יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:22

הפועל י-ם ספגה 87:80 מחימקי לאחר 2 הארכות

יורוקאפ: משחק לחימה מצויין של הקבוצה מהבירה הצליח לאזן ערב של 17 שלשות של הרוסים, אבל זה הספיק רק ל-45 דקות. ג'וש דאנקן הוביל עם 23 נקודות

|
רוזן וגרין יורדים מאוכזבים (יניב גונן)
רוזן וגרין יורדים מאוכזבים (יניב גונן)

לאחר שתי הארכות ומותחן יוצא מן הכלל הפסידה הערב (רביעי) הפועל ירושלים 87:80 לחימקי מוסקבה במסגרת המחזור השלישי של היורקאפ. הקבוצה של בראד גרינברג נלחמה על המגרש ולמרות מטווח שלשות של הרוסים ויתרון משמעותי בריבאונד ההתקפה הצליחה להישאר במשחק ואף לעלות ליתרון בדקות הסיום.

הפועל ירושלים עלתה למשחק לאחר הניצחון המרשים 75:91 על הפועל אילת במחזור השלישי של ליגת ווינר. בקבוצה קיוו שהיכולת המשתפרת ושינוי המומנטום שהסתמן מפתיחת העונה המגומגמת יבואו לידי ביטוי גם מול אחת מהקבוצות החזקות במפעל האירופי. הירושלמים, שמביטים על הבית ביורוקאפ מלמעלה, חיפשו נצחון שלישי רצוף במפעל, כשלסגל הקבוצה חזר גם ארטיום פרחובסקי, הסנטר הדומננטי, לאחר היעדרות של כשבועיים.

המשחק נפתח עם שלשה מצויינת של דאנקן, אך הרוסים לא לקחו את הזמן ומיד הגיבו בריצת 0:11 עם שלוש שלשות רצופות. ירושלים התחילה לרדוף אחרי חימקי כאשר הרוסים מתחילים במטווח השלשות שלהם שיימשך למעשה עד הסיום. האורחים כבר עלו ל-5:16, לפני שקיצ'ן נעץ שלשה משלו ופרחוסקי הוסיף שתיים נוספות. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 13:21 לקבוצה מרוסיה.

את הרבע השני פתחה ירושלים מעט יותר טוב כאשר חטיפה של קיצ'ן הובילה לצמצום הפער ל-26:21. המארחת הצליחה להתקרב אפילו יותר בהמשך, אלא שמטווח השלשות של האורחים פשוט לא פסק בדרך ל-34:40 במחצית (הרוסים סיימו את המחצית עם 8 מ-19 מהשלוש).

אם תהיתם, את הרבע השלישי פתחו הרוסים בשלשה (התשיעית שלהם עד כה) אך קיצ'ן ופרחוסקי בסל ועבירה החזירו מיד מהצד השני ושמרו את ירושלים במשחק. קיצ'ן המשיך להתחמם ובסל מצויין הוריד כבר ל-46:43. הרוסים ענו כמובן - מיד בשלשה, והיתרון עלה חזרה לשש.

קיצ´ן, הלפרין וכדיר (יניב גונן)
קיצ´ן, הלפרין וכדיר מאוכזבים (יניב גונן)
 

דאנקן המצוין נשאר מפוקס ומיהר להגיב בשלשה משלו. ירושלים ניסתה להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון ראשון מאז הדקה הראשונה, אבל חימקי שמרה על הפער בזכות ההחלטות רעות בהתקפה האדומה - וגם בזכות שלשה של פופוביץ' (ה-12 של הרוסים עד כה).

הרבע האחרון נפתח אומנם, גם הוא, בשלשה של פופביץ', אך בירושלים התחילו סוף סוף להזכיר את הקבוצה החדשה שדיברו עליה כל הקיץ. גרין וכדיר עלו בחמישיה עם תחילת הרבע, והלפרין ודאנקן הורידו בחזרה לארבע נקודות הפרש, אבל חימקי ניצלה יתרון רציני בריבאונד ההתקפה כדי להשיג עוד הזדמנויות. 2.52 לסיום, קיצ'ן השווה ל-62:62, אבל קרסימיר לונ'צאר וקופונן ענו בארבע נקודות. שני איבודים של הרוסים לקראת הסיום סידרו לירושלים הזדמנות לחזור מפיגור 68:62 בדקה האחרונה,

דרווין קיצ´ן (יניב גונן)
דרווין קיצ´ן. לא הצליח לנצח את חימקי (יניב גונן)
 

האדומים לא ויתרו וקיצ'ן השווה 2.1 שניות מהסיום. האורחת החטיאה את הזריקה עם הבאזר והמשחק הלך להארכה מפתיעה. שיווין 68:68. לירושלים הייתה הזדמנות נהדרת להשיג ניצחון בחמש הדקות הנוספת, כאשר הכדור היה בידיים שלה בשוויון 76:76, אבל קיצ'ן החטיא והמשחק הלך להארכה נוספת, בה פערי הרמות בין הקבוצות ניכרו, גם בשל העובדה שפראחובסקי יצא ב-5 עבירות וחימקי ברחה בדרך לניצחון.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 23 נק', דרווין קיצ'ן 19 נק', ארטיום פרחובסקי 12 נק', רונלד דופרי ויותם הלפרין 10 נק' כ"א, אלישי כדיר 4 נק', רפי מנקו 2 נק'.

קלעו לחימקי מוסקבה: פטרי קופונן 20 נק', מרקו פפוביץ 17 נק', סרגיי מוניה 18 נק', מייקל גלאבלי 16 נק', אגוסטין ג'יימס 10 נק', קריסמיר לונקר 5 נק', ניקיטה בלשוב נקודה אחת.

בראד גרינברג: "השחקנים לא יכלו לתת יותר ממה שהם נתנו"
מאמן חימקי, רימאס קורתינאייתיס, אמר בסיום: "פגשנו יריבה חזקה ששיחקה שונה מכל הקבוצות שפגשנו עד עכשיו. פול דיוויס היה חסר לנו, כי המשחק היה פיזי מאוד. לקראת בסוף המשחק לשחקנים שלנו היה יותר כוח לשחק. בהארכה הראשונה היינו בפיגור של 4 נקודות ולמרות זאת הצלחנו לחזור למשחק".

מאמן המפסידה, בראד גרינברג, הגיב גם הוא בסיום המשחק: "לא יכול לבקש יותר מהשחקנים שלי, הם לא יכלו לתת יותר ממה שהם נתנו היום. במחצית השנייה שיפרנו את ההגנה שלנו, הם זרקו 44 שלשות וקלעו 17. בהארכה השנייה פארחוסקי יצא והיה להם מיס-מאצ׳ גדול בצבע. השחקנים שלנו עשו עבודה טובה בחילופים, במיוחד בחצי השני".

בראד גרינברג (יניב גונן)
גרינברג: "לא יכול לבקש יותר מהשחקנים שלי" (יניב גונן)
 

"קלענו 23/25 מהקו, וזה מה שהביא אותנו להארכות", הסביר גרינברג. "הם פתחו פער ברבע הראשון, אבל הצלחנו לחזור למשחק. זה שהיה לנו רצף של שני ניצחונות לא אומר שום דבר, כל משחק נמדד בפני עצמו וזה לא ישנה את ההכנה למשחק".

הסנטר יניב גרין התייחס גם הוא להפסד: "עבדנו קשה, החברה נתנו פה יותר ממאה אחוז, אבל בסוף הקליעות שלהם הכריעו את המשחק וחבל. אבל לא קרה כלום, ממשיכים הלאה. לא חושב שזה הפסד שיכול להוריד לנו את הביטחון, סה"כ היה פה משחק שנגמר אחרי שתי ההארכות, אנשים פה נפלו מהרגליים וזה קורה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */