יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:26
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

הגיעה לליגה: צפו ב-75:91 של ירושלים על אילת

ניצחון ליגה ראשון לגרינברג במלחה. למרות קאמבק של האורחים, הלפרין הוביל את החגיגה (19 נק'): "הכדורסל עליו עבדנו". קטש: "הם הענישו אותנו"

|
הלפרין חוגג עם האוהדים (שי לוי)
הלפרין חוגג עם האוהדים (שי לוי)

ברוכה הבאה לליגת ווינר. הפועל ירושלים גברה הערב (שני) 75:91 על הפועל אילת בביתה במסגרת המחזור השלישי של ליגת העל בכדורסל. החניכים של בראד גרינברג רשמו ניצחון ראשון העונה בליגה, בעיקר בזכות יותם הלפרין, שסיים את המשחק עם 19 נקודות. הקבוצה של עודד קטש נעצרת אחרי שני ניצחונות רצופים.

הרבע הראשון היה כל כולו של ירושלים. רונלד דופרי להט עם 12 נקודות ומול ההגנה המתפוררת של אילת, החניכים של בראד גרינברג קלעו מכל זווית. הלפרין ודאנקן הגדילו את ההפרש. גם כדיר וגרין שלטו בצבע מול ההגנה האילתית בדרך ל-17:30 בסיום הרבע.

הרבע השני כבר נראה אחרת לגמרי. אילת הייתה נחושה יותר וחדה הרבה יותר ומנגד, ירושלים לא הפסיקה להחמיץ. כריסטיאן ווטפורד היה האיש שהוביל את המארחים בתחילת הרבע, אבל מי שניצח על הקאמבק הנהדר של האילתים היה פלין קליימן, שעם שמונה נקודות הפך התוצאה רגע לפני ההפסקה.

יותם הלפרין היה זה שלקח את האחריות ברבע השלישי והחזיר את ירושלים למשחק בדרך להחזרת היתרון עם עזרה מיניב גרין. גייטס ואפיק ניסים שמרו על האילתים במשחק, ושתי הקבוצות סיימו את הרבע בשיוויון, 65:65.

ברבע הרביעי הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. זאק רוזן להט אצל המארחים וביחד עם מנקו וגרין לא השאיר לאילת שום סיכוי לחזור. דאנקן הצטרף לחגיגה וקיצ'ן היה זה שאמר את המילה האחרונה עם שלשה על הבאזר, 75:91 לירושלים בסיום. הפועל ירושלים תתארח אצל ראשון לציון במחזור הבא. אילת תנסה להתאושש מההפסד כשתארח את מכבי נתניה.

צפו בהפועל ירושלים מביסה את אילת

קלעו לירושלים: יותם הלפרין (19), ג'וש דאנקן (15), רונלד דופרי (14), דרווין קיצ'ן (9), אלישי כדיר, זאק רוזן ויניב גרין (8 כ"א), רפי מנקו (7) וחנן קולמן (3).

קלעו לאילת: כריסטיאן ווטפורד (21), טרנס רודריק ואפיק ניסים (13 כ"א), יינסי גייטס (10), פלין קליימן (8), ניב ברקוביץ' (6) וקווין פאלמר (4).

גרינברג: "אמרתי להם לשחק בביטחון", קטש: "לתת להם קרדיט"
המאמן המנצח, בראד גרינברג, סיכם: "הייתה לנו מחצית שנייה מצויינת שחיפתה על הרבע השני החלש שלנו. קלענו זריקות חשובות וחדרנו הרבה לסל. הצלחנו לשחק טוב נגד האיזורית של אילת. אמרתי לשחקנים שלי לשחק עם ביטחון. היה לנו קשה מאוד בשבוע שעבר אבל החטאנו מעל 15 זריקות פנויות מול הרצליה. הזריקות האלה נכנסו מול אילת ואני שמח מאוד על כך".

הלפרין: שמח שהזריקות נכנסו

יותם הלפרין הוסיף: "שמח מאוד על הסטטיסטיקה המרשימה ושנכנסו לי הזריקות אבל מתוך 40 הדקות להוציא כמה דקות נוראיות שלנו במחצית הראשונה, שיחקנו כדורסל כמו שעבדנו עליו וכמו שהתכוננו. לצערי אין לנו זמן לנוח כי ביום יש לנו משחק חשוב מאוד ביורוקאפ נגד חימקי מוסקבה. אני מרגיש נהדר מאז שהגעתי לירושלים ולגיטימי שיהיו עליות וירידיות".

יותם הלפרין (שי לוי)
יותם הלפרין. "מרגיש נהדר" (שי לוי)
 

המאמן המפסיד, עודד קטש, ציין: "נתנו לירושלים לבצע שתי ריצות גדולות וצריך לתת להם קרדיט כי זו קבוצה עם גודל ויכולה לתת פתרונות הגנתיים שלא כל הקבוצות בליגה יכולות לבצע. הם קלעו בצורה טובה מאוד, באחוזים יוצאי דופן והענישו אותנו. במחצית השנייה היינו פחות מרוכזים, יותר מפוזרים ולא נדבקנו לתוכנית משחק שלנו".

אפיק ניסים הוסיף: "באנו עם תוכנית משחק שברגעים מסוימים היא עבדה ובאחרים לא. ירושלים קלעה באחוזים מאוד גבוהים וכשהיא עושה את זה קשה מאוד לנצח אותה, במיוחד במלחה. יש לנו מספר שחקנים שעוד לא היו בליגה הזאת וייקח להם עוד זמן ללמוד איך לנצח באולמות כאלה מול קהל כמו שיש כאן בירושלים".

עודד קטש (שי לוי)
עודד קטש. "הם ביצעו שתי ריצות" (שי לוי)
 

רבע ראשון: 17:30 להפועל ירושלים
הפועל ירושלים: יותם הלפרין, דרווין קיצ'ן, רונלד דופרי, ג'וש דאנקן ויניב גרין.
הפועל אילת: ניצן חנוכי, אפיק ניסים, טרנס רודריק, כריסטיאן ווטפורד ויינסי גייטס.

אוהדי ירושלים (שי לוי)
אוהדי הפועל ירושלים (שי לוי)
 

מייק ברוסוויץ (שי לוי)
מייק ברוסוויץ, הגיע לצפות בקבוצתו החדשה (שי לוי)
 

רונלד דופרי התכבד בזריקת הפתיחה עם שלשה מוצלחת, אפיק ניסים ענה בצד השני עם שלוש נקודות משלו. דופרי הוסיף שתי נקודות נוספות ואסיסט לדאנקן בדרך ל-5:7 לירושלמים אחרי שתי דקות של משחק. שתי נקודות של דאנקן הגדילו את ההפרש לארבע נקודות כעבור דקה, 7:11 למארחים. הלפרין להט עם שתי שלשות רצופות בדרך ל-9:17 לירושלמים.

דאנקן מטביע (שי לוי)
דאנקן מטביע (שי לוי)
 

כדיר נכנס ושתי נקודות שלו קבעו 10:20 למקומיים אחרי חמש דקות, דופרי המשיך להפציץ מחוץ לקשת, שלשה נוספת שלו קבע 14:26 לירושלים. יניב גרין קלע שתי נקודות והסיף חסימה נהדרת על גייטס. דאנק ענק של כדיר העלה את ירושלים ל-17:30, תוצאה שנשמרה עד לסיום הרבע.

רבע שני: 41:42 לאילת
קיצ'ן פתח את הרבע עם שתי נקודות מקו העונשין. ווטפרוד קלע שתיים והוסיף נקודה מקו העונשין. חנן קולמן ענה עם שלשה בצד השני בדר ל-20:35 לירושלים. שתי נקודות של ווטפורד מהעונשין צימקו את ההפרש ל-10 נקודות, 25:35 למקומיים, שתי דקות וחצי בתוך הרבע.

רונלד דופרי (שי לוי)
רונלד דופרי. להט ברבע הראשון, נעלם ברבע השני (שי לוי)
 

גייטס קלע אחת מהעונשין, פספס את השנייה אבל איבוד כדור של ירושלים הסתיים בשלשה של ניסים, שהוסיף עוד שתי נקודות במהלך ענק בדרך ל-31:39 לביתיים, ארבע דקות להפסקה. שלשה נהדרת של קליימן הורידה את ההפרש לארבע נקודות, שלוש דקות להפסקה. דופרי חזק לעניינים עם הטבעה אחרי אסיסט הלפרין, אבל נפגע במהלך הבא, שהסתיים באיבוד כדור ושתי נקודות של ברקוביץ. קליימן הוסיף עוד שלשה והוריד את ההפרש לנקודה בלבד ושתי נקודות נוספות שלו אחרי איבוד כדור ירושלמי העלו את אילת ליתרון 41:42.

רבע שלישי: 65:65
שלשה של ווטפורד, דקה וחצי בתוך הרבע, הגדילה את ההפרש לארבע נקודות, 43:47 לאילת. הלפרין החזיר את היתרון לירושלים עם שלשה, 49:50 למקומיים. גרין הוסיף ארבע נקודות רצופות בדרך ל-49:54, חמש וחצי דקות בתוך הרבע.

יותם הלפרין (שי לוי)
יותם הלפרין. האיש של ירושלים ברבע השלישי (שי לוי)
 

גייטס צימק את ההפרש אבל הלפרין, עם עוד שלשה, העלה את ירושלים ל-57:61. שתי נקודות של רודריק קבעו שיווין 63 פחות מדקה לסיום. חמש שניות לסיום הרבע הלפרין נשלח לשתי זריקות, קלע את שתיהן בדרך ל-16 נקודות, נסים השיב עם שתי נקודות על הבאזר וקבע 65:65 בסיום הרבע.

רבע רביעי: 75:91 לירושלים
זאק רוזן העלה את ירושלים ליתרון עם שלשה נהדרת, ווטפורד ענה עם ארבע נקודות מהירות, אבל עבירה בלתי ספורטיבית שביצע שלחה את רוזן לעוד שתי נקודות קלות מהקו ושלשה של רפי מנקו קבעה 69:75 לירושלמים. שלוש וחצי דקות בתוך הרבע שלשה של הלפרין קבעה 69:78. 

בראד גרינברג עצבני (שי לוי)
בראד גרינברג עצבני (שי לוי)
 

שתי נקודות של גרין מהקו השלימו ריצת 0:10 בדרך ליתרון ירולשמי של 11 נקודות, ארבע וחצי דקות בתוך הרבע. כדיר הוסיף שתי נקודות בדרך ל-69:82 לירושלמים ונראה שאילת איבדה שליטה. מנקו העלה את ירושלים ליתרון של 15 נקודות שלוש דקות לסיום הרבע. דאנקן הוביל את ירושלים בדקות האחרונות והגדיל את הפער, הלפרין זכה לתשואות כשהוחלף לקראת הסיום.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */