יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:48
נ.ב.א 24-25
 מזרח 
00-00אורלנדו
00-00אטלנטה
00-00אינדיאנה
00-00בוסטון
00-00ברוקלין
00-00דטרויט
00-00וושינגטון
00-00טורונטו
00-00מיאמי
00-00מילווקי
00-00ניו יורק
00-00פילדלפיה
00-00שארלוט
00-00קליבלנד
00-00שיקגו
 מערב 
00-00אוקלהומה
00-00גולדן סטייט
00-00דאלאס
00-00דנבר
00-00יוטה
00-00יוסטון
00-00לייקרס
00-00מינסוטה
00-00ממפיס
00-00ניו אורלינס
00-00סן אנטוניו
00-00סקרמנטו
00-00פורטלנד
00-00פיניקס
00-00קליפרס
לוח משחקים
  • בוסטון
  • רביעי, 23/10, 02:30
  • ניו יורק
  • לייקרס
  • רביעי, 23/10, 05:00
  • מינסוטה

גל מקל: המאמן מבסוט מאוד מקצב הלמידה שלי

רכז דאלאס יפתח בין רביעי לחמישי את דרכו ב-NBA: "אנסה להוכיח את עצמי בכל פעם מחדש. הוכחתי שאני מסוגל לעמוד מול הרכזים הטובים בעולם"

|
גל מקל. ינסה להתברג כמה שיותר גבוה בדאלאס
גל מקל. ינסה להתברג כמה שיותר גבוה בדאלאס

רכזה הישראלי הראשון בכל הזמנים של הדאלאס מאבריקס, גל מקל, יערוך מחר (בין רביעי לחמישי) היסטוריה פרטית כשיעלה לפרקט ב"אמריקן איירליינס" להופעת בכורה ב-NBA מול אטלנטה הוקס.

רגע לפני יריית הפתיחה, משחקי הקדם עונה, שרשרת האימונים האינטנסיביים וההכנה לליגה שנחשבים בגדר היסטוריה, מקל ערך היום ראיון וועידה ממתחם האימונים של הקבוצה בטקסס, יממה לפני שיטבול רגליו במים העמוקים באמת.

"אני מתרגש לקראת המשחק מאחר ומדובר בהופעה הרשמית הראשונה שלי ב-NBA", פתח מקל את דבריו והוסיף: "היה לנו חודש מאוד אינטנסיבי, דחוס באימונים מתחילת המחנה. במהלך משחקי ההכנה ראיתי קו עלייה ושיפור משמעותי ואני חושב שהרווחתי את האמון של הצוות המקצועי".

כבר במהלך צמד משחקי ההכנה הראשונים עם קבוצתו החדשה, פתח הישראלי בחמישייה והתמודד ראש בראש מול האולסטאר של ניו אורלינס, דרו הולידיי ואולסטאר נוסף בהתהוות מממפיס, מייק קונלי. "אני חושב שהוכחתי שאני מסוגל לעמוד מול הרכזים ברמה הגבוהה ביותר. הולידיי וקונלי הם שניים בעלי פוטנציאל אולסטאר לגיטימי בליגה". אמר הישראלי.

גל מקל (רויטרס)
גל מקל. מרגיש שהשתפר (רויטרס)
 

"אני מרגיש שאני לומד ומתקדם וסטטיסטית גם השתפרתי. אומנם המשחק המסכם שלנו לעונה היה פחות טוב אבל אישית, המאמנים מרוצים ממני מאוד ואני מרגיש הרבה ביטחון שאני מסוגל לעזור לקבוצה לצאת למסע מחר". הוסיף מקל.

בעניין השתלבותו בליגה וההבדלים בין ה-NBA לליגה הישראלית ציין מקל: "מבחינה אינטנסיבית ההבדלים גדולים מאוד בין הליגה בארה"ב לליגה הישראלית גם מבחינה הגדלים, המהירות והאתלטיות של השחקנים ולקח לי זמן להתרגל לקצב, אבל התקדמתי  גם ברמה ההגנתית ואני מרגיש בנוח לשחק עם שחקנים בכליבר ברמה הגבוהה ביותר".

במסגרת משחקי ההכנה, מקל נמנע מלדבר עם התקשורת ולמעט ראיון משולב עם עומרי כספי לסוכנות היהודית, מקל שמר על השתיקה ונתן להופעות על הפרקט לדבר בשמו. מאמן הקבוצה, ריק קרלייל ישב עם מקל רבות על קטעי הווידאו מהמשחקים במטרה לשפרו ולהכינו בצורה הטובה ביותר לעונה שבפתח.

גל מקל עם החולצה מספר 33 (האתר של דאלאס) (ONE)
מקל מוצג בתחילת העונה. נמנע מלדבר עם התקשורת(האתר של דאלאס)
 

"המאמן מבסוט מקצב הלמידה שלי ומההתקדמות שהראיתי ממשחק למשחק", הוסיף מקל. על הציפיות לעונה ומה ייחשב לכשלון מבחינת הבעלים מארק קיובאן התייחס אלוף הליגה הישראלית: "המטרה שלנו זה פלייאוף, חד וחלק. לא מסביב ולא באיזור, אלא לסיים בשמינייה הראשונה במערב ולהשתלב בפלייאוף. קשה עדיין להעריך את היכולת שלנו כי אנחנו בשלב מאוד מוקדם אבל החבר'ה הוותיקים אצלנו שמדרים שאנחנו בהחלט שווים מקום הפלייאוף".

החל ממחר, מקל יחל במערכת משחקים צפופה מאוד הכולל חמישה משחקים בשבעה ימים. המאבס יפתחו את העונה בבית נגד אטלנטה כאשר ביום שישי בלילה, מקל יגיע לטויוטה סנטר ביוסטון לדרבי ישראלי-טקסני היסטורי מול עומרי כספי והרוקטס.

למחרת, ישוב לדאלאס להתמודדות נגד קונלי, מארק גאסול וממפיס, כאשר בשלישי בערב, יארח מקל את אקס מכבי תל אביב, ג'ורדן פארמר, קובי בראיינט והלוס אנג'לס לייקרס. ביום רביעי בלילה ינעלו המאבריקס את מרתון המשחקים הראשון בחוץ במשחק קשה ביותר מול סגנית אלופת המערב אוקלהומה סיטי של קווין דוראנט.

גל מקל שומר מול אטלנטה. יכנס למרתון של משחקים
גל מקל שומר מול אטלנטה. יכנס למרתון של משחקים
 

מקל מוכן לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים: "כרגע יש לנו מספר שחקנים פצועים אז אני הולך לקבל את הצ'אנס אחרי חוסה קלדרון והמטרה שלי היא להוכיח את עצמי בכל פעם שאני עולה על הפרקט. יש לי אחלה הזדמנות לתרום כבר על ההתחלה אבל אני לא מסתכל רחוק מידי ולא מסתנוור".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */