יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:56
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

מעקב הישראלים: בלייזר ה-MVP, בית יוסף הבולט

המחזור ה-3 בליגת ווינר הסתיים ו-ONE מציג את רשימת השחקנים המקומיים הצומחים. בנוסף למצטיין והבולט, גם סימן השאלה והנעלם השבועי בפנים

|
בלייזר, בית  יוסף וזלקוביץ'
בלייזר, בית יוסף וזלקוביץ'

‫הדיבורים סביב דקות המשחק של השחקן הישראלי לא פוסקים ולפיכך החלטנו השנה לבצע מעקב צמוד ולבחון את התקדמותם השבועית של טאלנטים ברחבי הליגה, בעיקר אלו שאמורים לבצע העונה קפיצת מדרגה, לפרוץ קדימה ולהראות לכולנו, כן גם למאמנים, שיש פה כדורסל כחול לבן.

כבר לא מעט שנים שמאמני הכדורסל הישראלי מסתכלים על דור הכדורסלנים הצברי בזלזול. הזעקה הגדולה של חובבי הענף נשמעת כבר מעבר לאולם הכי דרומי בארץ, אין פה כדורסל ישראלי כי אין לנו מספיק ישראלים טובים ואין לנו דור עתיד.‬ ‫רצינו לקחת לעצמנו את הקרדיט ולספק טפיחה עצמית על השכם ולומר ש-"המדור עובד", אבל החלטנו לתת את מלוא האשראי לשחקנים הצעירים שרובם פשוט לוקחים את ההזדמנויות בשתי בידיים.

גילוי נאות, לדעתנו לפחות החוק הרוסי שעלה ארצה באופן רשמי, והתקבע בקרב הקבוצות במהלך הקיץ, לא מקדם את הכדורסל הישראלי, אך הוא כן מהווה פיתרון יצירתי ומחייב קבוצות לרשום בטופס שני ישראלים מתחת לגיל 22.

נכון, ישנם קבוצות שהחוק בהם הושתת ואינו מהווה חשיבות מקצועית (מכבי ת"א), אך יש מאמנים אחרים שמזנקים על ההזדמנות ונותנים את הבמה וביושר לעצירים. ‫

בלייזר מככב נגד נתניה
בלייזר מככב נגד נתניה
 

ה-MVP: עוז בלייזר
הפורוורד הורסטילי של הרצליה, רק בשבוע שעבר סחט מאיתנו מחמאות רבות. ביקשנו מבלייזר שישמור על המומנטום ויפגין יציבות, כעת אפשר לומר בפה מלא: ילד, ברוך הבא לליגת העל. השבוע בלייזר קיבל קרדיט רב ממאמנו, אפי ברינבוים, שציוות אותו בחמישייה, והרכש הטרי לא איכזב.

בלייזר הראה יכולות קליעה טובות מאוד כולל היכולת המגוונת בלרווח את הצבע ולקלוע מחוץ לקשת. בלייזר להט תחילה עם 4/4 שלשות ובסיום עמד על שש שלשות ב-86 אחוזים מדהימים. הפורוורד גם היה אנרגטי ופעיל מאוד על המגרש והוסיף שמונה ריבאונדים, שני אסיסטים ואיבוד אחד בדרך לתצוגת שיא של 22 נקודות בניצחון על ברק נתניה.

הבולט השבועי: יועד בית יוסף
בתחילת העונה סיפרנו לכם על בית יוסף שעשה צחוק מהשומרים בליגה הלאומית פני שנתיים,וכי את העונה שעברה העביר על הספסל בעיקר מסיבות שאינן קשורות לכדורסל. כעת, חובת ההוכחה על כתפיו של הקומבו-גארד מגבעתיים ולראייה, למרות תצוגה קבוצתית אנמית ומביכה של ברק נתניה מול בני הרצליה, בית יוסף לקח ללב את העובדה שבקושי ראה פרקט בבכורה מול אשדוד ורשם סטטיסטיקה יפה של 17 נקודות ב-71% מאיזור הצבע ו-50% מחוץ לקשת.

יועד בית יוסף (יניב גונן)
יועד בית יוסף. הבולט השבועי (יניב גונן)
 

כבר בקיץ הרגשנו כי במערכת השקטה של רובי בלינקו, בית יוסף ידע לסתום פיות. נותר רק לקוות שישמור על יציבות ולהצטיין גם בניצחונות. ‬ ‫ ‬

בולט נוסף: רפי מנקו
עם יד על הלב, מנקו קיבל מאיתנו בראש בשבועות האחרונים. שאלנו לאן השוטר המוכר מנבחרת העתודה נעלם? אמרנו שהוא נדחק בצילו של אדם אריאל, אבל מנקו הוכיח שיש בבירה עוד שחקן צעיר עם ים של פוטנציאל שאסור לפספס.

 רפי מנקו (חגי ניזרי)
רפי מנקו. חייב להמשיך בהתקדמות (חגי ניזרי)
 

מנקו אומנם לא התפוצץ על המגרש וקלע רק שבע נקודות, אבל עשה את זה במאה אחוזים מהשדה ומעבר לכך, שיחק עם הרבה ביטחון במאני טיים והוכיח שהוא יכול לסדר לעצמו מצבי זריקה לסל. עכשיו המטרה היא להמשיך בגרף ההתקדמות ולהראות לבראד גרינברג שכדאי לו מאוד לספור אותו.

סימן השאלה: אבירם זלקוביץ'
האמת, אין הרבה שחקנים בליגה שחיים את המשחק כמו זלקוביץ'. לפני שנתיים שיחק באדום של הפועל תל אביב ולא נספר על ידי ארז אדלשטיין. בשנה שעברה הצפין עד לשקט של נהריה אך כשל ברגעי ההכרעה ולא הצליח להעלות את קבוצתו לליגה הבכירה.

מעבר לכך, גם בקיץ החולף ויתרו האדומים על שירותיו ושלחו את הפורוורד המקומי לבחוש בשדות זרים. למען האמת, מכיוון שהכדורסל זורם כל כך עמוק בוורידים של זליקוביץ', מאמנים העידו כי לא קל לאמן שחקן מסוגו והרבה סבורים שהוא לא יצליח לסיים את העונה בהרצליה.

אבירם זליקוביץ´ (משה חרמון)
אבירם זלקוביץ´. לא מאמנים שיסיים את העונה בהרצליה (משה חרמון)
 

עם זאת, אין ספק שאם הוא מגיע במוכנות מנטאלית למשחק, הוא יכול להתפוצץ על הפרקט ואף הוכיח זאת כשקיבל את הצ'אנס נגד ברק נתניה. מלבד 10 הנקודות שקלע וארבעה האסיסטים שמסר, זלקוביץ' הציג הגנה קשוחה מאוד על יהוא אורלנד בדרך לארבע חטיפות.

אז למה הוא בסימן שאלה אתם שואלים? אנחנו מציבים בפני זליקוביץ' אתגר, פשוט תמשיך ככה, תראה לכל המבקרים והמפקפקים שאתה מסוגל להצליח בגדול, במיוחד על הבמה הבכירה.  ‬

הנעלם: אדם אריאל
הגארד הירושלמי פתח את העונה בצורה מרשימה כשהפתיע את כולנו ואולי גם את עצמו עם שיאי קריירה בליגה וביורוקאפ. אריאל נהנה מהעובדה שיותם הלפרין החל את העונה בצליעה ולא היה במיטבו, אך אתמול היה כבר אופרה אחרת.

אריאל סופסל כמעט לאורך כל המשחק נגד אילת והנתון הסטטיסטי היחיד שרשם הוא ביצוע עבירה לחובתו. נשאלת השאלה מדוע? האם חזרתו של הלפרין לפרקט (ולחמישייה) תפגע באופן משמעותי באחד הצעירים המלהיבים בליגה?

אדם אריאל (יניב גונן)
אדם אריאל. שב לספסל בעקבות הלפרין (יניב גונן)
 

גרינברג, קיבלת מאיתנו צל"ש כשנתת לילד את הקרדיט והעלת אותו בחמישיה. נכון שהלפרין ניחשב לשחקן הבכיר במועדון ושהוא המצטיין מול אילת, אבל למה לספסל את אותו? אין ספק שאריאל הוא אחד מהכשרונות הגדולים שצומחים לנגד עינינו, שחקן שעצם העלייה שלו לפרקט יכולה להדליק את מלחה בשניות.

כדאי וראוי שישוב לעניינים כי נדיר בימינו למצוא שחקני בית עם זהות ווחיבור לקהל.  גרינברג, לתשומת ליבך.‬ ‫

עוד במעקב: עמית ביר כץ מאשדוד שיחק תשע דקות, שון לבנובסקי לא שיחק.  דולב דראפיץ' מנתניה, שיחק 11 דקות והשיג ריבאונד ואסיסט בודד. עידן זלמנסון מהרצליה, קלע שתי נקודות והשיג שני ריבאונדים, גיא לביא ארבע נקודות, 2 אסיסטים ו-3 איבודים.

עמית ביר כץ (יוסי ציפקיס)
עמית ביר כץ. נכנס למעקב שלנו (יוסי ציפקיס)
 

אור סולומון מראשל"צ קלע שבע נקודות ו-11 ריבאונדים, שון דאוסן שמונה נקודות, ריבאונד ו-2 חטיפות.  רם אליאספור מחולון שיחק ארבע דקות, איתי שגב שני ריבאונדים, אסיסט וחטיפה. נמרוד טישמן מגלבוע/גליל קלע שבע נקודות, ארבעה ריבאונדים ואסיסט בודד. גיל אמיתי מנס ציונה לא שותף עקב פציעה בעין.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */