יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:44

פרר הדהים את נדאל, יפגוש את ג'וקוביץ' בגמר

מאסטרס פאריס: 3:6 ו-5:7 לשלישי בעולם בדרבי הספרדי בחצי הגמר, יפגוש בסרבי שגבר על פדרר 6:4, 3:6 ו-2:6. דל פוטרו נשדד בדרך ללונדון: "עצוב"

|
פרר חוגג. ניצח את נדאל ועלה לגמר (רויטרס)
פרר חוגג. ניצח את נדאל ועלה לגמר (רויטרס)

דוד פרר, המדורג שלישי בעולם, הדהים הערב (שבת) את הראשון בעולם, רפאל נדאל, בחצי גמר טורניר המאסטרס בפאריס עם 3:6 ו-5:7 ועלה בפעם השנייה ברציפות לגמר הטורניר בו זכה בשנה שעברה.

פרר הצליח להשיג ניצחון חמישי על בן ארצו וזאת מתוך 25 מפגשים ביניהם לאורך השנים. פרר השיג שבירה מוקדמת במערכה הראשונה וברח ל-1:4. נדאל חזר ל- 3:4 עם נקודת שבירה אבל פרר עמד בלחץ, שמר על ההגשה וזכה במערכה הראשונה.

נדאל עלה ל-0:1 ו-0:40 במערכה השנייה, אבל פרר יצא מהבור, שמר על ההגשה והשיג שבירה כשעלה ל-4:5 והגיש למשחק. כמו שקורה לו בד"כ, נדאל שבר ל-5:5 אבל במקום לרוץ קדימה עם המומנטום פרר שבר שוב ל-5:6 והפעם הגיש למשחק בהצלחה. פרר הבטיח לעצמו בזאת לסיים את העונה בדירוג שיא, מקום שלישי בעולם.

נובאק ג'וקוביץ, השני בעולם, שמחפש זכייה שנייה בטורניר, גבר על רוג'ר פדרר בחצי הגמר השני 6:4, 3:6 ו-2:6. פדרר, ששבוע לפני אליפות סוף השנה בלונדון, חוזר ליכולת שווה לשחקני הצמרת ואתמול גבר על חואן מרטין דל פוטרו (ניצחון ראשון על שחקן מהעשירה הראשונה מאז חודש ינואר) הפתיע כשלקח את המערכה הראשונה. השוויצרי שבר ל-1:2 בפתיחה ושמר על ההגשות שלו עד לסיום המערכה.

ג´וקוביץ´ צוהל (רויטרס)
ג´וקוביץ´ צוהל (רויטרס)
 

פדרר השיג שבירה מוקדמת גם בפתיחת המערכה השנייה ועלה ל-0:2, אבל ג'וקוביץ שבר בחזרה ל-2:2 ועם המומנטום ברח תוך כמה דקות עם שבירה נוספת ל-2:5 וסגר 3:6 במערכה השנייה. במערכה השלישית ג'וקוביץ' שבר מוקדם ל-1:2, פדרר נתן פייט צמוד במשחקון הבא אבל נולה שמרעל המשחקון ועלה ל-1:3 ומשם כבר שמר על ההגשות, שבר שוב ל-2:5 והגיש לנצחון ולמקום בגמר טורניר המסטרס האחרון של השנה.

הגרלת לונדון: בית קל לנדאל, בית מוות לג'וקוביץ, פדרר ודל פוטרו
ג'וקוביץ' ופדרר, לא ייאלצו להמתין הרבה זמן עד למפגש הבא ביניהם לאחר שעל פי הגרלת אליפות סוף השנה בלונדון שובצו הסרבי, השוויצרי, וחואן מרטין דל פוטרו לבית אחד, סוג של בית מוות, בית  ב', ביחד עם רישאר גסקה הצרפתי.

פדרר אורז בדרך הביתה (רויטרס)
פדרר אורז בדרך הביתה (רויטרס)
 

בבית  א',  אמור רפאל נדאל לטייל לחצי הגמר, כשלצידו שובצו דוד פרר, תומאס ברדיך וסטן ואורינקה שיאבקו על המקום השני בבית.

רפאל נדאל מעולם לא זכה בטורניר והגיע פעם אחת לגמר ב-2011. ג'וקוביץ יגיע כאלוף הנוכחי עם זכייה נוספת ב-2008. פדרר זכה בטורניר שש פעמים ב-2003, 2004, 2006, 2007, 2010 ו-2011. דוד פרר הגיע לגמר ב-2007. דל פוטרו הפסיד בגמר 2009. עבור רישאר גסקה זו תהיה השתתפות שנייה במפעל וראשונה מאז 2007, ועבור סטן ואורינקה זו תהיה הופעת בכורה.

דל פוטרו נשדד בפאריס: "מעציב מאוד, גנבו לי חפץ יקר"
חואן מרטיין דל פוטרו, נשדד בתחנת רכבת בפאריס כשהוא בדרכו לאליפות סוף השנה בלונדון.  דל פוטרו עצר לחתום על עבור מעריצים, ואז הפך קורבן לשוד כשהמזוודה שלו נשדדה.

במזוודה היו הדרכון של השחקן המדורג חמישי בעולם, כסף ו-מחרוזת תפילה מיוחדת שבורכה ע"י האפיפיור. " זה היה מוזר מאוד ומהיר מאוד. לא הייתי מוכן לזה, חתמתי למעריצים והצטלמתי איתם ואז בדקתי והמזוודה שלי הייתה חסרה. מזל שהטורניר בפאריס היה טוב בשביל , והגניבה הזו לא תצליח להוריד אותי למטה מנטלית", אמר דל פוטרו.

דל פוטרו מאוכזב. מראה לא נעים (רויטרס)
דל פוטרו מאוכזב. מראה לא נעים (רויטרס)
 

"אחד החפצים היקרים לי ביותר, שרשרת התפילה עליה ברך האפיפיור בעת ביקורי ברומא, זה חפץ יקר לי מאוד וזה מעציב אותי מאוד. אני אשתדל מאוד שמה שקרה לא ישפיע עלי בטורניר סוף השנה בלונדון", תאר דל פוטרו לעיתונאים בתחנת הרכבת אחרי הגניבה. דל פוטרו הגיע בשלום ללונדון, שם ישחק בבית השני של הטורניר עם נובאק ג'וקוביץ, רוג'ר פדרר ורישאר גסקה.

פדרציה: 0:2 לאיטליה על רוסיה
נבחרת הנשים של איטליה עלתה ל-0:2 מול רוסיה בגמר גביע הפדרציה שמתקים בסרדיניה, איטליה, על חימר. היתרון האיטלקי מול נבחרת רוסיה בהרכב חלש מאוד היה צפוי, אם כי אלכסנדרה פאנובה המדורגת 136 בעולם, נתנה את משחק חייה מול רוברטה וינצי מהטופ 15. פאנובה הוליכה 5:7, 2:5 ו-15:40 ולא הצליחה לנצח את המערכה השנייה. אחרי שווינצי חזרה ל-5:7, פאנובה לא נשברה מנטלית והגישה למשחק ביתרון 4:5, אבל וינצי הצילה שתי נקודות משחק נוספות וניצחה אחרי שלוש שעות ו-13 דקות, 6:8 במערכה השלישית.

שרה אראני השלימה נצחון נוסף כשגברה על אירינה קומצ'בה האלמונית 1:6 ו-4:6. נבחרת רוסיה הגיעה לגמר בהרכב חלש עקב פציעתן של מריה שראפובה ואקטרינה מקרובה והחלטתן של מריה קרילנקו, אלנה וסנינה ואנסטסיה פאבלוצ'ינקובה לשחק בטורניר ה"אלופות של הטורנירים קטנים" בסופיה. ואגב, בגמר הטורניר בסופיה, ישחקו סימונה האלפ מרומניה וסמנתה סטוסר מאוסטרליה. האלפ חזרה מפיגור 3:0 במערכה השלישית מול אנה איבנוביץ', וניצחה 6:2, 1:6 ו-3:6. סטוסר גברה על פאבלוצ'ינקובה 1:6, 6:1 ו-3:6.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */