יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:50

צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד ברבע גמר גביע הליגה

הבלוז גברו 0:2 על ארסנל משערים של אספיליקווטה (24) ומאטה (66). השדים האדומים הביסו 0:4 את נוריץ', צמד לצ'יצ'אריטו. לסטר הדיחה את פולהאם

|
וויליאן וחואן מאטה חוגגים על חשבון ארסנל (רויטרס)
וויליאן וחואן מאטה חוגגים על חשבון ארסנל (רויטרס)

צ'לסי גברה הערב (שלישי) 0:2 על ארסנל בשלב שמינית גמר גביע הליגה באצטדיון האמירויות.

מאמני הקבוצות בחרו לפתוח עם הרכבים משניים בשל לוח הזמנים הצפוף. ארסן ונגר וז'וזה מוריניו נתנו את הבמה לשחקנים צעירים ולשחקני הסגל הרחב, מה שהוביל למשחק לא מדויק וגרע מהיכולת הטובה שמפגינות קבוצותיהם בשבועות האחרונים.

לאחר דקות של גישושים, הייתה זו צ'לסי שעלתה ראשונה על לוח התוצאות כאשר בדקה ה-24 ניצל ססאר אספיליקווטה טעות קשה של קרל ג'נקינסון שניסה למסור אחורה לשוער, המגן הספרדי של המיליונרים השתלט על הכדור והרשית בקלות.

חואן מאטה, שממעט לשחק במדי הבלוז, כבש את השני בדקה ה-66 לאחר שהשתלט היטב על נגיחה של וויליאן מחוץ לרחבה ובעט חזק לשערו של לוקאס פביאנסקי.

בסיום, 0:2 לצ'לסי, ניצחון חוץ יוקרתי ביותר לחניכיו של ז'וזה מוריניו שיחכו לראות מול מי יוגרלו בשלב רבע הגמר. מהצד השני ארסנל תתמקד במאבקי הליגה וליגת האלופות.

מחצית ראשונה
דקה 13: גישושים באצטדיון האמרויות. שתי הקבוצות לא מדויקות ומתקשות להגיע למצבים.

דקה 17: מיאצ'י עם בעיטה ראשונה לכיוון השער. היפני התקדם אל תוך הרחבה מצד שמאל ובעט בימין כדור שנעצר ע"י הגנה הכחולה.

דקה 19: גם צ'לסי בעטה לשער. דה ברוין היה חופשי 20 מ' מהשער ובעט חזק, כדור שנעצר ע"י פביאנסקי.

מיאצ´י עובר את השוער, אך קייהיל מציל את צ´לסי (רויטרס)
מיאצ´י עובר את השוער, אך קייהיל מציל את צ´לסי (רויטרס)

דקה 22: ראמזי הכניס כדור ענק למיאיצ'י שבנגיעה עובר את השוער, אך קייהיל בחילוץ גדול הציל את צ'לסי מפיגור.

דקה 25 - צ'לסי עלתה ל-0:1. טעות קשה בהגנת ארסנל, ג'נקינסון ניסה להחזיר כדור פשוט לשוער אך אזפיליקווטה, מגנה הימני של צ'לסי השתלט על הכדור והעלה את האורחים ליתרון.

דקה 30: אספיליקווטה טעה ואיבד את הכדור סמוך לרחבת צ'לסי, מונריאל השתלט ובעט חזק לפינה הרחוקה, אך הכדור חלף סמוך לקורה.

אספיליקווטה חוגג את השער (רויטרס)
אספיליקווטה חוגג את השער (רויטרס)

מחצית שנייה
דקה 49: סמואל אטו סוף סוף בעט לשער, לאחר שחתך למרכז מקצה הרחבה, כדור חזק אך לא מדויק. 

דקה 53: פודולסקי מסר כדור על סף הרחבה לראמזי ששחרר בעיטה חזקה אך הגנת צ'לסי הרחיקה לקרן.

דקה 63: ראמזי ממשיך לאיים על השער. הוולשי היתל בשני שחקני הגנה ובעט כדור חד סמוך לקורה.

דקה 66 - חואן מאטה בבעיטה אדירה העלה את צ'לסי ל-0:2. הספרדי השתלט על נגיחה של ווילייאן ובעט חזק ללא מענה. גול ראשון של מאטה העונה.

ראמזי לא מצליח לחטוף לוויליאן (רויטרס)
ראמזי לא מצליח לחטוף לוויליאן (רויטרס)
 

דקה 72: אסיין השאיר את ראמריז לבד מול השוער בפינת רחבת החמש אך יציאה טובה של פביאנסקי מצילה את ארסנל מספיגת השער השלישי.

דקה 85: ראמירז הפעלתן העביר כדור רוחב חד לדמבה בה, אך הגנת ארסנל הרחיקה בזמן.

ארסנל: לוקאס פביאנסקי, קרל ג'נקינסון, תומאס ורמאלן, לורן קוסילני, נאצ'ו מונריאל, ארון ראמזי, ג'ק ווילשר, תומאס רוזיצקי, סאנטי קסורלה, ריו מיאיצ'י (מסוט אוזיל, 63), ניקולאס בנדטנר (אוליבייה ג'ירו,66).

צ'לסי: מרק שווארצר, סזאר אספיליקווטה, גארי קייהיל, דוד לואיז, ראיין ברטראנד, ג'ון אובי מיקל, מייקל אסיין, קווין דה ברואין (ראמירז, 69), חואן מאטה, וויליאן, סמואל אטו (דמבה בה, 80)

מנצ'סטר יונייטד הביסה 0:4 את נוריץ', צמד לצ'יצ'אריטו
במשחק נוסף שנערך הערב גברה מנצ'סטר יונייטד בצורה מאוד משכנעת 0:4 על נוריץ' מתחתית הפריימליג. המנג'ר הסקוטי של יונייטד, דייויד מויס בחר לעלות עם ההרכב משני, מה שאיפשר לצ'צ'אריטו המקסיקני להראות שמקומו על המגרש עם צמד שערים.

את הראשון כבש צ'יצ'אריטו בדקה ה-20 מבעיטת עונשין מ-11 מטרים לאחר ספק הכשלה על אשלי יאנג. בדקה ה-53 החלוץ המקסיקני השלים צמד בנגיחה לאחר שהשתלט על הריבאונד של עצמו.

לקראת הסיום נחלשה נוריץ' ואפשרה ליונייטד להגדיל את התוצאה כאשר פיל ג'ונס (87) ופאביו (94, בישול נהדר של ווין רוני שעלה כמחליף) קבעו את תוצאת המשחק. בסיום זה 0:4 ליונייטד שיכולים להתחיל לחייך לאחר תקופה קשה.

מחצית ראשונה
דקה 20: 0:1 למנצ'סטר יונייטד. אדנן ינוזאי, הטוב במגרש, קיבל את הכדור בתוך הרחבה מאשלי יאנג וספק הוכשל ע"י לירוי פר. צ'יצ'ריטו הרננדס ניגש לבעוט את הפנדל ושלח את הכדור לפינה העליונה. פנדל מושלם למקסיקני, שער יתרון מוצדק ליונייטד.

דקה 53: צ'יצ'ריטו העלה את יונייטד ל-0:2. אשלי יאנג התנהל בחופשיות במרכז המגרש ושלח כדור טוב לבוטנר. המגן ההולנדי הרים בצורה נהדרת לחלוץ המקסיקני שנגח טוב, אך סחט הדיפה טובה מבון, לפני שדחק בראשו את הריבאונד פנימה.

הרננדס חוגג (רויטרס)
הרננדס חוגג (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 65: קשר נוריץ', רוברט סנודגראס, נפצע בצורה קשה לאחר שחווה היתקלות ראשים עם רפאל ואיבד את הכרתו למשך כמה דקות. לאחר כ-6 דקות של טיפול על המגרש, הוחלף סנודגראס ע"י אנתוני פולקינגטון.

דקה 87:  0:3 למנצ'סטר יונייטד. הרחקה לא טובה של הגנת נוריץ' איפשרה גם לפיל ג'ונס להצטרף לחגיגה האדומה. הבלם התגנב מאחור וחיכה לכדור החוזר, ומהאוויר שלח בעיטה חזקה שנעצרה רק ברשת.

דקה 94 - 0:4 למנצ'סטר יונייטד. וויין רוני המחליף שלח כדור אדיר לפאביו על 30 מטרים. המגן הברזילאי השתלט על החזה וגילגל פנימה לאחר 1 על 1 מול בון.

ווילשר ואטו נלחימם על הכדור (רויטרס)
ווילשר ואטו נלחימם על הכדור (רויטרס)
 

לסטר העיפה את פולהאם, סטוק הדיחה את בירמינגהאם בפנדלים
במפגש נוסף בין קבוצת פרמיירליג לקבוצת צ'מפיונשיפ גברה ווסטהאם 0:2 על בארנלי. המארחים אשר מדורגים במקום הראשון עם 32 נק' מתוך 39 אפשריות והפסד בודד, קיוו להפתיע את היריבה הלונדונית שמתקשה בפריימרליג ונמצאת נק' אחת בלבד מהקו האדום.

למרות שנראה היה שההפתעה במשחק זה היא אפשרית, מת'יו טיילור כבש בפנדל בדקה ה-76, העלה את קבוצתו ליתרון 0:1 וניפץ את החלומות של מוליכת הצ'מפיונשיפ להפתעה. בדקה ה-94 ג'ק קוליסון סגר סופית את ההתמודדות כשכבש את השער השני לזכות האורחים וקבע את תוצאת הסיום, 0:2.

סטוק מהפרמיירליג עלתה בקושי לשלב הבא כשגברה 2:4 בפנדלים על ברמינגהאם מליגת המשנה, לאחר 3:3 בתום הזמן החוקי ו-4:4 בתום הארכה במשחק מרתק ודרמטי במיוחד. אוסאמה אסאידי העלה את האורחים ליתרון 0:1 בדקה ה-10. רבע שעה לאחר מכן טום אדיימי הצליח להשוות לזכות המארחת שנשארה בעשרה שחקנים לאחר הרחקה של וויד אליוט רגע לפני השריקה למחצית.

בדקה ה-55 פטר קראוץ' דאג להשיב את היתרון לקבוצה מהפריימרליג. עשרים דקות לאחר מכן היה נדמה כי סטוק סיימה את הסיפור לאחר שמרקו ארנאוטוביץ' כבש את השלישי לזכות סטוק סיטי וקבע 1:3. הכחולים מבירינגהאם לא נשברו ולמרות שנותרו בעשרה שחקנים הצליחו לאזן ל-3:3 מצמד מופלא של פטר לובנקרנדס שכבש בדקה ה-87 ובדקה ה-93 וכפה הארכה. גם בהארכה הדרמה האדירה באיצטדיון סנט אנדרוז סירבה לדעוך כשבדקה ה-94 קנווין ג'ונס השתיק את הקהל המקומי והעלה את סטוק ל-3:4.

קראוץ´ (GettyImages)
קראוץ´ (GettyImages)
 

הכחולים שנלחמו עד טיפת הדם האחרונה לא נכנעו ובדקה ה-118 קבעו 4:4 אדיר מרגליו של אולי לי ששלח את הקבוצות לדו קרב פנדלים שהסתיים ב-2:4 לזכותה של הקבוצה מהפריימר ליג.

גם במשחק בין לסטר הביתית לפולהאם קיבלנו מפגש בין קבוצת פריימרליג לקבוצת ליגת המשנה, לסטר, אשר מדורגת במקום השני בצ'מפיונשיפ וניצחה בשבעה מתוך שמונה משחקי הבית שלה בליגה, הצליחה להפתיע 3:4 את פולהאם שמדורגת במקום ה-14 בפריימרליג.

הוגו רודאייגה העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-17. המארחים לא נבהלו ובדקה ה-40 ווס מורגן הצליח להשוות. 5 דקות אחר כך, המהפך הושלם, כשכריס ווד כבש לזכות לסטר. בדקה ה-53 איגנסי מיקל קבע 1:3 לזכות הביתיים. אלא שדקה אחר כך רודאלגה הצליח לצמק את התוצאה 2:3. בדקה ה-87 זה נראה שנילך למשחק חוזר כאשר גיורגיס קארגוניס כבש את השיוויון, אבל בדקה ה-90 לויד דאייר ניצח ללסטר את המשחק והעלה אותה לשלב הבא.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */