יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:09

שיבק: ריחמתי על בלאט, צריך לתת לו הזדמנות

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בהפסד המביך של מכבי תל אביב לנס ציונה. מאמן הנבחרת: "חלק מהבעיות קשורות למוטיבציה"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ברדיו
אופירה אסייג ואיציק זוהר ברדיו

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שכניק: "לא זוכר ימים כאלה", טפירו: "היו פלירטוטים עם מכבי"
שוחחנו בתוכנית על ניצחונה המרשים של עירוני נס ציונה אמש על מכבי ת"א 71:72, ועל המשבר הגדול של סגנית האלופה ומעמדו המתערער של המאמן, דייויד בלאט.

העיתונאי רז שכניק: “אני לא זוכר ימים כאלה. מכבי לא צריכה להפסיד לנס ציונה ולא משנה מי המאמן. עם כל הכבוד לטפירו ולמשחק הענק שנתן, יש לשחקנים בעיה של מוטיבציה, יש בעיה גדולה בחדר ההלבשה כי כשעסק לא מצליח צריך ללכת למעלה, להנהלה, וזה לא סוד שהשנה מכבי ת"א ודייויד בלאט לא נפרדים רק בגלל עניין כספי ומי שנפגע זה השחקנים, שיודעים שההנלה ובלאט נשארים יחד רק מטעמי נוחות ורק בגלל זה הם לא יכולים לתת מאה אחוז מעצמם".

שכניק הוסיף: "דייויד בלאט מאמן ענק, אני חושב שהבעיה היא שאין לו כימיה עם ההנהלה, וזה לא יכול לעבוד ככה, זה מחלחל לשחקנים. המצב של מכבי, עם שני הפסדים משלושה משחקים, הוא סוריאליסטי. אין מאמן שהיה שורד את זה אלמלא הסיטואציה המיוחדת שנכפתה על המועדון. יש שתי אפשרויות – אחת היא שפדרמן הבן ייפגש עם דייויד בלאט ויפתרו את הבעיה, האפשרות השנייה היא להפרד לטובת המועדון. השאלה היא איזה מאמן יתאים להנהלה הדומיננטית של מכבי".

שוחחנו עם אדריכל הניצחון של נס ציונה אמש, מאיר טפירו.

למה תמיד כל מי שמנצח את מכבי מסמן לעצמו וי?
אנחנו תמיד ממעיטים בערכה של מכבי, היא גדולה. בשביל קבוצה כמו נס ציונה לבוא ולנצח את מכבי עושה עיר שלמה שמחה.

איך יכול להיות שאחרי כל מה שעשית בכדורסל אתה מדי שנה נותן למכבי בראש ועוד לא שיחקת במדיה?
היו כמה פלירטוטים עם מכבי, הייתה לי הצעה לפני שחתמתי בהפועל ירושלים, אבל רציתי להיות שחקן משמעותי. כמה מאמנים רצו אותי, זה לא יצא בגלל משאים ומתנים, פעם אחת בחרתי הפועל ירושלים ופעם אחת גל מקל נבחר על חשבוני.

מה ניצח את המשחק?
האמונה והעיקשות שלנו, המשכנו לשחק ולהאמין לכל אורך הדרך.

מתי עוברת לך בראש המחשבה שאפשר לנצח את מכבי?
הרגשתי את זה ברבע השני כשהובלנו 12 הפרש, הרגשתי שאנחנו יכולים לעשות את זה. כשמכבי חזרו והורידו את ההפרש לנקודה ידעתי שאם נצליח להיות במשחק ברבע רביעי, אפשר יהיה לנצח. בסיום המשחק עשינו כמה פעולות טובות וידעתי שמכבי יותר בלחץ מאיתנו ועשינו את זה.

מאיר טפירו (רדאד ג´בארה)
מאיר טפירו: "האמונה והעיקשות ניצחו את המשחק" (רדאד ג´בארה)
 

מאמן מכבי ת"א ונבחרת ישראל לשעבר, מולי קצורין: לכל מאמן יש את הפילוסופיה שלו אבל צריך לזכור שבסופו של יום אנחנו לא רואים את האימונים וניזונים ממה שאנחנו רואים בעיינים. מה שראינו אתמול ממכבי היה לא טוב בלשון המעטה. למכבי ת"א יש בעיה קשה מאוד בריבאונד הגנה וקשה לעשות דברים כשאין לך את זה, כשמכבי לא רצה היא לא קולעת מספיק נקודות, וכשאתה קולע מעט נקודות זה עוזר ליריבות להיות קרובות אליך. דייויד הוא המאמן הטוב ביותר בארץ אבל יש תקופות רעות, מכבי גם סוחבת פציעות של שחקנים משמעותיים ובראשם דווין סמית'. בואו לא נשכח שהאליפות נקבעת במאי. בקיץ היו הרבה בעיות סביב מעמדו של בלאט ואני רואה לפי שפת הגוף שלו שדייויד לא נהנה. למכבי יש גם בעיה עם טייריס רייס, הוא לא סוג השחקן שמתאים למכבי.

יו"ר הועדה המקצועית ומאמן הנבחרת, אריק שיבק: עניין הישראלים שלא משחקים במכבי זו סיטואציה שנגרמה מאי החתמה של הלפרין ואליהו. בכדורסל מקצועני קורים דברים ובכנות, ריחמתי אתמול על דייויד כשראיתי אותו בסיום המשחק. יש למכבי בעיות בריבאונד וחלק גדול מהריבאונד הגנה שחסר למכבי קשור למוטיבציה וריכוז של שחקנים, כשאתה רואה את נס ציונה מטביעה חמש פעמים מול מכבי זה אומר משהו, גם ריבאונד התקפה אין למכבי. דייויד הוא מאמן כדורסל טוב שצריך לתת לו את ההזדמנות".

הזמר מוקי, אוהד מכבי ת”א: “מכבי נראית כבויה, נראית ישנה, כאילו היא באימון. אני לא מבין את הגישה ולא מבין איך מאמן כמו בלאט נותן לדבר כזה לקרות. אני לא חושב שהשחקנים עושים לבלאט סבוטאז', אני חושב שיש בעיה עמוקה במועדון, יש קרע חזק מאוד שמורגש גם מבחוץ, כל לכלוך קטן יוצא החוצה, זה לא מכובד ולא לעניין, זה מקרין על הקבוצה. השחקנים לא שכחו לשחק והמאמן לא שכח לאמן, ברור שיש פה עניין מעבר לרמה המקצועית. זו תהיה טעות חמורה לפטר את בלאט".

טייריס רייס (משה חרמון)
טייריס רייס. קצורין: "לא השחקן שמתאים למכבי" (משה חרמון)
 

צור: "אין התניה שקשורה באבי לוזון", ברזל: "מאמין שימשיך"
שוחחנו בתוכנית על הסכם הרפורמה המתגבש בין הטוטו להתאחדות לכדורגל. היום נערכה פגישה בין הצדדים, במהלכה הושגו הסכמות על רוב הסעיפים. עם זאת, נושא המשך דרכו של היו"ר אבי לוזון טרם התבהר.

ראש אגף ההסברה בהתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל: “שני הצדדים הגיעו לעמק השווה, שהוא טוב עבור הכדורגל הישראלי. בדיעבד היה אפשר להגיע להסכם הזה שבוע אחרי דו"ח זליכה עם אותו פתרון ואותם תנאים. מעולם לא אמרנו שסעיפים מהדו"ח לא ייושמו. אין שום עסקה מאחורי הקלעים לפיה אבי לוזון לא ירוץ שוב לתפקיד, אני לא יכול להמר מה יהיה, להערכתי הוא ימשיך בתפקידו. לדעתי לוזון לא נמצא בניגוד עניינים, יש ועדה שתקבע את הנושא הזה".

ח"כ מטעם 'התנועה' דוד צור, שנכח בישיבה: “אין התניה ליציאת הרפורמה שקשורה באבי לוזון. אנחנו מכירים את המאבק הזה. לרפורמה יש הרבה פרמטרים, בין היתר הקמה של מנהלת ליגה. הפעילות של המרכזים נראתה אז חשובה ואני לא מזלזל במה שהם עשו אבל בעולם הספורט של היום הדבר הזה מיותר. ארבעה אחוז מהכספים אמורים לאפשר פעילות של מרכזים בנושאים ביטוחיים בעיקר, והכסף יעבור ישירות לקבוצות כדי שהשחקנים יקבלו את מה שמגיע להם".

אבי לוזון (משה חרמון)
אבי לוזון. ברזל: "יש ועדה שתקבע אם הוא עומד בניגוד עניינים" (משה חרמון)
 

חבר הכנסת צור הוסיף: "הנושא רלוונטי גם לכדורגל וגם לענפי הספורט האחרים, אגודות מחכות לקבל את הכספים מהמרכזים, הסיכוי שהחוק יעבור הוא גבוה ביותר. המרכזים טענו שממילא הם לא משאירים אצלם את הכספים והם מביאים אותם ישירות לאגודות. צריך להעתיק את המבנה האירופאי, בו לאוהדים יש חלק גדול בניהול של המועדון".

אמיר: "אלי טביב הוא קורבן של הצקות ואיומים"
שוחחנו בתוכנית על "פרשת הנער" של אלי טביב. היום התקיים דיון בנושא בבית המשפט, בו לקח חלק גם טביב עצמו, שמואשם כזכור בתקיפת קטין אוהד הפועל ת”א.

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את טביב: “אני לא אוהב לדבר על מה היה במהלך המשפט, אנו נמתין לפסק הדין בשביל זה. היו שתי עדויות, אחת מהן של עד הראיה המדובר, שעדותו קיימת בתיק מאז תחילת החקירה. זה לא הפתיע אותי. יש בעיתיות בעדות שלו, ניתן לבית המשפט להחליט בעניין הזה, אני לוקח כל עדות ברצינות. מה שחשוב כאן זה שכולנו צריכים לקדש מלחמה נגד אלימות בכלל ובספורט בפרט, נגד תופעות של איומים. רק לפני כמה ימים התגלגל לאלי טביב רימון מתחת לאוטו, זה הרימון השלישי שמתגלגל לפתח ביתו של טביב. מישהו היה צריך להבהל מזמן, ולא רק הוא, גם השופט צריך להזדעזע מזה ולקדש מלחמת חורמה. אלי טביב הוא קורבן של הצקות ואיומים".

אלי טביב ועו&qout;ד ציון אמיר (משה חרמון)
אלי טביב ועו"ד ציון אמיר. "מישהו היה צריך להבהל מזמן" (משה חרמון)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */