יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:03
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

נפתחה אליפות הכדורגל ההוגן ע"ש אבי כהן ז"ל

2,000 שחקנים ישתתפו בטורניר שמתקיים ללא שופטים. בין הנוכחים היו: לימור לבנת וג'ק אנגלידיס שאמר: "כבוד גדול לקרוא למגרש האימונים על שמו"

|
משפחת כהן (רדאד ג`בארה)
משפחת כהן (רדאד ג`בארה)

טקס פתיחת טורניר אליפות ישראל בכדורגל הוגן לזכרו של אבי כהן ז"ל התקיים היום במעמד השרה לימור לבנת; יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין; נציג בעלי מכבי תל אביב ג'ק אנגלידיס, בני משפחתו וחבריו של אבי כהן ז"ל. לאחר בעיטת הפתיחה, נערכו משחקי ראווה בין קבוצות שהורכבו מאוהדי קבוצות הכדורגל הישראלי, שחקניות האקדמיה לכדורגל ושחקני נבחרת ישראל לחובבים שזכו באות הכדורגל ההוגן באליפות אירופה 2013.

כ-2,000 שחקנים ייקחו חלק באליפות שמתקיימת ללא שופטים, כאשר את משחק הפתיחה קיימה נבחרת המורכבת מאוהדי כל קבוצות ליגת העל אשר התמודדה מול בנות נבחרת הנוער אשר אותן מדריכים המאמנים גיא עזורי וז'אן טלסניקוב. את הטורניר מארגן משרד התרבות והספורט ומדינת הכדורגל כאשר בין המסייעים להוצאת האירוע לפועל גם מכבי ת"א.

אליפות זו, שהינה יוזמה של השרה לבנת בשיתוף 'מדינת הכדורגל' והמועצה למניעת אלימות בספורט, תתקיים בו זמנית במחוזות ברחבי הארץ והיא מהווה חלק מסדרת מהלכים שמקדם משרד התרבות והספורט לפיתוח ועידוד הספורט העממי בישראל. האליפות, שמתקיימת זו השנה השלישית, נועדה לקדם ערכים של ספורט הוגן, סבלנות, סובלנות וכבוד הדדי וייחודה בא לידי ביטוי בכך, שמשחקיה מתקיימים ללא שופטים.

אנגלידיס: מורשת אבי כהן יקרה למכבי

שרת הספורט, לימור לבנת אמרה: "אני גאה לפתוח זו השנה ה – 3 את אליפות ישראל בכדורגל הוגן, שיזמתי יחד עם "מדינת הכדורגל" לזכרו של אבי כהן ז"ל. אבי היה מגדולי השחקנים במדינת ישראל, האהובים והנערצים, שספורטיביות, הוגנות ומקצועיות הכתיבו את משחקו ודרכו. גם כיו"ר ארגון שחקני הכדורגל שימש כאב לשחקנים, היה אוזן קשבת עבורם ונלחם על זכויותיהם. הוא הדומה המובהקת על כר הדשא ומחוצה לו. 2000 שחקנים ושחקניות בחרו בהשתתפותם באליפות הזו לבטא את הצד היפה של הספורט: ספורטיביות, הוגנות, סובלנות וכבוד הדדי.

דורית כהן ולימור לבנת (רדאד ג´בארה)
דורית כהן ולימור לבנת (רדאד ג´בארה)
 

"בטורניר הזה לא תראו אלימות, כאן לא יהיו קריאות גזעניות, כאן רק הספורט מנצח. לכם האוהדים, השחקן ה – 12 על המגרש, אני קוראת: אל תאפשרו לקומץ אלים וגזעני להרוס לכם את חווית המשחק. הרפורמה בכדורגל הישראלי אותה אני מובילה, נועדה להחזיר לכם את האמונה והאמון במשחק. האליפות הזו מוכיחה, כי בספורט אפשר גם אחרת".

דורית כהן (רדאד ג´בארה)
דורית כהן (רדאד ג´בארה)
 

בנו של אבי כהן ז"ל, תמיר, סיפר על חשיבות האירוע עבור המשפחה: "זה חשוב מאוד למשפחה במיוחד שזה בא ממשרד התרבות והספורט, משהו שמאוד מכבד, מאוד מזכיר, מאוד עוזר ומתווה דרך מסויימת. טורניר שנותן דרך לכל החובבים או לכל השחקנים על כדורגל הוגן, שפה משחקים בלי שופטים, משהו מאוד נחמד ובאמת צריך להגיד תודה לכל המעורבים בדבר כזה".

אורי שפר (רדאד ג´בארה)
ראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר (רדאד ג´בארה)
 

"התחשות היום הן כמו בכל יום אחר", המשיך קשר הפועל רעננה. "חיים את זה מיום ליום, יש ימים כאלה שעושים משהו מיוחד כדי להנציח את זכרו של אבא. אבא התחיל את דרכו במגרש במכבייה, וגם אני התחלתי שם ורק בגיל מתקדם עברתי לפה, לקריית שלום, וזאת ההזדמנות להגיד תודה רבה לאנשי מכבי ת"א ולכל המעורבים שנתנו את המגרש הזה שנה שלישית ברצף למען הטורניר הנהדר הזה".

דורית כהן ולימור לבנת (רדאד ג´בארה)
דורית כהן ולימור לבנת (רדאד ג´בארה)
 

אלמנתו של אבי, דורית, התייחסה אף היא לחשיבות האירוע: "קודם כל אני חייבת להגיד המון המון תודה למשרד התרבות והספורט בראשות השרה לימור לבנת וד"ר אורי שפר שהם באמת אנשים מאוד יקרים ולמורן גרא, מנכ"ל מדינת הכדורגל. זה שאנחנו פה שנה שלישית רק מראה את הכבוד שרכשו לאבי כהן וזה שזה כאן במגרש של מכבי ת"א מראה את הביתיות ואת השייכות שיש למועדון הזה לכל התהליך של ההנצחה של אבי כהן וזה מאוד חשוב".

תמיר כהן (רדאד ג´בארה)
תמיר כהן (רדאד ג´בארה)
 

"ביום שכזה אין שוני משאר הימים, חיים עם הכאב הזה, עם הגעגוע הזה, זה עוד יום אבל כשאני רואה פה ואני עומדת פה ואני רואה את הכיתוב 'אליפות הכדורגל, כדורגל הוגן ע"ש אבי כהן', שאבי מתוקף תפקידו כיו"ר ארגון השחקנים פעל רבות למיגור הגזענות בכדורגל הישראלי, ואני חושבת שהוא היה מאוד מאוד גאה אם הוא היה רואה את זה היום. אנחנו מאוד גאים וזה מחמם את הלב אבל מאוד כואב שבאלה הנסיבות אנחנו נמצאים כאן היום", הוסיפה דורית כהן.

בנות נבחרת הנוער עם לימור לבנת ומשפחת כהן (רדאד ג´בארה)
בנות נבחרת הנוער עם לימור לבנת ומשפחת כהן (רדאד ג´בארה)
 

נציג הבעלים במכבי ת"א, ג'ק אנגלידיס, נשא דברים במהלך הטקס וביתר היתר אמר: "לצערי רק ביום של התאונה ובימים שלאחר מכן, יצא לי להכיר וללמוד ולהבין מי היה אבי כהן ומה הוא ייצג. מהר מאוד הבנתי איזה אדם מיוחד הוא היה ורכשתי כבוד גדול למה שהוא ייצג, להישגים הגדולים שלו וגם להעריך את הקשר הגדול שהיה לו למכבי ת"א. בכבוד גדול מיץ' גולדהאר ומכבי ת"א קראו למתקן האימונים של הנוער על שמו ואנחנו מאחלים ביום זה לכל השחקנים שיהיה להם טורניר מוצלח והוגן".

בנות נבחרת הנוער (רדאד ג´בארה)
בנות נבחרת הנוער (רדאד ג´בארה)
 

טקס פתיחת טורניר אליפות ישראל בכדורגל הוגן לזכרו של אבי כהן ז"ל התקיים היום במעמד השרה לימור לבנת; יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, נציג בעלי מכבי תל אביב ג'ק אנגלידיס, בני משפחתו וחבריו של אבי כהן ז"ל. לאחר בעיטת הפתיחה, נערכו משחקי ראווה בין קבוצות שהורכבו מאוהדי קבוצות הכדורגל הישראלי, שחקניות האקדמיה לכדורגל ושחקני נבחרת ישראל לחובבים שזכו באות הכדורגל ההוגן באליפות אירופה 2013.
 

ג´ק אנגלידיס (רדאד ג´בארה)
ג´ק אנגלידיס (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */