יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:22

איבד את הצפון: פלאטיני רוצה 40 נבחרות במונדיאל

נשיא אופ"א הסכים עם דבריו של בלאטר, שדוחף להגדלת הטורניר ונקב במספר המטורף: "צריכים יותר נבחרות מאסיה ומאפריקה". השינוי יחל ברוסיה 2018?

|
מישל פלאטיני. רוצה עוד נבחרות (GettyImages)
מישל פלאטיני. רוצה עוד נבחרות (GettyImages)

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, המשיך הערב (שני) בניסיונו להגדיל את כמות הנבחרות בטורנירים הגדולים. פלאטיני הצטרף לדבריו של נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, על מחסור בנבחרות אפריקאיות ואסיאתיות בגביע העולם וקרא להרחבת הטורניר החל ממונדיאל 2018 ברוסיה.

רק לפני שלושה ימים התבטא בלאטר וטען כי חייב לחול שינוי באיזון הנבחרות המעפילות לגביע העולם. בלאטר טען שצריך להוריד את מניין הנבחרות המעפילות מאירופה ולהעניק מקומות נוספים לנבחרות מאסיה ומאפריקה.

בלאטר טען לא ייתכן שהקונפדרציות האירופיות והדרום-אמריקאיות יזכו ליותר כרטיסים לטורניר הנכסף, בזמן שמקבילותיהן האסיאתיות והאפריקאיות, אשר כוללות מספר רב יותר של חברות, זוכות למעט יותר.

פלאטיני חבר לגל התקשורתי בנושא ואמר: “אני מסכים לגמרי עם בלאטר בכך שצריכות להיות יותר נבחרות אפריקאיות ואסיאתיות במפעל. זה יהיה טוב יותר לכולם". פלאטיני אף ציין שלדעתו, לא צריך לפגוע במספר העולות מאירופה ומדרום אמריקה: “במקום להוריד מכמות הנבחרות האירופאיות, עלינו להרחיב את המפעל ל-40 נבחרות".

בלאטר. השינוי קרוב (רויטרס)
בלאטר. השינוי קרוב (רויטרס)
 

אם ייושם הפורמט החדש, יהיה מדובר בשינוי השלישי בהיסטוריה במניין הנבחרות. בשנת 1982 הורחב הטורניר מ-16 נבחרות ל-24, ובשנת 1988 הורחב מ-24 ל-32. בנוסף, גם טורניר היורו, כאמור, יורחב מהטורניר הבא ל-24 נבחרות, מה שמראה על המשכיות בכיוון הרחבת הטורנירים הגדולים בעולם ואף גרם לציבור הכדורגל בארץ לפנטז על העפלה של הנבחרת לאליפות אירופה. האם אפשר גם להתחיל לפנטז על העפלה למונדיאל?

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */