יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:25

עבר בקריאה ראשונה: הכספים יועברו ישר לקבוצות

הכנסת אישרה פה אחד את התיקון לחוק הסדר ההימורים בספורט שמובילה לימור לבנת: "המטרה שהכסף לא יגיע לעסקנים". חבר הכנסת, נחמן שי: "הספורט חולה"

|
לימור לבנת. יכולה להיות מרוצה (יניב גונן)
לימור לבנת. יכולה להיות מרוצה (יניב גונן)

הכנסת אישרה פה אחד בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הסדר ההימורים בספורט שמובילה שרת הספורט, לימור לבנת. הח"כים תמכו בהעברת כספי התמיכות של הטוטו ישירות לאגודות ומועדוני הספורט בכל ענפי הספורט. עפ"י התיקון לחוק, כספי התמיכות של המועצה להסדר ההימורים בספורט יועברו ישירות לקבוצות, זאת בניגוד למצב הקיים היום בו מועברים הכספים באמצעות מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות.

התיקון לחוק כולל גם הוספת פרויקטים של מניעת אלימות וגזענות בספורט לפעילויות הנתמכות על ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט והגברת השקיפות. עם אישורו בקריאה ראשונה, יועבר התיקון לחוק להכנה ודיונים לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית

שרת הספורט, לימור לבנת, אמרה על במת מליאת הכנסת: "מדובר בהצעת חוק מרכזית וחשובה ביותר למען המינהל התקין, השקיפות והבטחת טוהר המידות. מטרת התיקון בחוק היא לוודא שכספי התמיכה מגיעים לספורט נטו ולא לעסקנים. זה יאפשר לקבוצות בכל ענפי הספורט לדעת מראש את גובה כספי התמיכה המגיעים להם וכך יוכלו לנהל את קבוצותיהם באופן מחושב ויעיל יותר. זה יאפשר לקבוצות לא רק עצמאות כלכלית, אלא גם ימנע כל ניסיון לעשות שימוש בכספים אלה כדי לצבור כוח על חשבון הקבוצות, להשתמש בהם כאמצעי לחץ עליהן או לחלקם באופן בלתי שוויוני ומפלה. אני קשובה לקבוצות הקטנות ואני אומרת להן: נדאג, שהמרכזים ימשיכו לתת לכן את השירותים הנדרשים, נמצא פתרונות. זו רפורמה חשובה, שתוביל את הספורט למקום אחר לחלוטין".

ח"כ עיסאווי פריג' אמר במליאה: "עברתי רגעי השפלה כבעליה של קבוצת כדורגל. לא קיבלתי מעולם את מה שהגיע לי, וגם העברת הכספים נעשתה כ"טובה". מה יצא לי מהתהליך הזה?. המהפכה שהתחילה שרת הספורט עכשיו רק תביא ברכה ותנופה לכדורגל, תפתח אופקים חדשים ותצמצמם את הפוליטיקה הזולה".

ח"כ דוד צור ציין: "המצב האנכרוניסטי הזה קיים שנים. אני אומר חד משמעית – התיקון להצעת החוק יטיב עם הספורט". ח"כ נחמן שי הוסיף: "הספורט חולה וזקוק לריפוי. אני חושב,שהמהלך שמובילה שרת הספורט חשוב לריפוי שלו, גם אם התהליך יהיה ארוך". כזכור, לפני כשבועיים אושר התיקון להצעת החוק ברוב קולות בוועדת שרים לחקיקה החוק וזכה לתמיכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתגייס להעבירו וקרא לשרים לתמוך בו.

תיקון חוק הסדר ההימורים בספורט המוצע הוא מההמלצות החשובות בדו"ח ועדת זליכה ואחת מאבני הדרך המשמעותיים לקידום יישומה של הרפורמה בכדורגל הישראלי וכמצוין בה: "מטרת התיקון המוצע להבטיח את טוהר המידות, ההתנהלות התקינה והשקיפות בכל גופי הספורט בישראל, זאת נוכח האופי הציבורי של פעילותם, וכן להוסיף מקורות תמיכה לפעילויות מניעת אלימות בספורט".

זליכה (יניב גונן)
זליכה. מההמלצות החשובות בדו"ח שלו (יניב גונן)
 

כמו כן, התיקון בחוק יכיל תקצוב פעילויות למניעת אלימות וגזענות בספורט במסגרת פעילות המועצה למניעת אלימות בספורט. הטיפול במניעת אלימות בספורט מצוי בסמכות המועצה למניעת אלימות בספורט ועליה להציע חקיקה והוראות משמעת, לעודד פעולות הסברה לשם העמקת המודעות הציבורית לנושא, להמליץ על כללי התנהגות באירועי ספורט ולקדם במסגרת מערכת החינוך תוכניות ללימודים עיוניים ומעשיים בנושא החינוך למניעת אלימות בספורט.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */