יום שבת, 21.09.2024 שעה 11:30

4 דירקטורים בטוטו יקבעו אם הסכם השיווק יעבור

הרפורמה בכדורגל הישראלי תלויה באישורם של חברי הדריקטוריון, כשנדרשת תמיכה של לפחות שלושה מהם. אבי לוזון עשוי לקבל מינוי של נשיא כבוד

|
צחי פישביין, ההחלטה עוברת לדירקטורים  (יניב גונן)
צחי פישביין, ההחלטה עוברת לדירקטורים (יניב גונן)

יו"ר מועצת ההימורים, צחי פישביין, יצטרך לעבוד קשה במהלך השבוע הקרוב כדי שהסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל יעבור את דירקטוריון הטוטו.

כזכור בזמנו קיבל פישביין חוות דעת משפטית שההסכם לא שווה יותר מ-50 מיליון שקל. לכן לפישביין יהיה אולי יותר קל להעביר הסכם של שנה עם אופציה לשנתיים נוספות, כאשר בכל מקרה העונה הזו הסכום עומד על 62 מיליון שקלים בלבד, ובשתי העונות הבאות על 80 מיליון שקלים לעונה.

בטוטו מתכוונים להסביר לדירקטורים שהפער של 20-30 מיליון שקלים לשנה נובע ממימון של הרפורמה שתעשה מהפכה בכדורגל וגם תגרום בעתיד לעלייה של ההכנסות.

בהתאחדות לכדורגל מוכנים להתגמש על שנה פלוס שנתיים אך דורשים שאם ההתאחדות אכן מילאה את כל 12 סעיפי הרפורמה ועמדה בהם, ההסכם לעוד שנתיים ייכנס אוטומטית. בטוטו צרכים לראות איך הם עומדים בדרישה זו, ולעבור משפטית את הדירקטוריון.

בתוך כך, אבי לוזון עשוי לקבל מינוי נשיא כבוד של ההתאחדות לכדורגל, כפי שהציע לו בזמנו פישביין ולוזון סירב לכך. גורמים הנמצאים בתוך המו"מ בין הצדדים אמרו כי בסוף כל ההליך לוזון עשוי בכל זאת לקבל את תואר נשיא כבוד של ההתאחדות לכדורגל שמטפל בענייני אופ"א.

נחזור לטוטו: כיום חברים בדירקטוריון שלו 10 חברים בלבד, כולל אבי לוזון שלא יוכל להשתתף בהצבעה בגלל ניגוד עניינים.

מי שתומכים בהסכם השיווק הם היו"ר צחי פישביין, וראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר. מנגד, ידוע כי ורד אולפינר נציגת האוצר, אריק קפלן נשיא אילת והדר בן דרור, שנכנסה לדירקטוריון כנציגת איגוד השחייה והפכה למפיקת אירועי ספורט, מתנגדים.

כך שהעברת ההסכם תלויה בארבעה חברים: רו"ח שחר שהרבני, יו"ר ועדת הביקורת בטוטו, נציג הציבור שאמר היום בתגובה: אני מתלבט. עדיין לא גיבשתי החלטה, אעשה זאת לקראת יום חמישי", חברים נוספים שיכריעו הם: דודו מזרחי מאגף התקציבים במשרד החינוך, עו"ד סיגל יעקבי משנה לאפוטרופוס הכללי ואמין תאבת ממשרד הפנים.

אנשי הטוטו אמרו לאנשי ההתאחדות לכדורגל שהם ידאגו שבסופו של דבר יהיה רוב בתמיכת ההסכם. מארבעת הנותרים יהיו חייבים בטוטו שלפחות שלושה יתמכו בהסכם או לדאוג לכך שוורד אולפינר תשנה את דעתה.

בתחילה נקבע הדיון המיוחד בטוטו ליום חמישי הקרוב, אך ביום ראשון המועד עשוי להידחות, משום שלפי החוק כאשר מזמנים דיון, צריך להעביר למשתתפים את החומר הרלוונטי וגם שבוע ימים של למידת החומר. מה שלא בדיוק קורה כעת.

לכן, ביום ראשון יבדקו במועצת ההימורים שהם עומדים בכל מה שמחייב החוק ואם יהיה צורך הדיון יידחה במספר ימים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */