יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:24

ישראל תגיש בקשה לכרטיס חופשי לאליפות העולם

איגוד הכדורסל ביקש את אחד מ-3 הכרטיסים החופשיים לטורניר שיתקיים בספרד בשנה הבאה. בנוסף, הוגשה בקשה לאירוח אליפות העולם לנוער ל-3X3

|
שיבק. יהיה באליפות העולם בספרד?
שיבק. יהיה באליפות העולם בספרד?

20 נבחרות השיגו כרטיסים לאליפות העולם שתתקיים בסוף אוגוסט 2014 בספרד. מדובר בנבחרת המארחת, ספרד; האלופה האולימפית, ארה"ב; 3 נציגות מאפריקה: אנגולה, מצרים וסנגל; ארבע נציגות מאמריקה: מקסיקו, פורטו-ריקו, ארגנטינה והרפובליקה הדומיניקנית; שלוש נציגות מאסיה: אירן, הפיליפינים וקוריאה הדרומית; שש נציגות מאירופה: צרפת, ליטא, קרואטיה, סלובניה, אוקראינה וסרביה; ושתי נציגות מאוקיאניה: אוסטרליה וניו-זילנד.

בנוסף לאלו תחלק פיב"א ארבעה כרטיסים חופשיים (Wild card). הנבחרות שיקבלו את הכרטיסים (הנבחרות המוזמנות) על פי תקנון פיב"א, יקבעו על ידי הועד המרכזי של פיב"א ועל פי הצעתו של המזכיר הכללי ולא יותר משלוש מאותו האזור.

איגוד הכדורסל החליט להגיש בקשה לאחד משלושה הכרטיסים החופשיים שאירופה עשויה לקבל. מחר יקיים יו"ר האיגוד, רא"ל בדימוס דני חלוץ, פגישת היכרות ראשונה שנקבעה מראש עם פטריק באומן המזכיר הכללי של פיב"א העולמי, ובפגישה יגיש לבאומן את הבקשה של ישראל לכרטיס החופשי, כשמחר הוא המועד האחרון להגשת בקשות אלו.

באיגוד מודעים לכך שהסיכויים לקבל את הכרטיס החופשי אינם גדולים, כשישראל תתמודד מול מדינות כמו רוסיה, יוון, טורקיה ואיטליה, כולן בעלות מסורת אדירה באירופה ובעולם, וכולן הקדימו את ישראל באליפות אירופה האחרונה וכן עם נבחרות ממדינות גדולות כמו סין וברזיל, חברות כמעט קבועות באליפות העולם.

עומרי כספי (יניב גונן)
עומרי כספי. למרות הכישלון בסלובניה יגיע לאליפות העולם? (יניב גונן)
 

אולם באיגוד חושבים שאין לוותר על הסיכוי הזה ללא התמודדות, מה גם שישראל הינה מדינה בעלת מסורת אדירה עם 27 השתתפויות באליפות אירופה כשבאחת מהן אף זכתה במדליית הכסף, הופעה בשתי אליפות העולם וכן שלוש מדליות בהן זכו הנבחרות הצעירות של ישראל לאורך השנים.

במסמך שנשלח לאיגוד מפיב"א בו יש למלא את הבקשה והטיעונים לה, נכתב בין השאר: "פיב"א תדרוש מן המדינות המוזמנות להרים תרומה והסכומים יהיו לפי שיקול דעתה של ההתאחדות הלאומית המגישה את הבקשה. כל הסכומים אשר ייאספו ישמשו לקידום הכדורסל בענף בעולם באמצעות קרן הכדורסל הבינלאומית של פיב"א".

חשוב לציין שהנבחרות שישתתפו באליפות העולם לא תשתתפנה במוקדמות אליפות אירופה 2015 ועל פי תחשיב שקיים האיגוד, עלות התרומה יחד עם עלות ההכנות לאליפות העולם, לא יגיעו לעלויות של השתתפות והכנות למוקדמות אליפות אירופה, כך שלאיגוד לא ייגרם כל נזק כלכלי אלא להיפך. באיגוד חושבים שהשתתפות באליפות עולם תביא תנופה גדולה לענף ותגדיל את ההכנסות. התרומה תיגבה רק מהנבחרות שיקבלו את אותו כרטיס חופשי לאליפות העולם ולא מאלו שבקשתן לכרטיס חופשי תדחה.

 בנוסף הגיש האיגוד בקשה לאירוח אליפות העולם 3X3 שתתקיים ב-2015. האיגוד רואה חשיבות גדולה בקידום הענף הזה בו זכתה לפני שנה נבחרת ישראל במקום הרביעי בעולם באליפות שהתקיימה באתונה, ועשוי להפוך לאולימפי בעתיד הלא רחוק. ענף 3X3 נמצא בתנופה גדולה בעולם והאיגוד מתכוון לקדמו גם בארץ בתקופה הקרובה. האיגוד יגיש הצעה לארח את האליפות באילת או בת"א בהשתתפותן של 32 מדינות. באיגוד חושבים שאירוח טורניר גדול מסוג זה יקדם עד מאוד את הענף ויביא איתו רבים לעסוק בתחום.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */