעירים, מחוברים וחיוניים יותר מהוריהם וסביהם בתקופה המקבילה.

רבים בקרב ילידי שנות החמישים, אשר התבגרו בשנות השישים המסעירות, אימצו בזרועות פתוחות את הזמנים המשתנים. כעת, בגיל הפרישה, כאשר צאצאיהם עומדים ברשות עצמם, נהנים בני השישים ומעלה משפע של זמן פנוי, חופש, משאבים ועצמאות.


ובכל זאת, מוטלת על הצעירים ברוחם האחריות לתחזק את המערכות ולשמור על אותה חיוניות, בדרכם אל חיים בריאים ועצמאיים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פעילות גופנית סדירה.

רגע. יש גם פן חברתי (רויטרס)
רגע. יש גם פן חברתי (רויטרס)
 

היתרון הבולט של ענף הסקי לסוגיו במקרה זה, פשוט וברור. בראש ובראשונה, על מנת לשמר את המוטיבציה לעיסוק בספורט, חשוב לצאת משיגרת האימונים הקבועה, ולתבל אותה במגוון פעילויות חדשות ושונות. שנית, עיסוק בסקי כפעילות גופנית מפתח את הגמישות ואת השמירה על שיווי המשקל, הנחוצות כל כך בגיל השלישי.


רבים בקרב שכבת הגיל השלישי, אשר נהגו לצאת לחופשות סקי מדי שנה, אינם מוותרים על התענוג וממשיכים להזמין חופשות, לעתים גם פעמיים בשנה. חופשת הסקי הדו-שנתית ממלאת אותם במרץ ובכוחות מחודשים להתמודדות עם שיגרת יומם בשאר ימות השנה.


עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה בנוגע לכל פעילות גופנית ותכנית אימונים בגיל השלישי. במידה וקיבלת את האישור הנכסף מרופא המשפחה, חשוב לזכור לא להעמיס על עצמך, שכן ענף הסקי עלול להיות גם תובעני, מאתגר וממכר.


ועדיין, לחופשות הסקי יתרונות נוספים בקרב בני הגיל השלישי. לצד הפעילות הגופנית המבורכת, לא ניתן להתעלם מהפן החברתי. חופשת סקי עשויה לעזור בגיבוש המשפחה והקשר עם הנכדים (במיוחד אם משלבים אותה עם טיול שורשים), בתחזוק מערכות היחסים עם חברים ותיקים, ואף ניתן להרחיב באמצעותה את מעגל החברים, בהיכרות עם אנשים חדשים מרחבי העולם. לתחזוק מערכות היחסים בקרב בני המשפחה ומעגל החברים חשיבות רבה בקרב בני הגיל השלישי, אשר באה לידי ביטוי בתפקוד היומיומי, הן בפן הרגשי והן בפן המנטלי.


היתרון הבולט של ההשתייכות לקבוצת הגיל השלישי, נעוץ באפשרויות המרובות המונחות לפתחם. בני הגיל השלישי מוכנים להשקיע בעצמם יותר ולהתפנק בהזמנת חדרים במלונות היוקרתיים הממוקמים בקרבת המעליות של אתרי הסקי. בנוסף, בני השישים ומעלה אינם מוותרים גם על סצנת הבילויים הנלווית לחופשת הסקי, בדמות תענוגות הספא ושפע ההזדמנויות הטמונות בפעילויות ה"אפרה סקי".


לידיעתכם, אתרי סקי וכפרי נופש רבים בעולם משווקים חבילות סקי אטרקטיביות ביותר לגילאי שישים ומעלה, אשר כוללות לינה ו"סקי פס”, כרטיס אשר מקנה שימוש חופשי ברכבלים ובמעליות.
          

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */