יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:51

תוקם ועדה לבחינת כשלים בתכנון הבריכה הלאומית

בעקבות הלחץ הציבורי ייבחנו המחדלים בבניית הבריכה בווינגייט. ח"כ עדי קול שתקים את הוועדה: "בלתי מתקבל שהיא לא עומדת בסטנדרטים בינלאומיים"

|
הבריכה הלאומית. לא מעט מחדלים (חגי ניזרי)
הבריכה הלאומית. לא מעט מחדלים (חגי ניזרי)

בעקבות פניות ציבוריות רבות בנוגע לכישלונות השונים ברמת התכנון, בניית ואחזקת הבריכה הלאומית בווינגייט, תקיים חברת הכנסת ד"ר עדי קול דיון בנושא ביום שלישי הקרוב. 

בדיון ישתתפו מספר שחיינים אולימפיים, ביניהם אניה גוסטמלסקי, חנוך בודין וקרן לייבוביץ', וראשי ענף השחייה, כאשר ביניהם ניתן יהיה למצוא את נציגי הוועד האולימפי, נציגי משרד התרבות והספורט, מועצת ההימורים ואישים נוספים. 

כזכור, בנייתה של הבריכה הלאומית בווינגייט ארכה כשבע שנים, בעלות כוללת של 91 מליוני שקלים, כאשר 40 מיליון מתוכם הינם גרעון מהיעד התקציבי הראשוני שאושר להקמתה. בנוסף, התחזוקה השוטפת של הבריכה לוקה בחסר, והיעדרותו של מנהל תפעול מומחה בפרויקטים בסדר גודל כזה, מקשה עוד יותר על שימוש מקצועי בבריכה. 

בעקבות הכשלים השונים בבנייתה, לא ניתן כיום לארח בבריכה תחרויות בינלאומיות. בנייתה של הבריכה ללא מערכת מיזוג תקינה, היעדר שעוני עצר וקולרים לשתייה, סימונים לקויים בבריכה, והיעדר גשר מכני ממונע, מהווים חלק קטן מרשימה נרחבת של כשלים שונים בתכנון ובביצוע הקמת הבריכה הלאומית. 

בנוסף, היעדר אמצעי נגישות אלמנטריים לשחיינים בעלי נכויות, מונעת מספורטאים נכים לקיים אימוני שחייה סדירים, ובפרט מונעת קיום תחרויות בענף. 

הבריכה (חגי ניזרי)
הבריכה בווינגייט. תוקם ועדת חקירה (חגי ניזרי)
 

חברת הכנסת, עדי קול, אמרה: "בלתי מתקבל על הדעת כי פרוייקט הבריכה הלאומית, שהושקעו בו כ-91 ש"ח, 40 מיליון ש"ח יותר מכפי שהוגדר תחילה, ובנייתו ארכה שבע שנים שלמות, אינה עומדת בסטנדרטיים בינלאומיים ותפעולה השוטף לוקה בחסר. השתתפותם של שחיינים מקצועיים יחד עם ראשי הענף בדיון, תקדם מציאת פתרונות מיידים לתיקון מהיר ואחזקה נאותה של הבריכה".            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */