יום שישי, 20.09.2024 שעה 03:13

הפשרה הושגה: הסכם השיווק לשנתיים עם אופציה

לאחר דיון במהלכו נטשו שחר ודמאיו בזעם, הצדדים הצליחו לגשר על הפערים. לוזון: "כולם ניסו למצוא פתרון", פישביין: "ההסכם יישפר את שהיה"

|
לוזון ופישביין. הסכם לשנתיים (משה חרמון)
לוזון ופישביין. הסכם לשנתיים (משה חרמון)

למרות שבימים האחרונים חלה התקרבות משמעותית בין נציגי הקבוצות ויו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לבין אנשי הטוטו בנוגע להסכם השיווק, הפגישה שנערכה היום (ראשון) במטרה לסכם את התנאים לא צלחה בצורה חלקה, אך בסיומה הסכם השיווק צפוי להיחתם לשנתיים עם אופציה לשנה נוספת אחרי דיון משלוש, שנערך באווירה טובה בין צחי פישביין, אבי לוזון ואיציק לארי. השניים הראשונים, שהפכו ליריבים מרים בעקבות הסכסוך האחרון אף לחצו ידיים בצאתם מהפגישה.

תחילה אף התפוצצה הפגישה בין הצדדים. בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, ומנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, עזבו את הפגישה במהלכה במחאה על הדרישות של הטוטו. הסעיף שעמד במרכז המחלוקת היה גם זה שגרם לפיצוץ - הטוטו דורש שההסכם יהיה לשנה אחת עם אופציה לשנתיים, כאשר הוא רוצה להבטיח את קיום כל סעיפי הרפורמה, כולל שאבי לוזון לא ימשיך כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, בעוד הקבוצות דורשות שההסכם יהיה לשלוש שנים.

בנוסף, הטוטו דורש כי במקרה אי מילוי אחד מסעיפי החוזה, הוא זה שיקבע האם יש הצדקה לקנוס את הקבוצות, בעוד הן מבקשות שגורם חיצוני יקבע זאת. גם על אחוז הקנס במקרה של אי מילוי אחד מסעיפי ההסכם אין הסכמה בין הצדדים (בטוטו מבקשים לקנוס בכל הסכום אם לא ימולא אחד הסעיפים ואילו בקבוצות מבקשים לקנוס בחלק היחסי).

לוזון: הפכו אותי לאויב העם

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון אמר: "רוב סעיפי השיווק כבר סגורים. הייתה מחלוקת אחת עיקרית על אורך תקופת ההסכם. הקבוצות וההתאחדות רוצים חוזה לטווח של שלוש שנים בלי אפשרות יציאה. הטוטו ומועצת ההימורים רצו הסכם לעונה אחת עם אפשרות יציאה. ניסינו להגיע להסכמות שיהיה הסכם לשנתיים עם אופציה ליציאה בשנה השלישית וזה בכפוף להסכמת הקבוצות ולדריקטוריון הטוטו.”

דמאיו (משה חרמון)
דמאיו (משה חרמון)
 

לוזון הוסיף: "מבחינתי לא הייתה סאגה כלל וכלל. עברנו דרך ארוכה. אני חייב להיות הגון ולהגיד שכל האנשים שהשתתפו במשא ומתן כולם ניסו למצוא פיתרון כדי לסיים את הסאגה. אני מקווה שאצליח לשכנע את הקבוצות להסכם החדש שהוצע. יהיה קשה אבל אני מאמין שגם צחי ואני נצליח להעביר את ההסכם שהוצע".

עוד אמר לוזון: "אני מרגיש שהפכו אותי לאויב העם במקום אוהב העם. הדבר היחידי שמעניין אותי בסופו של יום היא שכשאני מסתכל במראה אני שלם עם עצמי שאני עושה הכל למען הכדורגל הישראלי. בבוא היום כשאסיים את תפקידי יראו את העשייה שלי בשנים שהייתי יו"ר ואני אומר בגאווה שאף יו"ר לא עשה את מה שאני עשיתי והלוואי שבעתיד אתבדה". לוזון הוסיף עוד: "אני אף פעם לא התכוונתי לפגוע באיש ואם פגעתי אני מתנצל".

פישביין (משה חרמון)
פישביין (משה חרמון)
 

יו"ר מועצת ההימורים, צחי פישביין אמר בנוגע ליציאתם של יעקנל'ה שחר ומשה דמאיו: "כאשר קוראים את ההסכם הוא הרבה יותר טוב, גם לקבוצות, גם לכדורגל וגם לאוהדים. ההסכם משפר את מה שהיה בעבר ולכן אני לא רואה סיבה לצאת בזעם מהישיבה. יש רפורמה שההתאחדות מבצעת וצריך לתת לה זמן להתבצע".

פישביין הוסיף: "יש מתנגדים להצעה אך זה תפקידי לגרום להצעה לעבור כי אני חושב שאנחנו יוצאים לדרך חדשה. לעולם לא אמרתי או ביקשתי מכתב ספציפי מאבי לוזון, הייתה אידיליה וגם תישאר בינינו. תמיד ידעתי לשמור על קור רוח וכבוד הדדי. לאבי יש תפקיד אדיר בכדורגל, אני מנהל את הטוטו לא את הכדורגל. אבי תרם ותורם רבות וזו החלטה שלו מה יעשה בעתיד. אני לא מחליט מי יו"ר ההתאחדות. ללוזון יש עתיד בכדורגל אך הדרך שהוא יעשה אותה תלוי כבר בו".

מלבד מי שצויין, נכחו בפגישה גם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, יו"ר הטוטו צחי פישביין, המנכ"ל איציק לארי, נציג הבעלים במכבי ת"א, ג'ק אנגלידיס, היועץ המשפטי של ההתאחדות עו"ד משה אביב ועו"ד מורן מאירי.

משה אביבי (משה חרמון)
משה אביבי (משה חרמון)
 

עוד לפני כן, לוזון, שחר, אנגלידיס, דמאיו, ומאירי, ערכו פגישת הכנה במשרדו של שחר בתל אביב.

ניר ינקלביץ´ (משה חרמון)
ניר ינקלביץ´ (משה חרמון)
 

אנגלידיס ועו&qout;ד מורן מאירי (משה חרמון)
אנגלידיס ועו"ד מורן מאירי (משה חרמון)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */