יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:12

מוכן ללונדון: נובאק ג'וקוביץ' זכה בטורניר פאריס

המדורג 2 בעולם ניצח את פרר 5:7 ו-5:7, זכה בתואר ה-40 שלו בקריירה וה-16 מסדרת המאסטרס. איטליה זכתה בגביע הפדרציה לאחר 0:3 על רוסיה

|
ג´וקוביץ´. תואר שישי השנה (רויטרס)
ג´וקוביץ´. תואר שישי השנה (רויטרס)

נובאר ג'וקוביץ', המדורג שני בעולם, זכה הערב (ראשון) בפעם השנייה בקריירה בטורניר המאסטרס בפאריס כשגבר בגמר על אלוף השנה שעברה, דוד פרר הספרדי, השלישי בעולם 5:7 ו-5:7 כשבשתי המערכות הסרבי חזר מפיגור 5:3, עם סיומת מצויינת וניצח בשתיהן.

עבור נולה זהו התואר ה-40 בקריירה והוא הפך לשחקן ה-15 בהיסטוריה שזוכה לפחות ב-40 תארים בקריירה. ג'וקוביץ' קטף את התואר בפאריס גם ב-2009. הסרבי גם השלים 17 נצחונות רצופים בסבב, מאז ההפסד לנדאל בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה.

זהו התואר השישי של ג'וקוביץ' בשנת 2013, ובסה"כ יש לזכותו 16 תארים מסדרת המאסטרס. גם החלום לסיים במקום הראשון את 2013 עדין קיים, אם כי רפאל נדאל זקוק לשני נצחונות בטורניר סוף השנה בלונדון שיפתח ביום שני, כדי להבטיח את המקום הראשון.

פרר, שזכה בשנה שעברה אחרי נצחון בגמר על ינוביץ' מפולין, פתח עם שבירה מוקדמת את המערכה הראשונה ועלה כבר ל-3:5, אבל אז ג'וקוביץ' פתח מבערים ולקח ארבעה משחקונים ברצף, כשפרר זוכה בשלוש נקודות בלבד לעומת 13 של נולה בארבעה משחקונים.

דוד פרר (רויטרס)
פרר מנסה לעכל (רויטרס)
 

במערכה השנייה התסריט היה זהה, הספרדי פתח עם 0:2 ואף עלה לנקודות שבירה בדרך ל-0:3. ג'וקוביץ, שמר על ההגשות, אבל הספרדי המשיך ביתרון השבירה עד 3:5. אז התסריט חזר על עצמו, הסרבי העלה הילוך, פרר שוב נעלם ואיבד את התואר.

נבחרת איטליה, זכתה בפעם הרביעית בגביע הפדרציה כששרה אראני גברה 1:6 ו-1:6 על אלייסה קליבאנובה והשלימה 0:3 מול נבחרת רוסיה שהגיעה עם שחקניות המשנה לגמר. הגביע חזר לאיטלקיות אחרי שתי זכיות רצופות של נבחרת צ'כיה.

נבחרת איטליה זוכה בגביע הקונפדרציות (רויטרס)
שחקניות נבחרת איטליה עם גביע הפדרציה (רויטרס)
 

סימונה האלפ הרומנייה, סיימה עונה מדהימה, בה הגיעה עד המקום ה-14 בעולם, כשזכתה בטורניר האלופות המשני בסופיה אחרי נצחון בגמר על סמנתה סטוסר האוסטרלית 6:2, 2:6 ו-2:6.

האלפ, שניצחה את סטוסר גם בגמר הקרמלין קאפ במוסקבה לפני שבועיים, השיגה באופן נדיר, שישה תארים תוך חצי שנה, החל מחודש מאי, על כל סוגי המשטחים. רק לסרינה וויליאמס, שקטפה ב-2013  10 תארים, יש יותר תארים השנה מלרומנייה, שצפויה להיכנס לטופ10 בראשית 2014.

סימונה האלפ (רויטרס)
האלפ. עונה נהדרת לרומנייה (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */