יום שבת, 05.10.2024 שעה 06:55
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

הדרום פורח, הפשלה של טיבי והנקמה באקסית

אחרי 17 שערים והפסד ראשון לאלופה, הגיע הזמן לסכם את ה-11 של המחזור: תמיר כהן שנקם במכבי חיפה בלט במיוחד, בלם מכבי סיפק את האכזבה

|
תמיר כהן. השחקן המצטיין (שי לוי)
תמיר כהן. השחקן המצטיין (שי לוי)

לאחר אחד המחזורים המאכזבים של העונה בשבוע שעבר, המחזור השמיני בליגת העל הסתיים אמש (שני) והשאיר אותנו מאוד מבולבלים.

38 אלף צופים ראו 17 שערים בסוף השבוע, כמות קצת מעודדת יותר מה-15 שנצפו בשבוע שעבר. הכמות אומנם סבירה, אך הרשתות ברחבי הארץ צריכות לזוז קצת יותר. לא יכול להיות שרק הפועל ב"ש תהיה הקבוצה היחידה שתכבוש יותר משני שערים בכל המחזור.

לשם השוואה, בעונה שעברה, 46,200 צופים ראו 13 שערים. הכמות הגדולה בעונה שעברה הייתה בזכות משחקי הבית של מכבי ת"א (10,000 במושבה) בית"ר י-ם ומכבי חיפה (7,000 כ"א) ומשחק החניכה של האצטדיון בנתניה מול הפועל ת"א (14 אלף צופים). השזרועים במגרשים השפיעו השנה יותר מהשנה שעברה, מה שהשפיע על הכמות הצופים וגם על כמות השערים המזערית.

שער המחזור – אל-יניב
בדיוק לרגע הזה הביאו את אליניב ברדה להפועל ב"ש. במצב של 1:1 מול מכבי ת"א, החלוץ שחזר הביתה, קיבל את הכדור בספק נבדל, נגח בו קלות ועם הרבה נחישות ביטל את איתן טיבי ושלח כדור אדיר לחיבורים של קולינאס מ-20 מטרים. ברדה עשה את מה שהוא הכי טוב בו, הפך חצי הזדמנות לשער מצוין.

ברדה. אחראי על שער המחזור (חגי ניזרי)
ברדה. אחראי על שער המחזור (חגי ניזרי)
 

הקבוצה של המחזור – לא בש"מיים
עוד שבוע עבר, ומשחקי המילים של הקבוצה מבירת הנגב נמשכים. הקבוצה של אלישע לוי לא נבהלה מפיגור מוקדם, הפכה ושוב לא איבדה את העשתונות כדי להשיג שוב את השוויון ולנצח את הקבוצה הטובה בליגה. נראה שאלונה ברקת סוף סוף פגעה ושהכישלונות מהשנים האחרונות נראים רחוקים מאוד בדרך לאופי חדש שמתפתח לקבוצה מב"ש.

הקבוצה המאכזבת של המחזור – ירוק דהוי
כבר חשבנו שמכבי חיפה לא יכולה לרדת יותר נמוך, אז חשבנו. הירוקים הפסידו לעולה החדשה מרעננה והצליחו "להתעלות" על כל התצוגות שלהם העונה עם יכולת נוראית בכל אלמנט של משחק הכדורגל. המחסור בחלוץ גומר את הקבוצה ונראה שזמנו של אריק בנאדו כמאמן הולך ואוזל. הזעזוע בחיפה חייב להגיע, כי קשה לראות את הירוקים עושים ריצה דומה לזו שעשו בשנה שעברה שהסתיימה במקום השני.

שחקני חיפה מאוכזבים  (שי לוי)
שחקני חיפה מאוכזבים (שי לוי)
 

השחקן המצטיין של המחזור – הנקמה של תמיר
לנצח את מכבי חיפה זו כבר לא סנסציה כזו גדולה, גם כשהפועל רעננה הקטנה עושה זאת, אך כשכובש השער הוא תמיר כהן, מהשחקנים המצטיינים העונה בליגה, זה סיפור מיוחד. כהן רצה, נלחם, דחף, תיקל, בעט ובעיקר השתלט על מרכז השדה מול הקישור האיכותי (על הנייר) של חיפה ואף הוסיף גול יפה ששיחרר הרבה אמוציות. בשקט בשקט, כהן מבצע את אחד הקאמבקים הכי גדולים שנראו פה בשנים האחרונות.

תמיר כהן. נקם באקסית  (שי לוי)
תמיר כהן. נקם באקסית (שי לוי)
 

השחקן המאכזב של המחזור – לא כזה איתן
גם לשחקנים הגדולים ביותר יש משחקי נפל. בלם מכבי ת"א, איתן טיבי, חווה אחד כזה מול הפועל ב"ש. מעבר לדלילות הגדולה והחריגה בהגנה הצהובה לאורך המשחק, טיבי נוער בקלילות בשער של ברדה והחליק בשלומיאליות בשער של גבאי. גם משחקים כאלה קורים ואת המשחק הזה ירצה טיבי למחוק מקלטת הביצועים.

איתן טיבי (יוסי ציפקיס)
איתן טיבי. ירצה לשכוח את המשחק מול ב"ש (יוסי ציפקיס)
 

השחקן המפתיע של המחזור – דיבוב מצחיק
דובב גבאי הוא אומנם שחקן מוכח בליגה הישראלית, אך לא הוא, לא פאולו סוזה ולא הגנת מכבי ת"א הייתה מוכנה לצרות שהוא יעשה לצהובים. דובב סחב איתו את הבלמים, פינה את אליניב ברדה וסיראז' נסאר, סחט פאולים וקינח בסללום נהדר שנגמר ברשת. השחקן המפתיע לא חייב להיות שחקן לא מוכר, אלא שחקן שעשה הרבה יותר ממה שציפו ממנו.

מאמן המחזור – אלי עושה את טדי
שאלי כהן הגיע לבית”ר ירושלים במקום אלי כהן אחר, הרבה גבות הורמו בבירה לגבי הרזומה הלא מרשים של המאמן. כהן לא התרגש, הרכיב קבוצה תוך כדי קשיים רבים ואף עושה רושם שבית”ר בדרך הנכונה. בניצחון על בני יהודה, כהן לא התרגש מפציעות של מולמו ואצילי ומיתרון מוקדם של הרפקה ובעזרת תדרוך נכון במחצית, סבלנות ושמירה על קור רוח הצליחה להוביל (ביחד עם טטה באנגורה) את הבית"רים לניצחון. אגב, קריאות הבוז של אוהדי בית"ר – ממש לא במקום.

אלי כהן (שי לוי)
אלי כהן. מוציא את המיטב מבית"ר (שי לוי)
 

הטעות של המחזור – דל אראל
מה יהיה עם חלוקת המתנות של הפועל ב"ש. לפני שבועיים היה זה בן ביטון שבישל למנגה מק"ש ובשבוע שעבר היה זה אופיר דוידזאדה שקם במצב רוח לחג המולד. השבוע היה זה גל אראל, שהניח את הכדור בנונשלנטיות ובחוסר אחריות מרתיח היישר לרגליו של מונס דאבור, שהעלה את מכבי ליתרון שלא קשור לענף.

גל אראל (יניב גונן)
גל אראל. אחראי על טעות המחזור (יניב גונן)
 

המהלך המגעיל של המחזור – הצניחה החופשית של בלו
בשבוע שעבר, כבש ירו בלו צמד מרשים מול הפועל ב”ש, אך ב-1:1 מול מכבי פ”ת ראינו שחקן אחר, לא מדויק מול השער, מבולבל ובעיקר מלוכלך. ירו בלו הוא אחד השחקנים המלוכלכים בליגה במהלך השנים האחרונות. לבלו היסטוריה ארוכה של דריכות, כניסות, כרטיסים אדומים ומהלכים מיותרים ולא ספורטיביים. מעבר ליכול לא טובה על המגרש, קינח החלוץ עם אדום מיותר על גידי קניוק לאחר עוד קיצוץ מיותר מאוחר. בלו צריך להתרכז בכדורגל ולהפסיק עם השטויות.

הקהל של המחזור – הר געש אדום בנתניה
משחק בית לא ברור בנתניה (למה מכבי שיחקה בבלומפילד?), יכולת רעה ולא משכנעת? תוצאות בינוניות? כל זה לא הפריע לקצת יותר מ-8,000 אדומים להגיע לנתניה ולתת תצוגת עידוד מול הפועל עכו. אפילו היכולת הדלה במחצית הראשונה לא גררה כל תגובה או שריקות בוז מהקהל האדום, ששמר על קור רוחו וראה מחצית שנייה עם שני שערים ו-3 נקודות. אין מה להגיד, הכמות פחות חשובה, אבל לאדומים יש קהל מיוחד במינו. 

אוהדי הפועל. הציגו עידוד למופת בנתניה (שי לוי)
אוהדי הפועל. הציגו עידוד למופת בנתניה (שי לוי)
 

ה-11 של המחזור
דרשלר קאלה (הפועל חיפה), לירן סרדל (הפועל חיפה), בראנקו איליץ' (הפועל ת"א), יניב לביא (הפועל רעננה), עמיר נוסבאום (הפועל חיפה), תמיר כהן (הפועל רעננה), רועי גורדנה (הפועל ת"א) סיראז' נסאר (הפועל ב"ש), דובב גבאי (הפועל ב"ש), איברהים באנגורה (בית"ר ירושלים) ויובל אבידור (הפועל חיפה).

יובל אבידור חוגג (עמית מצפה)
יובל אבידור. נכנס לנבחרת המחזור (עמית מצפה)
 

השחקן ה-12: הציטוט של המחזור
"כדאי לפאוק לתקוף משמאל". תמיר כהן נותן עצות ליריבתה של מכבי חיפה בליגה האירופית. הרצחת וגם ירשת?

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */