יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:06
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

צפו בשי אהרון משתלח בשחקני בית"ר: פחדנים

קפטן קטמון התעמת עם אופיר קריאף ושי חדד בכנס למניעת אפליה בכדורגל: "עברתם שטיפת מוח ונטשתם את הרוש. תגידו למי שלא מקבל את כולם, שלא יבוא"

|
שי אהרון. התעמת עם קריאף וחדד (יניב גונן)
שי אהרון. התעמת עם קריאף וחדד (יניב גונן)

טענות קשות הוטחו בבית"ר ירושלים ובאוהדיה על ידי קפטן הפועל קטמון, שי אהרון וראש אגף ההסברה בהתאחדות לכדורגל שלומי ברזל, בכנס בנושא מניעת אפליה וגזענות בכדורגל שהתקיים הערב (שלישי) בירושלים. הכנס, בהנחיית מודי בר און ,נערך על ידי פרויקט "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מייסודה של הקרן החדשה לישראל וכן על ידי עיריית ירושלים וההתאחדות לכדורגל ובהשתתפות נציגי כל הקבוצות בעיר.

קפטן הפועל קטמון, שי אהרון, האשים את שחקני בית"ר בפחדנות ואמר כי הסכימו לגזענות של הקהל בעת שהיה עליהם להיאבק בה. "הקבוצה והשחקנים היו צריכים להישיר מבט ונצל את ההזדמנות להגיד לאוהדים – לא רוצים לקבל את כולם? אל תבואו. שחקנים היום הם מובילי דעת קהל וסלבריטאים ובכוח הזה צריך להשתמש נכון. אני משוכנע שעברו לפני הפאנל הזה שטיפת מוח של שעות של מה מותר ומה אסור להגיד. זו מראה לחברה הישראלית והיא חולה וגזענית ושונאת מיעוטים וזה מצער".

שי אהרון משתלח בשחקני בית"ר

שחקני בית"ר אופיר קריאף ושי חדד טענו כי זו לא ההחלטה שלהם. שי חדד אמר: "אנחנו לא בעד או נגד שחקנים, זה לא השאלה שאנחנו מתמודדים איתה. אנחנו מסתכלים על זה כמקום עבודה ופרנסה. אנחנו שחקנים בבית"ר ואני לא חושב שאם נקום ונגיד א' או ב' זה יעזור לנו או יגרום לנו נזק, כי לא אנחנו צריכים לענות על השאלות האלה, זה לא מתפקידנו".

כנס למניעת אפליה בכדורגל. מלחמה בין קטמון לבית&qout;ר (יניב גונן)
כנס למניעת אפליה בכדורגל. מלחמה בין קטמון לבית"ר (יניב גונן)
 

חדד הוסיף: "לטוב ולרע זה בית"ר. אני יכול להגיד על השחקנים של בית"ר שראינו כאלה שהביעו דעה בנושא שנה שעברה. אולי לשי היה יותר קל לדבר על הדבר הזה, אבל במועדון כל כך לחוץ כמו בית"ר זה אחרת".

אהרון המשיך ותקף: :למה מול קהל שמקלל את הצ'צ'נים באימון לא יורדים מהמגרש? למה אף אחד לא ירד?

חדד ענה: "זה לא החלטה שלנו".

כנס למניעת אפליה. הרוחות התחממו (יניב גונן)
כנס למניעת אפליה. הרוחות התחממו (יניב גונן)
 

אהרון השיב: "ברור שזאת החלטה שלכם. הייתי בסיטואציות לחוצות ולא קלות ולא משנה אם זה היה מאמן או מנג'ר, אספתי את הקבוצה ולקחתי אותה החוצה מהמגרש. כי ברגע שערכים בסיסיים שפוגעים בבני אנוש נפגעים זה הזמן שלכם להפגין סולידריות".

אהרון ענה להם: "ברור שזאת החלטה שלכם. ברגע שערכים בסיסיים שפוגעים בבני אנוש נפגעים זה הזמן שלכם להפגין סולידריות. את אריאל הרוש, המנהיג היחיד שלכם, שהעיז להגיד משהו נטשתם. תודו שפחדתם".

שי חדד. &qout;בית&qout;ר זו הפרנסה שלנו&qout; (יניב גונן)
שי חדד. "בית"ר זו הפרנסה שלנו" (יניב גונן)
 

חדד התייחס למאורעות העונה הקודמת: "כל הסיטואציה שנוצרה והבלגן סביב המועדון פירק את חדר ההלבשה, פירק את האחדות שלנו, הלכנו לאיבוד. כל שחקן פנה לדרך שלו. היה מאוד קשה להתנהל עם הסיטואציה. כולם שואלים כל הזמן מה אתם חושבים מה דעתכם. אני אומר – זה לא משנה מה הדעה ברגע שיש מדיניות או הנהלה. לא השארנו את הרוש לבד ולא פחדנו. נוצר איזה ריב לא על הנושא הזה בכלל. נוצר ויכוח והמשיך להתגלגל והגיע לפיצוץ".

קריאף הוסיף: "זה לא פשוט. העוצמות של בית"ר זה הקהל וכשאתה מגיע למשחק שאתה פתאום רואה מאה אוהדים שלא באים לעודד ומביעים את הדעה ומקללים ולא טוב להם. זה פוגע בביטחון. עשינו רצף מדהים של 9 ניצחונות הגענו למקום 3 ומרגע שהדבר הזה נוצר הלכנו והידרדרנו".

אופיר קריאף (יניב גונן)
אופיר קריאף. "זה לא פשוט" (יניב גונן)
 

יו"ר אגף ההסברה בהתאחדות שלומי ברזל סיפר על כך שהפסיק לאהוד את בית"ר ירושלים בשל הגזענות בקבוצה: "הגזענות תמיד הייתה שם, אבל היו מחביאים את זה. זה היה משהו שבבית"ר התעלמו וסיפרו לעצמם במשך שנים שאין שחקן מתאים כרגע".

"בעצם מובלעת פה אמירה שכדי שערבי ייכנס, הוא חייב להיות הרבה יותר טוב מיהודי. לאורך השנים כל שחקני בית"ר שיתפו עם זה פעולה, הקהל של בית"ר, התקשורת כנ"ל. המורסה האדירה התפוצצה שנה שעברה. הפסדנו כי הרוב השפוי של האוהדים היה מוכן למכור אותה לקומץ נתעב בעיני, הרוב הזה מורכב מפחדנים. אני כבר לא אוהד בית"ר ירושלים, מבחינתי זה נגמר. בעוד עשר שנים לה פמיליה לא יהיו הקומץ".

"מדינת ישראל שהיתה צריכה להתגייס למאבק הזה כולל ראש הממשלה, לחבק את הצ'צ'נים, לפתוח את היציעים לקהל, כולם היו צריכים להגיע למשחק הראשון ולחבק את בית"ר כי זו המלחמה של המדינה. בהתאחדות מקיימים דיונים על האפשרות ששחקנים יפנו את המגרש אם הקהל מתנהל בצורה בעייתית. חייב להגיד דבר אחד בכל מה שקשור לרמה של השחקנים אנחנו מצליחים. אין לי ספק שלקריאף וחדד אין בעיה לשחק עם ערבים, הבעיה היא מהיציעים וכאשר היציעים זולגים למגרש".

זוהיר בהלול (יניב גונן)
זוהיר בהלול (יניב גונן)
 

איש התקשורת זוהיר בהלול, נציג המועצה הציבורית של הקרן החדשה לישראל, אמר: "רוח הספורט מפעילה את הלב והנשמה לפני שמפעילה את הרגל. אני רואה את הבחור האתיופי שיושב פה ואני יכול לדמיין שרק בכדורגל הוא מקבל הזדמנות שוויונית ובכל מקום אחר הוא מופלה לרעה. אם אחמד לא יקבל את אותה הזדמנות שוויונית שמשה קיבל זה בעיה. אני לא יכול להתרפק על כך שהצלחתי. רבים מייחסים לירושלים גזענות. הירושלמים היו אמורים להפיץ ערכים אחרים. יש ביכולתכם לשבור ולנפץ את הסטיגמה הזאת, את אות הקין הזה. אני חייתי בעיר הזאת מעל ל-30 שנים ואהבתי אותה. לכן אני פונה אליכם הצעירים אל תתנו לאחרים לתעתע בכם ולאלה המורעלים להרעיל את נפשכם. תבעטו בגזענות החוצה".

בכנס השתתפו כ-150 ילדים מקבוצות שונות בעיר. בסיום הכנס קיבלו הילדים כדורים עם הכיתוב RESPECT - מתנת הקרן החדשה ואופ"א.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */